Skip to main content

Omdat ik naar een andere provider met een ander mailadres ga, wil ik in 1 keer al mijn bestaande mailberichten kopiëren en plakken in mijn nieuwe mailadres. Hoe doe ik dat zo simpel mogelijk?

Gebruik nu Thunderbird 103.2.2 maar dat werkt niet goed met de add-on ImportExtortTools NG 12.0.1

 

Uw huidige emailadres bij KPN blijft nog 6 maanden werken. Van uw nieuwe provider krijgt u een nieuw emailadres. Dat voegt u in Thunderbird toe als 2de account. Vervolgens kunt u de email gewoon van het KPN account kopiëren/verplaatsen naar het nieuwe account. Ik zou niet alles in 1 keer doen. Doe het in meerdere gedeelten zou ik zeggen.


@JMGerrits 

Je kunt dat ook in Thunderbird zelf doen. In mijn emailprogramma ziet dat het als volgt uit. Zie het plaatje.

Je ziet daar mijn GMail email-account (rode pijl) en mijn KPN email-account (blauwe pijl) die beide met IMAP zijn ingesteld/werken. Ik selecteer dan alle emails uit de map “Alle emails” (bij Gmail), en sleep/kopieer/verplaats dan die emails naar bijv. de map "Concepten” (bij de KPN). Dan gaat het emailprogramma aan de slag om de selecteerde emails van de GMail emailserver naar de KPN emailserver te verplaatsen.

 

 


Dit is een snel een duidelijk antwoord op mijn probleem. Heb nog de vraag: bij mij staat negens (IMAP). Of is dit gelijk aan xxxxxxx@xs4all.nl?


@JMGerrits 

Of een emailaccount (in jouw emailprogramma) met IMAP werkt kun je zien bij de eigenschappen van dat emailaccount. Ikzelf heb “IMAP” toegevoegd aan de naam van het account in mijn emailprogramma zodat ik weet welk protocol (POP of IMAP) gebruikt voor dat account. "Gmail (IMAP)” is slechts de naam van dat account, dat kun je zelf kiezen.


Alweer bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp wat je bedoelt en ga het motgen proberen.  Denk dar het veŕder wel lukt. Bedankt!


Het werkt. Bedankt!!!