Skip to main content

Ik heb een KPNmail met een eigen domein gekoppeld. Werkt op zich goed maar ik kan nergens vinden wat er moet worden ingesteld bij de host om eea compleet te krijgen.

Ik kan alleen de verify txt vinden en hte MX record. Hierdoor komt al mijn mail bij diverse providers (ook bij KPNMail) in de Spam terecht.

Wat moet er voor de rest worden ingesteld? Ik denk daarbij aan SPF DMARC DKIM?

Heeft u iets aan dit topic? 

https://forum.kpn.com/e-mail-en-cloud-10/welke-dmarc-en-spf-record-moet-ik-instellen-i-c-m-eigen-domein-kpn-mail-565808


Daar kwam ik niet echt verder mee. Het is toch vreemd dat KPN de mogelijkheid noemt om een eigen domeinnaam te gebruiken en onvolledige informatie verstrekt om je DNS goed in te stellen.

Met de genoemde instellingen komt al mijn mail in de spambox van oa. ndere KPNmail-gebruikers. 
Eén eenvoudig artikel zou een hoop problemen en vragen voorkomen. 


Waarom komt u daar niet verder mee? Ik dacht dat daar alles in beschreven staat.


Dit topic doorgelezen? 

https://forum.kpn.com/e-mail-en-cloud-10/kpn-webmail-update-2021-externe-en-eigen-domein-e-mailaccounts-toevoegen-555238

Ook de reacties? 

Hou er rekening mee dat er van u wel de nodige basiskennis verwacht word. KPN kauwt niet alles voor. Het is net als een auto, die koopt u bij de dealer. Maar die dealer gaat u niet leren rijden.


Bijzondere insteek.

Gelukkig zijn er genoeg mailproviders die dit wel doen.


Bijzondere insteek.

Gelukkig zijn er genoeg mailproviders die dit wel doen.

Klopt. Maar die leveren ook een ander type dienst dan wat KPN doet. Een mailprovider ontzorgt je helemaal. Daar kiest u de domeinnaam en vervolgens hoeft u alleen maar de factuur te betalen. Alles wordt voor u geregeld. SPF, DKIM en DMARC hoeft u zich helemaal niet mee bezig te houden.

Bij KPN werkt dat niet zo. Bij KPN zult u zelf voor de DNS moeten zorgen. Want dat bied KPN niet aan. Het gevolg is dat u ook zelf de anti-spam instellingen zelf in zult moeten regelen bij de DNS provider. 


Reageer