Skip to main content

We hebben bij ons thuis 2 internet providers, KPN en Caiway.

We gebruiken Caiway mail en die is goed ingesteld op Pop want die kan ik gewoon beheren via het netwerk van Caiway. Maar zodra ik op netwerk van KPN ga lukt het niet om verbinding te maken met de Pop servers.

Als ik via een mobiel netwerk (T-Mobile) of provider (Delta) van de iemand anders wil versturen doet die het ook gewoon.

Zijn er bepaalde instellingen die ik nog moet doen op de modem (ZTE)?

Hoe heb je de POP in het e-mailprogramma ingesteld?. Gebruik je wel een “authenticated” verbinding, dus met e-mailaccount en wachtwoord? Via een ‘eigen’ Delta/Caiway verbinding is dat mogelijk (nog) niet nodig, maar via een ‘vreemde’ (KPN) wel.


Hoe heb je de POP in het e-mailprogramma ingesteld?. Gebruik je wel een “authenticated” verbinding, dus met e-mailaccount en wachtwoord? Via een ‘eigen’ Delta/Caiway verbinding is dat mogelijk (nog) niet nodig, maar via een ‘vreemde’ (KPN) wel.

Als volgt ingesteld maar werkt niet:

 


Dat ziet er goed uit, dan kan ik niet verklaren waarom het via KPN netwerk niet lukt.

Het modem speelt hier geen rol, voor de uitgaande verbinding staat alles open.


Hallo @RBxx en @Steck moet op de 1e plaats 465 niet 587 zijn?

En als je via het KPN-netwerk verstuurt, moet je dan niet de SMTP-instellingen van kpnmail.nl gebruiken?

 


De poort 465 of 587 vroeg ik me ook al af. Dit vind ik op de Caiway website.
Er lijkt hierbij verschil te zijn afhankelijk of je inkomend  IMAP of POP gebruikt.

 

Nee @JanD . Dat laatste is al heel lang “verleden tijd”. Je gebruikt nu altijd de mailservers van je eigen (mail)provider.


Hallo @RBxx en @Steck moet op de 1e plaats 465 niet 587 zijn?

En als je via het KPN-netwerk verstuurt, moet je dan niet de SMTP-instellingen van kpnmail.nl gebruiken?

Poort 587 doet het niet via smtp van caiway.

Als ik smtp.kpnmail.nl gebruik doet die het ook niet.


Zojuist gelukt te wijzigen naar 587 maar daardoor kan ik nog steeds niet via KPN netwerk gebruiken: 

 


Dan weet ik het ook niet. Met de juiste instellingen zou je ook via het KPN netwerk je mail moeten kunnen bereiken. O ja, nog één vraag: krijg je een foutmelding? misschien geeft dat nog info.


 

Dan weet ik het ook niet. Met de juiste instellingen zou je ook via het KPN netwerk je mail moeten kunnen bereiken. O ja, nog één vraag: krijg je een foutmelding? misschien geeft dat nog info.

De fout in Outlook geeft niet veel info.

Binnen Mailwasher geeft hij volgende fout:

 


Mailwasher heeft gelijk, maar die punten keken we al naar. Veel anders kan er niet fout gaan…...


@RBxx Volgende fout geeft Outlook: 

 


Dat heeft dan met ssl of tls of anders te maken


Dat heeft dan met ssl of tls of anders te maken

en wat moet ik nu doen?


Dat heeft dan met ssl of tls of anders te maken

en wat moet ik nu doen?

Andere versleuteling kiezen, 

ik heb bij IMAP inkomende mail SSL/TLS staan

en bij SMTP uitgaande mail

STARTTLS

@Steck 


Dat heeft dan met ssl of tls of anders te maken

en wat moet ik nu doen?

Andere versleuteling kiezen, 

ik heb bij IMAP inkomende mail SSL/TLS staan

en bij SMTP uitgaande mail

STARTTLS

@Steck

Werkt bij mij niet


Dat heeft dan met ssl of tls of anders te maken

en wat moet ik nu doen?

Andere versleuteling kiezen, 

ik heb bij IMAP inkomende mail SSL/TLS staan

en bij SMTP uitgaande mail

STARTTLS

@Steck

Werkt bij mij niet

Dan andere instellingen proberen.


Dat heeft dan met ssl of tls of anders te maken

en wat moet ik nu doen?

Andere versleuteling kiezen, 

ik heb bij IMAP inkomende mail SSL/TLS staan

en bij SMTP uitgaande mail

STARTTLS

@Steck

Werkt bij mij niet

Dan andere instellingen proberen.

alle instellingen geprobeerd, geen succes


@Steck bij Outlook maak ik vaker mee dat achter de schermen instellingen blijven hangen. 

Oplossing hiervoor is het account opnieuw instellen. Of bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird gebruiken. 


webmail.kpnmail.nl voor een Caiway klant @Bram_ ? 😉
We proberen TS te helpen bij het bereiken van de caiway.net mailservers via het KPN netwerk….


@RBxx je hebt gelijk. Ik heb het gelijk even weggehaald.


@Steck bij Outlook maak ik vaker mee dat achter de schermen instellingen blijven hangen. 

Oplossing hiervoor is het account opnieuw instellen. Of bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird gebruiken. 

Met Mozilla Thunderbird hetzelfde probleem, werkt dus ook niet


@Steck wat zegt de klantenservice van Caiway?


@Steck wat zegt de klantenservice van Caiway?

Die kon me ook niet verder helpen


@Steck 

Welke versie van TLS gebruik je ? TS 1.0, 1.1, 1.2 of 1.3 ? Kun je de versie van TLS veranderen in jouw emailprogramma ?

Kun je in jouw emailprogramma ook het type authenticatie  veranderen ?


@Steck

Welke versie van TLS gebruik je ? TS 1.0, 1.1, 1.2 of 1.3 ? Kun je de versie van TLS veranderen in jouw emailprogramma ?

Kun je in jouw emailprogramma ook het type authenticatie  veranderen ?

Ik weet niet waar ik dat kan zien in Outlook 2021