Skip to main content

ik heb 2 oude emailadressen die gekoppeld staan met de kpnid van mijn ex.

nu gebruik ik die emailadressen niet meer.

kunnen jullie die verwijderen.

want ik heb geen contact meer met mij ex.

 

Op https://email.kpn.com/ kan je je email accounts beheren. Daar kan je oude accounts ook verwijderen.


Dat wordt lastig @XS4-Arjan , gezien de opmerkingen van TS

  • gekoppeld staan met de kpnid van mijn ex.
  • ik heb geen contact meer met mij ex.

Maar ik vrees dat @Bos77 dit toch zelf met de ex moet regelen omdat KPN dat verwijderen niet zomaar mag doen.


Is het dan ook niet zo als de emailadressen niet actief meer zijn dat ze dan automatisch komen te vervallen. Na een jaar of langer. 

Dat wordt dan lastig contact leggen met mijn ex. Want ik heb niks meer van hem. 


Als je zelf niets doet, vervallen de adressen niet zomaar.

Ik weet niet wie ze nu in beheer heeft, ben jij dat @Bos77 ? En krijg je die mail dan ook nog binnen in je mailomgeving?


Ik kan de emailadressen nog gewoon gebruiken. Ik heb de inlog. 

Alleen ik gebruik ze niet meer omdat de achternaam van mijn ex erin zit.

Dus ik heb 2 nieuwe aangemaakt.


Dan kan je die dus zelf verwijderen


Dan kan je die dus zelf verwijderen

Nee, want daarvoor heeft @Bos77 toegang nodig tot https://email.kpn.com/ met KPN ID van de ex.

Voor het gebruik van de mailbox is alleen het wachtwoord van het e-mailaccount nodig.


Dan kan je die dus zelf verwijderen

Nee, want daarvoor heeft @Bos77 toegang nodig tot https://email.kpn.com/ met KPN ID van de ex.

Voor het gebruik van de mailbox is alleen het wachtwoord van het e-mailaccount nodig.

 

Hallo @Bos77 , je kan morgen bellen met klantenservice, bereikbaar op werkdagen van 8 tot 18 uur en zaterdags 8 tot 17 uur. Maar zoals gezegd, vraag ik me af of ze je kunnen/mogen helpen.


@Bos77 

Het KPN ID geldt voor alle emailaccounts die aan jouw abonnement hangen, dus ook voor dat (oude) account van jouw ex dat aan jouw abonnement hangt. Als je geen KPN ID (meer) hebt kun je gewoon een nieuw KPN ID aanmaken (blijft 12 maanden geldig/actief) in “Mijn KPN". Kost in totaal misschien 2 minuten.

Daarna alle resterende emails van die oude accounts binnenhalen. Daarna kun je het/de account(s) van jouw ex verwijderen.


Mijn ex heeft de oude abonnement overgenomen. Dus de kpnid.

En ik heb een nieuwe kpnid en abonnementen genomen. Als ik dan mijn oude emailadressen aan mijn kpnid wil toevoegen zegt het dat ze al in gebruik zijn, omdat ze gekoppeld zijn met de kpnid van mijn ex. 

Dus hij is verhuisd en heeft alles meegenomen. En ik ben verhuisd en heb een nieuwe id genomen.


@Bos77

Het simpelste is om die emailadressen/-accounts te laten overzetten naar jouw abonnement door de KPN. Dat verzoek tot overzetting kun je via dit forum doen of via de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402). Dat laatste gaat het snelste. Maar dan moet je de naam, adres, woonplaats, klantnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN weten (alles van jouw ex). Als je die informatie hebt kan de KPN de emailadressen/-accounts naar jouw abonnement overzetten. Maar dan moet dus wel, jammer maar helaas, contact opnemen met jouw ex.


@Bos77 

Ik moet even iets corrigeren: De laatste zin moet luiden:

“Maar dan moet je dus wel, jammer maar helaas, contact opnemen met jouw ex.”