Hallo @Roooo zijn die twee e-mail accounts ook gekoppeld aan twee verschillende abonnementen? In dat geval zal iemand van KPN erbij moetn komen om dat te regelen.
Als het twee emailaccounts binnen één abonnement zijn, kan je zelf een alias instellen en één van de mailboxen opheffen.
Overhevelen van het ene naar het andere adres kan sowieso wel met je mailclient. Ook met tooltjes als IMAPSync kan dat (zorg dat je wel weet wat je doet!).
Hoi @XS4-Arjan, thanks voor je snelle reactie. Volgens mij vallen ze onder 1 abonnement.
Via email.kpn.com weet ik dat je het 1 en ander kan aanpassen, maar ik begrijp niet wat ik dan precies moet doen bij het oude op te heffen e-mail adres en wat bij het “nieuwe”…?
Nu heb ik simpelweg beide e-mailaccounts op Apple mail draaien, dus zie ik nog alle e-mails die ik wil zien.
Wat je dan het beste kan doen is van adres 1 alles overhevelen naar adres 2.
Vervolgens ga je naar email.kpn.com.
Daar is een overzicht van je mailboxen. Je hebt recht op een aantal boxen, maar binnen zo’n box kan je weer aliases aanmaken (accounts).
Je kan dan het beste de mailbox van adres 1 verwijderen na het overzetten. Vervolgens maak je binnen emailbox 2 een alias (een account) aan (doorklikken op de naam van de mailbox, en op het blauwe plusje drukken).
Het is wat onduidelijk daar, je hebt recht op een X aantal mailboxen. Maar binnen die mailboxen kan je extra accounts maken. Mail dat naar zo’n account wordt verstuurt, komt in die box terecht.
Wil je adres 1 helemaal niet meer gebruiken? Dan hoef je natuurlijk die alias (dat account binnen de box van adres 2) niet aan te maken.
Dat betekent dat het tweede emailaccount als emailalias onder het eerste emailaccount vastgelegd moet gaan worden. Helaas kan je dat niet zelf doen. Je kunt wel het tweede emailaccount verwijderen maar als je hem dan als emailalias bij het eerste emailaccount wilt vastleggen dan zal gezegd worden dat dit niet mogelijk is en ben je het emailadres dus kwijt. Ik hoop dat een moderator je hierbij kan helpen want die zijn wel in staat om dit te realiseren. Waarschijnlijk kan klantenservice (0800-0402) dat ook.
Thanks @wjb! Zou idd fijn zijn als iemand van KPN ff mee wil kijken
@Roooo
Als je 2 abonnementen hebt heb je ook 2 klantnummers, krijg je elke maand 2 facturen en heb je 2 KPN IDs.
Heb je 1 abonnement dan zijn beide emailaccounts te zien bij https://email.kpn.com onder hetzelfde KPN ID.
Verplaats (indien nodig) eerst alle emails van het oude account naar de juiste map bij het nieuwe account m.b.v. jouw emailprogramma. Bel daarna zo snel mogelijk met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ) en laat het emailadres overzetten naar jouw nieuwe account. Dat emailadres wordt dan als een alias aan het nieuwe account gehangen. Van af dat moment komt alle email van dat oude emailadres binnen bij jouw nieuwe account.
Heb je 1 abonnement dan kun jezelf dat oude emailaccount opheffen. Heb je 2 abonnementen dan moet je aan de KPN vragen om één abonnement op te heffen.
Laat dan in jouw emailprogramma alle email gericht aan dat oude emailadres doorsturen naar een speciale map. Op deze manier weet je wie jij een bericht moet sturen dat jouw emailadres is gewijzigd. Wijzig (indien nodig) ook het antwoordadres bij de eigenschappen van jouw account in jouw emailprogramma.
Zojuist gebeld met de klantenservice.
Dit is technisch wel mogelijk, maar de reservering van de alias onder het oude e-mailaccount blijft 3 maanden bestaan. Daarna kan je dit pas weer toevoegen onder het juiste e-mailaccount en het oude account verwijderen.
Blijft toch sub-optimaal, want dan ontvang ik 3 maanden geen e-mails meer op de alias…
Dus dan toch maar weer de auto forward aan laten staan en niet meer naar kijken…
@WMG-N @wjb @XS4-Arjan Dank voor het meedenken!
Zojuist gebeld met de klantenservice.
Dit is technisch wel mogelijk, maar de reservering van de alias onder het oude e-mailaccount blijft 3 maanden bestaan. Daarna kan je dit pas weer toevoegen onder het juiste e-mailaccount en het oude account verwijderen.
En zij kunnen die reservering met één druk op de knop beëindigen zodat je deze direct weer als alias bij jouw andere account kunt opnemen.
Ik word soms zo moe van die klantenservice van KPN.
Ik hoop dat dit topic snel door een moderator opgepakt zal worden.
@Roooo
Gewoon nog een keer bellen. Hopelijk krijg je dan iemand aan de lijn die meer ervaring heeft. Of gewoon voet bij stuk houden of vragen of iemand anders jou kan helpen. Deze handelingen zijn heel simpel door iemand bij de Klantenservice ter plekke uit te voeren.
Hoi @Roooo. Wanneer je een goede back-up hebt gemaakt van de inhoud van jouw oude mailaccount en dit account hebt verwijderd, kan ik de reservering voor je verwijderen. Geef je mij een seintje wanneer ik dat moet doen? Je kunt me ook een privébericht sturen met het oude mailaccount.
@Vikash van KPN Done! Heb je een privé bericht gestuurd.
@Vikash van KPN Done! Heb je een privé bericht gestuurd.
Ik heb nog geen privébericht ontvangen.
@Vikash van KPN Het is gelukt, thanks! Topic kan afgesloten worden
@Roooo Graag gedaan!