Skip to main content

k help een ouder familielid met administratie. Sinds woensdagheeft hij een eigen Hussel aansluiting. In de toegestuurde overeenkomst staat het e-mailadres dat aan hem is toegekend, en dat ik naar email.kpn.com moet gaan om een wachtwoord in te stellen.

Daar wordt direct om een wachtwoord gevraagd. Dat wil ik nu juist gaan instellen! Dus klikken op de link “Ik weet mijn gebruikersnaam of wachtwoord niet”. Dan krijg ik een scherm om een KPN Id aan te maken. Vul (opgegeven) e-mailadres in, en verzenden. En jawel, er wordt een email verzonden naar datzelfde adres. En daar kan ik niet bij, want ik weet het wachtwoord niet.

Ik heb het sinds woensdag op diverse manieren geprobeerd, maar ik loop steeds weer stuk omdat ik datzelfde wachtwoord nodig heb. Ik heb de vraag al in een ander subforum geplaatst, maar dat heeft mij niet geholpen. Weet hier iemand raad????

Hier al gekeken?

https://www.kpn.com/algemeen/wachtwoord-vergeten.htm

 


Hallo @JPvanAlphen  Lastig zo'n kip-en-ei probleem :confounded:

Op deze pagina Wachtwoord of gebruikersnaam vergeten kan je een e-mail wachtwoord veranderen m.b.v. het KPN klantnummer. Ik ga ervan uit dat dit op de overeenkomst staat.

Let op: Dit kan alleen als je verbonden bent met je thuisnetwerk en je je klantnummer bij de hand hebt.

Hopelijk kan je zo deze patstelling doorbreken.


Mogenlijk moet je ook de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer kennen waar vanaf het abonnement betaald word.


Hoi @JPvanAlphen 
Als het de eerste keer is kun je via MijnKPN bij Thuis je e-mailwachtwoord zelf instellen


Mogenlijk moet je ook de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer kennen waar vanaf het abonnement betaald word.

Nee hoor, het klantnummer is voldoende. :wink:


Kijk, dat zijn nog eens snelle reacties. De tip van huistijger zal niet werken, want dan wordt er een bericht gestuurd naar het adres waar ik nu juist niet bij kan.

De tips om via het klantnummer te gaan had ik nog niet eerder gevonden, en zoiets zocht ik eigenlijk. Alleen, het probleem is op een adres in Boskoop. Zelf woon ik in Alphen aan den Rijn. Vanochtend ben ik net op dat adres geweest, en waarschijnlijk kom ik er op zijn vroegst pas donderdag weer.

Alvast bedankt voor het meedenken, en uiteraard laat ik hier weten of het gelukt is.

Groet,

Jan


Graag gedaan @JPvanAlphen Ja de locatie beperking is nu lastig, maar die is natuurlijk niet voor niets. Het moet niet te makkelijk zijn (om te misbruiken :wink:). Succes, we horen graag als het gelukt is.


Goedemorgen allen, en voornamelijk natuurlijk @JPvanAlphen  🙂 Ik zie dat je inmiddels 2 topics hierover hebt, en dat de oplossing waarschijnlijk al gevonden is. Zou je in dit topic willen reageren donderdag of het inderdaad gelukt is? :slight_smile:


Deze catch22 is te doorbreken.

Gebruik een eigen e-mail adres wat nog niet door een KPN ID wordt gebruikt en koppel daar het abonnement van je familielid. Een KPN ID kan zelfs met een Gmail adres gemaakt worden.

Wil je later, als je er toegang is tot de kpnmail van je vader dat gaan gebruiken maak er dan een KPN ID mee. Alle abonnementen die je dan daarin koppelt worden automatisch uit het andere Account ontkoppeld.

Met dat KPN ID (bv gmail adres) kun je dan ook inloggen op email.kpn.com.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

Login mailbox: webmail.kpn.com.


Ik heb al langer een knpmail alias voor deze man (niet mijn vader) aan mijn privé mailadres hangen, waarop allerlei registraties bestaan. Nu hij zelf ook KPN heeft wil ik die alias graag naar zijn eigen mail-adres laten overzetten. Vandaar dat gmail voor mij maar een tijdelijke noodoplossing is.

Omdat ik deze week anderhalve dag zonder auto heb gezeten ga ik er pas morgen naar toe. Dan ga ik de oplossing van RBxx (eindelijk) gaan toepassen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat de juiste manier is.

Jan


Ik ben vandaag op de locatie geweest, en dankzij de aangeboden oplossing was het zeer snel opgelost. Dank aan alle meedenkers. Volgende aktie is nu even het juiste subforum opzoeken voor het verzoek om een alias van een e-mailadres naar dit nieuwe adres om te hangen. Na het weekend is vroeg genoeg.

Jan


Hallo @JPvanAlphen , graag gedaan, fijn dat het met de aangereikte methode is opgelost.

Je volgende verzoek is ook hier in het e-mail subforum op zijn plaats.  Voor het verplaatsen van een e-mail alias heb je de hulp van een moderator nodig, zelf verhuizen van een alias is nl. niet mogelijk. Je zal dan via privéberichten of forum profiel de privacygevoelige informatie uitwisselen.


@JPvanAlphen, een alias kan ik inderdaad verplaatsen voor je. Ik heb dan het alias mailadres nodig én het mailadres waar hij onder moet komen te hangen uiteindelijk.  Als je dit nog even via een privébericht naar mij opstuurt kan ik dit nog even voor je in orde maken!


Goede morgen Susan,

Dank je wel voor je reactie. Ik had al een nieuw topic hierover willen openen, maar dat blijkt niet nodig. Ik heb je inmiddels een privébericht gestuurd.

Jan


@JPvanAlphen nee hoor dat is niet nodig! Ik heb het inmiddels uitgevoerd, het mailadres is onder een ander hoofd e-mailaccount gezet :slight_smile:


Geweldig, dank je wel.

Jan


Reageer