Skip to main content

Heb een nieuwe Mac en bij het overzetten van de accounts werkt e-mail voor 2 xs4all acoounts niet

De accounts worden niet herkent na alle gegevens zorgvuldig te hebben gecontroleerd en ingevuld.

Ook is er geen mogelijkheid om met KPN/xs4all in contact te komen voor hulp.

Zit in de USA en heb de laatste 10 jaar zonder enig probleem in NL en in de USA de accounts actief gehad.

Hoi @AFMele . Welkom op het forum.

Eigenlijk moet je bij XS4All zijn. Die hebben nog gewoon hun eigen helpdesk.

Maar ik zal een poging wagen om je te helpen.  

Stap 1: Werkt de webmail wel?  Op die manier kun je testen of de inloggegevens kloppen.

ga naar: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp   en log in met de gegevens die je voorhanden hebt.  Werkt dit?


Hallo Erwin,

Dank voor je suggesties.

webmail is niet benaderbaar. En de helpdesk is vanuit de USA evenmin te  benaderen

ik wacht wel tot ik terug in NL ben 

hotmail en Gmail zijn gelukkig een stuk eenvoudiger en gebruikers vriendelijker

 


Hallo Erwin,

Dank voor je suggesties.

webmail is niet benaderbaar. En de helpdesk is vanuit de USA evenmin te  benaderen

ik wacht wel tot ik terug in NL ben 

hotmail en Gmail zijn gelukkig een stuk eenvoudiger en gebruikers vriendelijker

 

Nu ben ik toch nog even benieuwd.  Als jij op die webmail link klikt. Wat komt er dan in beeld? (want die zou je overal ter wereld moeten kunnen gebruiken)


Dan krijg ik een inlog scherm, als ik dan mijn e-mail adres en we invoer komt er een bericht dat de combinatie gebruikersnaam of e-mailadres met het we niet bekend zijn. 
Dat is vreemd want hetzelfde e-mail adres en we geeft wel toegang tot het forum.

ik zal er wel weer eens niets van begrijpen. Heb je zo als je een oude man bent.


De spelling functie veranderd ww weer eens in we, sorry


Dan zit daar het misverstand. Mijn advies is om in te loggen in je mijnkpn omgeving en vervolgens naar je mailinstellingen. Hier kun je precies zien welke mailboxen jij op naam hebt staan (en of daar eventuele aliassen onder zitten). Je kunt hier ook de wachtwoorden van de mailboxen aanpassen.   Test hierna opnieuw de webmail.

Daarna lukt het waarschijnlijk ook om je mailprogramma aan de praat te krijgen. 

 

 

Het is wel ergens te vinden in MijnKPN onder je Thuis internet product maar je moet dan alsnog een link aanklikken https://email.kpn.com/ die link kan je ook direct gebruiken, daar inloggen met je KPN ID en dan zou je een overzicht van al je mailaccounts moeten zien. (dank aan @GeSp )


Als ik mijnkpn omgeving in je antwoord aanklik krijg ik een pagina “overzicht” waarop alleen facturen zichtbaar zijn. Ik kan geen gegevens vinden betreffende mailboxen enz.

 


Hallo @AFMele 

 

Het is wel ergens te vinden in MijnKPN onder je Thuis internet product maar je moet dan alsnog een link aanklikken https://email.kpn.com/ die link kan je ook direct gebruiken, daar inloggen met je KPN ID en dan zou je een overzicht van al je mailaccounts moeten zien.


@AFMele 

Heb je wel de “verificatie”/”authenticatie” (hoe heet dat bij jou ?) opties aangevinkt en ingevuld bij elk account ? Dat is nodig als je via een andere provider contact wil leggen met de KPN (email-)servers. Dit geldt zowel voor in de VS en in Nederland.


Hallo Erwin,

heb 3 accounts. Met ! Geen enkel probleem gehad, is van/voor mijn vrouw. De andere 2 gebruikte ik altijd.

een van die twee heeft het nooit goed gedaan kon ik alleen op ontvangen en niet zenden. De belangrijkste deed het altijd gewoon goed tot ik mijn nieuwe Mac inrichtte.

Heb via de door jou opgegeven link de twee paswoorden gewijzigd. Het tot voor kort haperende adres is keurig geaccepteerd gepaard gaande met een stortvloed van oude e-mails.

echter het belangrijkste address doet het niet met het nieuwe ww. De verificatie lukt niet.

waar kan ik die verificatie vinden?


Beste Erwin,

Heb nogmaals het ww voor het “hoofd” account gewijzigd en daarna werkte het zomaar ineens.

Zoals je ziet wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Nu iPhone en iPad nog, maar dat is minderbelangrijk

Hardstikke bedankt voor je hulp.


Hallo @AFMele 

 

Het is wel ergens te vinden in MijnKPN onder je Thuis internet product maar je moet dan alsnog een link aanklikken https://email.kpn.com/ die link kan je ook direct gebruiken, daar inloggen met je KPN ID en dan zou je een overzicht van al je mailaccounts moeten zien.

Ik had beter die directe link mee kunnen sturen.  Het is soms best zoeken.

@AFMele Fijn dat je een stuk bent opgeschoten en die e-mail adressen nu goed werken!