Skip to main content

Beste allemaal,

Hoe kun je een heel domein blokkeren in 'geblokkeerde verzenders' in Webmail?

Toelichting: het overgrote deel van de spam die ik krijg en die niet door het spamfilter wordt gevangen (ook niet nadat ik het al weken geleden als spam heb gemarkeerd) is afkomstig van een handvol domeinen die steeds hetzelfde zijn. NB het gaat NIET om spam van ‘echte’ bedrijven, waarvoor je je kunt afmelden, maar om phishing- en ergere spam-mail. Vóór de apestaart staat telkens een willekeurige naam, dus individuele mailadressen blokkeren is niet te doen, maar als ik de domeinen zou kunnen blokkeren, zou ik van 99% van de spam af zijn.

In Instellingen->E-mail->Geblokkeerde verzenders kan ik wel individuele mailadressen toevoegen, maar als ik een heel domein probeer de 'blacklisten’ m.b.v. een asterisk voor de apestaart (voorbeeld: *@mailnesia.com) werkt dat niet en komen de spam-mailtjes vanaf dat domein vervolgens gewoon weer in mijn IN-box.

Op welke manier kan ik in Webmail wel een heel domein blokkeren?

Mvg, Dick

Hallo @DickvdG 

 

Dat kan door er geen * voor te zetten, dus alleen @mailnesia.com, ik heb dat zo getest met @gmail.com en het werkt:

 


Super bedankt GeSp, ik ga het gelijk proberen!

Mvg, Dick


Inmiddels zijn de eerste spammailtjes weer binnen en door de oplossing van GeSp hierboven zijn die keurig in mijn spamfolder terecht gekomen in plaats van in mijn inbox. De oplossing werkt dus goed.


Goed om te horen dat het bij jou ook werkt @DickvdG 👍