Skip to main content

Straks met vakantie naar Egypte.

Ik weet uit het verleden dat mailen met mijn iPad weer problemen gaat opleveren.

Het gaat natuurlijk wel met webmail maar kan ik wat wijzigen in de instellingen dat het met kpmail ook gaat lukken ?

Wat zijn uw huidige instellingen? Gaat het vanuit andere landen wel goed?


nee, buitenland geeft altijd problemen ?


Hoi Ger, welkom hier. 

Geeft dit echt overal problemen in het buitenland? Dus ook binnen de EU landen? 

Welke melding krijg je dan precies te zien? En ook ik ben benieuwd naar de huidige serverinstellingen in je e-mailprogramma. 

Ik hoor graag van je. 


nee, buitenland geeft altijd problemen ?

En in Nederland als je niet thuis bent en niet op een verbinding van KPN zit?

Ik vermoed dat je de mail via de SMTP server verstuurd zonder in te loggen. Dat kan als je in Nederland op een verbinding van KPN zit. Vanaf een "vreemde" locatie is inloggen verplicht.


@Ger1949 

@Nick83 heeft gelijk. Je moet bij de “uitgaande SMTP server” de optie "verificatie /authenticatie” (hoe heet die optie bij jou ?) aanzetten/selecteren. Dat is nodig omdat je via het netwerk van een andere provider contact wil leggen met de KPN emailservers. Dit geldt niet alleen in het buitenland maar ook hier in Nederland.


Ga dit aanpassen en kijken of het straks werkt. Bedankt


Was dat de oplossing? 


Dat weet ik pas als ik half november in Egypte ben


@Ger1949

Had je deze optie(s) eerder niet gebruikt/geselecteerd (bijv. toen je in Egypte was) ?

Weet je iemand (vriend/familielid/…….. ) die niet bij de KPN zit ? Zo ja, dan kun je het bovenstaande testen via zijn/haar netwerk/verbinding. Dan weet je zeker dat deze optie hier in Nederland werkt.


Dat weet ik pas als ik half november in Egypte ben

Excuus, ik was in de veronderstelling dat je daar al of nog zat. Laat het ons weten! 


@Ger1949

Nog even dit: 

Zie ook deze link:

Hoewel uit het laatste antwoord van @wjb (in bovenstaande link) ik de conclusie trek dat je altijd de optie “Authenticated / Verificatie” moet aanzetten/-vinken.

Die optie “Authenticatie / Verificatie” optie (rode pijl) ziet er in mijn emailprogramma (Outlook Express Classic) als volgt uit. Als ik die optie aanvink dan moet ik ook de opties daaronder invullen. Zie het plaatje hieronder: