Skip to main content

Ik heb een planet.nl account. Helaas komt een deel van mijn verzonden mail bij andere KPN gebruikers (o.a. Planet of Telfort) in spam terecht. Het gebeurt ook een enkele keer bij andere ontvangers, maar bij KPN accounts vind ik toch wel bijzonder.

Ik verstuur nooit bulk mails.

HELP - hoe kan ik zorgen dat mijn berichten bij KPN accounts aankomen?

 

@Mark-eh 

Is er bepaald patroon bij al die emails ? (soort) Bijlage ?

Stuur een email naar abuse@kpn.com, leg de situatie uit en stuur een aantal van die emails mee als bijlage mee en vraag om de "reputatie” van jouw emailadres te “resetten".


Een kleine meerderheid zijn emails waarin ik een ander mail doorstuur. Maar die andere mails werden probleemloos ontvangen. Het kan ook zijn dat ik toevallig meer van deze hoor omdat ik ze doorgestuurd heb aan mijn vrouw die ook een planet.nl account heeft. Dat zijn niet de enige. Ik hoor vaker van kennissen dat mijn mails als spam werden aangemerkt.

Ik zal abuse@kpn.com weer eens proberen. Meestal ben ik zeer teleurgesteld in hun reactie, een standaard nietszeggend antwoord, volledig ongeïnteresseerd.


@Mark-eh

Gebruik je een VPN ? Dat is ook een goed recept om jouw email als “verdacht” aan te merken.

Verander eens al jouw/jullie wachtwoorden en zorg ervoor dat het wachtwoord van het KPN ID anders is dan de wachtwoorden van jullie emailaccounts ?

Misschien verstuurt iemand m.b.v. jouw/jullie emailaccount(s) (verdachte) email naar andere mensen (bijv. 's nachts) en dat daardoor jouw/jullie emailadres(sen) als “verdacht” wordt aangemerkt.


Deze vraag beschouw ik nog niet als “beantwoord”.

  • Ik gebruik geen VPN
  • Wachtwoord is anders, ook door het gebruik van een wachtwoord manager
  • Ik heb “abuse” gevraagd naar de oorzaak, maar dat zal enige dagen duren neem ik aan. Relevante mails moesten naar diverse adrssen doorgestuurd worden (omdat een andere groep het oppakte)

Kortom, ik wacht op een reactie, en vindt het daarom erg voorbarig dat de eerste reactie als “antwoord” wordt gezien, maar dat zal de standaard regel zijn.


Hoi @Mark-eh, ik heb eerder vandaag inderdaad van @Willy22 gemarkeerd als beste antwoord. Voor het oplossen van dit probleem kan je namelijk het beste contact opnemen met abuse@kpn.com, zodat zij dit verder kunnen uitzoeken. Verder is het belangrijk dat de ontvangers aangeven dat de e-mail geen spam is. Als je contact hebt opgenomen met de afdeling Abuse, dan verwacht ik dat je binnen enkele dagen een reactie ontvangt. 


Ik heb inderdaad zondag al contact opgenomen met abuse@kpn.com. Die hebben het eerst zelf bekeken op maandag en daarna gisterenochtend doorgestuurd naar de spamleverancier. Daar heb ik nog niets van gehoord, we leven in hoop…

Ja, ontvangers geven aan dat het geen spam is, dat doen zij (en ik ook) bij al die andere mails die in spam eindigen, zoals van de huisarts, gemeente, andere overheidsinstanties en zelfs KPN. Het blijft moeizaam dat KPN de gebruiker niet zelf laat bepalen of twijfelgevallen wel of niet doorgegeven moeten worden.