Skip to main content
Beantwoord

Hoe maak ik een zelfbedacht e-mailaccount aan? En wordt dit account opgeheven als ik het abonnement opzeg?

• January 21, 2026
  • 5 reacties
  • 82 keer bekeken

Momenteel beschik ik over een actief KPN-glasvezelabonnement. Graag verneem ik of het mogelijk is om in dit kader een e-mailaccount aan te maken met een zelfgekozen e-mailadres dat eindigt op het KPN-domein.

Daarnaast heb ik een aanvullende vraag van meer theoretische aard. Wordt een dergelijk e-mailaccount automatisch gedeactiveerd wanneer mijn KPN-abonnement(en) in de toekomst worden beëindigd? Met andere woorden: hoe lang blijft het e-mailaccount actief na beëindiging van het abonnement, en wat is het bijbehorende beleid en de procedure van KPN in dit geval?

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt voor de moeite!

Beste antwoord door RBxx

Een combinatie van de bovenstaande antwoorden 😅

Via https://email.kpn.com/ kan je inloggen met je KPN ID en daar 6 mailboxen (accounts) aanmaken. Iedere mailbox kan 10 extra e-mailadressen (aliassen) bevatten. Dit is bij de prijs van jouw internetabonnement inbegrepen. 

Als je opzegt blijven de mailboxen nog 6 maanden gratis actief, of zo lang als je wilt als je €7,75 per maand betaalt voor e-mail only. Je geeft dan bij beëindigen van je internet abonnement aan dat je dit wil omzetten naar een e-mail only abonnement. 

5 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 21, 2026

Je kan volgens mij tot 5 aliassen aanmaken op je kpnmail. Indien je ooit weg gaat blijft het email adres 6 maanden in werking. Daarnaast kunt u ook nog het email only pakket afnemen wanneer u uw pakket opheft. Op dit moment kost dat 2,75 als het goed is per maand.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 21, 2026

Hai.

Je kan tot 6 mailboxen aanmaken (met daar onder 5 aliassen) op https://email.kpn.com/

Als je opzegt blijven de mailboxen nog 6 maanden bestaan, of zo lang als je wilt als je betaalt voor e-mail only. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 21, 2026

Een combinatie van de bovenstaande antwoorden 😅

Via https://email.kpn.com/ kan je inloggen met je KPN ID en daar 6 mailboxen (accounts) aanmaken. Iedere mailbox kan 10 extra e-mailadressen (aliassen) bevatten. Dit is bij de prijs van jouw internetabonnement inbegrepen. 

Als je opzegt blijven de mailboxen nog 6 maanden gratis actief, of zo lang als je wilt als je €7,75 per maand betaalt voor e-mail only. Je geeft dan bij beëindigen van je internet abonnement aan dat je dit wil omzetten naar een e-mail only abonnement. 

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

Beste ​@RLYMF je kunt tot maximaal 6 accounts aanmaken met daaronder per account maximaal 10 aliassen, door KPN adressen genoemd, zie onderstaande link:

Alles over e-mail

Als je je abo opzegt blijven de accounts maximaal 6 maanden actief en wil je je accounts actief houden kun je een mail-only account bestellen en dat kost dan €7,75 per maand.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2026

Allen hartelijk dank voor jullie snelle reactie en duidelijke toelichting. Jullie zijn geweldig, en wat een fantastische community is dit! 👍 Complimenten en nogmaals hartelijk dank. Ik blijf gegarandeerd nog zeer lange tijd bij KPN, want ik ben enorm tevreden over de kwaliteit van de afgenomen diensten. Allen een zeer fijne avond gewenst! 😀