Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik via de KPN webmail vanuit meerdere e-mailadressen verzenden?

• February 25, 2026
  • 10 reacties
  • 128 keer bekeken

Onder mijn kpn-account voor Internet vallen drie internet-email-adressen die ik zou kunnen gebruiken.
Ik wil ook e-mails kunnen verzenden met een andere afzender 

Als ik nu emails verzend vanaf het ene adres  zegt hij dat hij dat doet"namens het andere ”

Dat wil ik niet.

Ik wil kiezen of ik emails verzend vanaf het ene of het andere emailadres.

Kan dat ingesteld worden?

graar even bellen

Admin: e-mailadressen en telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 25, 2026

Binnen de webmail kun je bij instellingen een standaard emailadres opgeven dat als afzender gebruikt wordt.

Op het moment dat je een nieuwe mail schrijft, kun je bij VAN kiezen voor een ander emailadres als afzender. ​@Dierkens als je 1 of meer aliassen aan dat account gekoppeld hebt.

Zo doe ik het ook.

De ene keer mail ik als afzender mezelf, de andere keer als afzender mijn vrouw en weer een andere keer gebruik ik een neutraal alias voor nieuwsbrieven e.d.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

@Dierkens 

Heel simpel en je kunt het doen vanuit jouw emailprogramma.

Stel je hebt account A en daar hangen aliassen B en C aan. Dan maak je ook drie emailaccounts aan in jouw emailprogramma voor A, B en C. Wil je emailen vanaf A, B of C dan kies je in jouw emailprogramma voor emailadres A, B of C als verzendadres.

Denk er dan ook aan dat je voor elk account (A, B of C) in het emailprogramma het juiste “Antwoordadres” kiest (A, B of C). Want vaak reageren mensen door op de knop “Beantwoorden” te drukken en dan kiest het emailprogramma het bijbehorende antwoordadres als retour-emailadres.

Vervolgens kun je m.b.v. berichtregels binnenkomende email laten doorsturen naar map A, B of C zodat de email verzonden m.b.v. A, B of C bij binnenkomst worden doorgestuurd naar map A, B of C.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 25, 2026

Hallo ​@WMG-N , ​@Dierkens heeft een vraag over de KPN webmail en niet over een eigen mailprogramma.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

@JanD 

Sorry, maar dat is absoluut niet wat ik in zijn vraag lees.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 25, 2026

@JanD 

Sorry, maar dat is absoluut niet wat ik in zijn vraag lees.

De topictitel zegt genoeg lijkt me ​@WMG-N 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 25, 2026

Maar de titel van dit topic is aangepast nadat ik mijn antwoord had ingetypt. Zowel de webmail als een emailprogramma werken via het internet. Bovendien zie ik - qua functionaliteit - geen (groot) verschil tussen de (KPN) webmail en een emailprogramma.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 26, 2026

Bovendien is de KPN webmail een nachtmerrie om mee te werken vanwege een aantal strorende fouten in de software, die de leverancier O&O (????) niet wil verhelpen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 26, 2026

Bovendien is de KPN webmail een nachtmerrie om mee te werken vanwege een aantal strorende fouten in de software, die de leverancier O&O (????) niet wil verhelpen.

De leverancier is Copyright © OX Software GmbH

As de software echt zo slecht was had KPN allang ingegrepen denk ​@WMG-N 

Ik en ik denk vele medeforumleden en klanten met mij, kunnen prima werken met de KPN Webmail.

Je moet het gelukkig niet gebruiken, het is een vrije keus.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 26, 2026

@Dierkens 

Zie ook het onderstaande plaatje. Klik op “nieuw bericht” (rode pijl) > groene driehoek (zwarte pijl). en dan kies je één van de emailadressen die je daar ziet.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Dierkens. Leuk dat je ons gevonden hebt op deze Community! Welkom hier. Ook leuk om te zien dat er al goed met je mee wordt gedacht. 

Ben je inmiddels verder geholpen met de hulp die je hier geboden is? Mocht dat nog niet zo zijn, kun je dan laten weten waar je nog tegenaan loopt? En als je toch graag telefonisch contact met ons wil, dan kan dat ook. Maak dan een terugbelafspraak (rechtsonderin) en dan wordt je direct of op een ander gewenst moment terug gebeld.