Skip to main content

Hallo KPN,

Betreft instellingen voor internet  e-mail.

 

Ik heb een technische vraag over de instellingen bij mijn e-mail programma Outlook 2007.

Ik heb thuis Kpn internet en kan met onderstaande instellingen zonder problemen mijn e-mail ontvangen en verzenden.

Als ik mijn Laptop mee neem naar het vakantie adres / huisje, waar ik Ziggo internet heb, kan ik niet meer de e-mails verzenden met deze instellingen.

Ook al verander ik SMTP regel in smtp.ziggo.nl

 

Dit zijn de thuis instellingen: (via bijlage)

 

 

 

 

Mijn vraag is:

Welke instellingen moet ik gebruiken om mijn e-mails te kunnen verzenden op een ander adres waar ik bijv met vakantie ben (in dit geval Ziggo internet op ons vakantie adres)

Ik heb al veel op internet communities gelezen, maar volgens mij werkt het niet.

Hopelijk kunt u als KPN mij adviseren met dit probleem en wel een passende  een oplossing geven.

Ik loop hier al heel lang tegen aan en weet nog steeds geen afdoende oplossing.

 

Ik hoor het heel graag

 

m.vr.groet kees Kooijman

al 10 tallen jaren KPN gebruiker

 

PS het email verzenden per mobile telefoon (ook KPN) gaat overal wel prima

 

Admin: e-mailadressen verborgen in screenshot i.v.m. privacy

Hallo @cjk op de eerste plaats moet je Outlook 2007 niet meer willen gebruiken, de ondersteuning daarvoor is al in 2017, 5 jaar geleden dus, gestopt.

Het eenvoudigst om overal ter wereld te kunnen mailen is de webmail te gebruiken van KPN, zie onderstaande link:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Zoals hierboven aangegeven is Outlook 2007 verouderd en en sinds 2017 zonder ondersteuning en recente beveiligingsupdates van Microsoft, maar met de juiste instellingen zou je toch nog mail moeten kunnen ontvangen en verzenden via elk netwerk. Wel op eigen risico 🤔 !!

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


dank voor de reactie….. voor de duidelijkheid….

deze instellingen gelden dan ook voor “buitenshuis” bijv bij mijn Ziggo internet in het vakantiehuis?

ik lees vaak dat je dan voor uitgaande mail dit moet invullen: “smpt.ziggo.nl” en ook andere poorten


Ja @cjk , deze instellingen gelden overal.

Thuis, buitenshuis en zelfs in het buitenland. Je gebruikt altijd de kpnmail servers. Met authenticatie via gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord.


@cjk

Dan moet je ook de "verificatie / authenticatie” opties (hoe heet dat in Outlook ?) aanvinken en -velden invullen. Dit is nodig omdat je via het netwerk van een andere provider (in dit geval Ziggo) contact wil leggen met het netwerk van de KPN. Dit geldt overigens voor zowel hier in Nederland en in het buitenland.


ohh..super... ga het proberen morgen


Hi @cjk, ik zie dat onze community je te hulp is geschoten, helemaal top!

Is het je gisteren gelukt om het goed in te stellen en kan je nu overal mailen? Hoor het graag 😊


Geen bericht is goed bericht. Ik ga er dus maar vanuit dat het werkt.


@Maja_ het werkt!! ben heel blij

voor de opmerking van de " verificatie aanzetten" was belangrijk!!

daarnaast die poortnummers... gewoon net zolang geprobeerd dat het werkte


bedankt dus nog Willy22


Helemaal super @cjk, bedankt dat je het nog even laat weten! 😃

En bedankt @Willy22 voor het goede advies 😊