Skip to main content

Ik heb een mailadres bijvoorbeeld jansen022@planet.nl, zo ben ik bij KPN bekend.
Maar ik gebruikte daarvoor altijd (bijvoorbeeld) janjansen@planet.nl.

Nu is opeens de afzender van al mijn mail jansen022@ geworden, hoe krijg ik dat weer terug naar janjansen@?

Hoi, welkom op het forum.

janjansen is dus een alias onder jansen022. Bij email.kpn.com kun je instellen welke van de aliassen of juist de hoofdbox als verzendadres dient. Dit is bij gebruik van de webversie van de email via webmail.kpnmail.nl.

Bij gebruik van een e-mail programma gaat het volgens mij via die instellingen. Maar ik gebruik al zeker 15 jaar mail via de browser (webmail).


Dag Peter,

bij KPN e-mail instellingen staat jansen022 als email-account en janjansen als verzendadres.
En toch wordt alle mail verzonden met jansen022 als verzendadres.
 


@Theo 

Stuur eens een email naar jouzelf. Resultaat ?

Gebeurt dit alleen in een emailprogramma of ook in de KPN webmail ? Als dit alleen in jouw emailprogramma gebeurt dan moet je het standaard email-adres wijzigen. Lukt het daarmee ?


bij KPN e-mail instellingen staat jansen022 als email-account en janjansen als verzendadres.
En toch wordt alle mail verzonden met jansen022 als verzendadres.

Welk emailprogramma gebruik je?

Log je in met jansen022 of met janjansen?


bij KPN e-mail instellingen staat jansen022 als email-account en janjansen als verzendadres.
En toch wordt alle mail verzonden met jansen022 als verzendadres.

Welk emailprogramma gebruik je?

Log je in met jansen022 of met janjansen?

Ik log in met jansen022

en ik gebruik Outlook


Outlook ... plaatjes:

Stel hier het juiste emailadres in onder Gebruikersgegevens. Onder Aanmeldingsgegevens mag volgens mij gewoon jansen022 blijven staan. Maar je mag daar ook janjansen van maken. Dat zou ook gewoon moeten werken.


@Theo

Stuur eens een email naar jouzelf. Resultaat ?

Gebeurt dit alleen in een emailprogramma of ook in de KPN webmail ? Als dit alleen in jouw emailprogramma gebeurt dan moet je het standaard email-adres wijzigen. Lukt het daarmee ?

In outlook krijg ik als verzender janjansen <jansen022@planet.nl>

In webmail anls verzender janjansen <janjansen@planet.nl>

Dus het probleem zit niet bij webmail, maar bij outlook, lijkt mij.
 

Maar in outlook heb ik bij accountinstellingen als afzender janjansen staan en toch is de afzender in de mails jansen022


Bij mij ziet het er anders uit.
Ik kom graag prive bij je terug, dan kan ik je screenshots sturen.


Ik log in met jansen022

Log niet in met jansen022 maar met janjansen.

Problem solved.


Bij mij ziet het er anders uit.

Ja... de standaard manier van het aanpassen van account instellingen in Outlook ziet er inderdaad anders uit. De standaard manier heeft minder opties.

Maar deze manier, mijn plaatjes, is dacht ik in de meeste versies van Outlook ook aanwezig.

Welke versie van Outlook heeft u?


Het is gelukt, Nick.
Bedankt!