Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan je kiezen hoelang berichten op de server bewaard blijven met Outlook 2019?

• January 3, 2022
  • 3 reacties
  • 1960 keer bekeken

waar kun je instellen hoelang berichten worden bewaard op de server?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @mailtoon als je van het IMAP-protocol gebruik maakt, hoef je dat niet in te stellen, want dan blijven de mails gewoon standaard op de KPN mailserver staan totdat je de mail zelf verwijdert.

Als je van het POP-protocol gebruik maakt kun je ergens bij de instellingen van ophalen mail een vinkje plaatsen of juist weghalen en tevens aangeven hoe lang de mail bewaard de mail op de server moet blijven staan.

Details kan ik niet geven want ik ken Outlook 2019 niet.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Antwoord
  • January 3, 2022

Hallo @mailtoon als je van het IMAP-protocol gebruik maakt, hoef je dat niet in te stellen, want dan blijven de mails gewoon standaard op de KPN mailserver staan totdat je de mail zelf verwijdert.

Als je van het POP-protocol gebruik maakt kun je ergens bij de instellingen van ophalen mail een vinkje plaatsen of juist weghalen en tevens aangeven hoe lang de mail bewaard de mail op de server moet blijven staan.

Details kan ik niet geven want ik ken Outlook 2019 niet.

• Auteur
  • Topper
  • January 3, 2022

Dank je wel Jan,

het is mij inmiddels duidelijk, ik gebruik nu idd imap. Ik maak gebruik van meerdere laptops. sommige raak ik weken niet aan, vandaar de vraag,

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 3, 2022

@mailtoon 

Er zit nog een addertje onder het (email-)gras. Alleen email die in “Postvak In” staat (bij een POP account ) kan worden gewist van de (KPN) emailserver gewist (bij het actief zijn van die ene optie). Email die naar een andere map is verplaatst wordt dan niet gewist.