Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik op alle apparaten mijn e-mail in dezelfde mappenstructuur?

• October 29, 2025
  • 29 reacties
  • 217 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb 2 laptops   2 tableds   1  telefoon   wat moet ik doen om bij deze apparaten allemaal de zelfde mappen structuur te krijgen en kan dat??  ik heb nu overal dubbele mappen  is niet te doen

Beste antwoord door Marlon92

Jij hebt submappen gemaakt in Postvak IN. Mijn ervaring is dat niet alle emailprogramma's hier goed mee overweg kunnen. En ik doe hetzelf dus ook nooit. 

Ik maak ze onder "Mijn mappen". Op de plek van Submap2 dus op dit plaatje.

29 reacties

• October 29, 2025

IMAP gebruiken. Doe ik ook. Alles is bij mij gelijk op alle apparaten. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 29, 2025

Ik heb op alles ook imap dus dat valt al af moet dus ergens anders aan liggen

Misschien  allias gebruik

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

@edewaele 

Kun je eens (een) plaatje(s) maken van de situatie bij jouw volgende antwoord ?

Kijk in de KPN webmail. Staan daar ook die dubbele mappen ? Want als je overal het IMAP protocol gebruikt dan zie je bij elk account dezelfde mappen staan zoals die op de KPN emailservers staan.

Dit kun je zien dat bij de “inkomende server”. Dan staat daar bijv.  “IMAP.kpnmail.nl”.

Bij elk POP account (bij “inkomende emailserver” staat dan bijv. “POP. kpnmail.nl") kun je een afwijkende mappenstructuur hebben.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

Ik heb 2 laptops   2 tableds   1  telefoon   wat moet ik doen om bij deze apparaten allemaal de zelfde mappen structuur te krijgen en kan dat??  ik heb nu overal dubbele mappen  is niet te doen

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 29, 2025

Ik heb al gemeld dat ik bij alle 5 imap heb ingesteld ik ga kijken op webmail wat daar staat 

Postvakin en 5 mappen die er normaal zijn en bij mijn mappen staat  consepten  alleen consepten staat er dus dubbel   

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 29, 2025

Beste ​@edewaele heb je bij de instellingen van de webmail bij de rubriek email - wijzig IMAP-abonnementen wel alles aangevinkt wat mee gesynchroniseerd moet worden?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 29, 2025

Heeft abbonementen daar iets mee te maken ??  Ik heb volgens mij geen abbonement maar ik ge kijken bij webmaeil  ja war daar allemaal staatt daar kkan ik geen chokolade van maken   ik heb alles wat kan aangevïnkt ik ga well

Kijken wat er gebeurd

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 29, 2025

Ik heb ook gekeken bij actieve apparaten daar staat alleen mijn telefoon bij  is dat goed zoniet hoe kan ik dan mijn andere apparaten ergens aan melden of moet dat niet ??

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 29, 2025

Kan ik ergens lezen hoe ik mijn webmaeil moet instellen ik heb geen idee wat er allemaal ingessteld kan worden of een gerruiks aanwijzing van webmaeil

• October 29, 2025

Er hoeft helemaal niets ingesteld te worden. Webmail staat standaard goed.

Ik zie hier wel meer topics voorbij komen van mensen waarbij het een rommeltje is. Ik vind dat altijd heel bijzonder. Ik heb daar zelf geen last van. En ik kan het ook nooit reproduceren. 

Pas was er nog iemand met de nieuwste versie van Outlook waardoor alles plots in de war ging. Ik heb vervolgens zelf ook de nieuwste versie van Outlook geprobeerd. Niets aan de hand. Bijzonder altijd weer...

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 29, 2025

Er zijn met Outlook 2 (mogelijke) problemen, afhankelijk van de versie en taal:

1. de volgorde van de mappen wordt steeds verpest. hij zet de map waar je het laatst wat mee gedaan hebt steeds weer bovenaan, als ze “sorteren A-Z” klikt staan ze weer goed maar als je een bericht naar een map verplaatst dan zet ie die map de volgende keer weer bovenaan.
  2. de naam van de systeem mappen wordt vertaald. dus je map voor verzonden berichten, die op de sever altijd “Sent” heet, en in Outlook “Verzonden” die wordt als een map “Verzonden” op de server gezet waardoor verzonden berichten in Outlook ineens op een andere plek staan dan die vanuit andere mail programma’s verstuurd zijn (OOK als de map daar wel “Verzonden” heet, maar de juiste interne naam gebruikt wordt)

Beiden zijn bugs, maar Microsoft geeft bugs nooit toe en lost ze ook niet op.  Daar moet je dus mee leven.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

IMAP gebruiken. Doe ik ook. Alles is bij mij gelijk op alle apparaten. 

Ik heb Mozilla Thunderdome 😀 (dat is de hardcoreversie). Dit draait op een Linux machine, maar web en mailprogramma zijn precies eender.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

In ieder geval bij mij is het een grote puinzooi  ik wil graag ook weten  moet ik in mijn  5 apparaten allemaal het echte imailadres in stellen of mijn alias gebruiken bij allemaal .??

En  moet ik bij alle 5 de apparaten het zelfde  imail adres gebruikan of allemaal het echte email of alle maal de alias

Ik heb nu al gecontroleerd alles staat op Imap  dus dat is al een punt dat goed werkt

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 30, 2025

Beste ​@edewaele je kunt of het originele account gebruiken of de alias, maakt niet uit, komt toch allemaal in dezelfde map.

Het is alleen belangrijk te weten met welk account je wilt verzenden, het origineel of de alias, als je dat weet, moet je dat account gebruiken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Ik wil de allias gebruiken  moeten dan bij alle apparaten de alias worden ingesteld  voor te gebruiken

Ik zie bij mij ook 2x postvak in  staan een helemaal boven en een helemaal onderaan waar door komt dat  ??  De onderste is helemaal leeg kan ik die gerustt verwijderen?

Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Misschien kun je op één van je apparaten proberen om in je e-mail programma je e-mail account te verwijderen en opnieuw aan te maken. Als je, zoals je zei, imap gebruikt, kun je dat zonder problemen doen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 30, 2025

Ik wil de allias gebruiken  moeten dan bij alle apparaten de alias worden ingesteld  voor te gebruiken

Ik zie bij mij ook 2x postvak in  staan een helemaal boven en een helemaal onderaan waar door komt dat  ??  De onderste is helemaal leeg kan ik die gerustt verwijderen?

Beste ​@edewaele je kunt per apparaat kiezen welk account je wilt gebruiken, het origineel of de alias, bij die keuze is het ook meteen je verzendadres als je vanaf dat apparaat mail wilt versturen.

Ik hoop dat het je duidelijk is dat mail-account en alias in feite op dezelfde postvak in slaan.

Vergelijk het met je naam, je doopnaam is Hendrik Jan en je roepnaam is Jan, in feite dezelfde persoon, maar als ze roepen Marijke, dan is dat een ander persoon, dus een andere postvak IN

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Beste Mijn situatie is deze Op  mijn telefoon heb ik  het echte imailadres op de  andere 4   heb ik allemaal mijn alias 2x op mijn   tabled en 2x op mijn   laptops is dat goed zo laten staan   Of moet ik mijn telefoon ook de alias zetten heeft dat geen invloed op mijn mappen want dat is nog al een grote  puinhoop volgens mij ik zal dat wel eens door geven straks

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Als ik alles open zet van mijn mappen zie ik dit

v favorieten - arciveren-inbox-drafts    v naam@hetnet.nl   - inbox- 1-post 2025 -consepten- ongewenste items-verwijderde items- verzonden items-ongewenste ietems-drafts -verzonden items-

V prullen bak  -2024-2025-consepten-post2021-post2025-testmap-arcief-aciferen-postvakin-postuit

dat  was er wat moet ja daar allemaal mee dit is toch niet goed denk ik  wat ga ik daar aan doen 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 30, 2025

Op je tablet en op je laptop hoef je het maar 1x te hebben staan, 2x is dubbelop en krijg je de mail 2x binnen, niet zinvol lijkt me ​@edewaele 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 30, 2025

@edewaele 

Dan zou ik toch even wat dieper graven / uitmesten bij de KPN webmail. Dan is het misschien daar een “grote chaos".

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

daar ben ik aan het kijken daar staat ook van alles er zijn er bij die krijg ik niet verwijderd en sommige wel

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

mijn post komt wel overal binnen dus wat is er aan de hand dan  bv  map versonden krij ik niet weg maar helmaal van boven staat ook een map” verzonden items “ is dat de zelfde map ?? die kan ik wel verwijderen 

• Antwoord
  • October 30, 2025

Jij hebt submappen gemaakt in Postvak IN. Mijn ervaring is dat niet alle emailprogramma's hier goed mee overweg kunnen. En ik doe hetzelf dus ook nooit. 

Ik maak ze onder "Mijn mappen". Op de plek van Submap2 dus op dit plaatje.