Skip to main content

Beste,

Ik heb een aantal mailfilters aangemaakt.

Die schijnen niet te werken.

Hoe werkt de filtering.

  1. zodra een mail binnenkomt op de webmail of moet ik inloggen voordat de filtering werkt?
  2. hoe kan ik de filter handmatig laten lopen?
  3. Is de filterregel niet goed geconfigureerd?

 

De filters werken op de inbox van de webmail.

Als je een mailprogramma, als bv Thunderbird gebruikt hebben ze volgens mij geen effect.

Behalve dan een filter waarbij mail direct naar de prullenbak gaat.

Ik zie wel rare voorwaarden in bovenstaande. Stuurt iemand je wel eens een mail met als onderwerp Gelezen: ?? (Gelezen dubbele punt)


Beste PeterG,

Dank voor de antwoorden, echter nog niet helemaal duidelijk

Ik begrijp dat de filter werken op de INBOX van de webmail.

Werkt het filter direct als de mail binnenkomt op de inbox ook al ben ik niet ingelogd op de webmail applicatie.

 

Ik stuur geen mail met onderwerp “Gelezen:”

De filter is bedoelt voor mails die binnenkomen die bevestigen dat de ontvanger de mail gelezen heeft.

 

Kun je het filter ook handmatig laten draaien ?

 

Groet

 


Werkt het filter direct als de mail binnenkomt op de inbox ook al ben ik niet ingelogd op de webmail applicatie.

Ja

Ik stuur geen mail met onderwerp “Gelezen:”

De filter is bedoelt voor mails die binnenkomen die bevestigen dat de ontvanger de mail gelezen heeft.

Zoiets kan helemaal niet. Je kunt geen filters maken op basis van wel of niet gelezen.

Een mail lees je pas nadat deze binnen gekomen is. En door het filter heen geweest is. Later gaat die niet nog een keer door het filter heen ofzo. 

Het filter is een 1malig gebeuren. Het vind plaats voordat u de mail ziet. Daarna niet meer. Je kunt het ook niet nog een keer handmatig uitvoeren ofzo.


Beste PeterG,

Dank voor de antwoorden, echter nog niet helemaal duidelijk

Ik begrijp dat de filter werken op de INBOX van de webmail.

Werkt het filter direct als de mail binnenkomt op de inbox ook al ben ik niet ingelogd op de webmail applicatie.

 

Ik stuur geen mail met onderwerp “Gelezen:”

De filter is bedoelt voor mails die binnenkomen die bevestigen dat de ontvanger de mail gelezen heeft.

 

Kun je het filter ook handmatig laten draaien ?

 

Groet

 


Hallo @sjk1 

 

Ik heb als test even hetzelfde ingesteld als bij jou en bij mij werkt het wel, ook als ik niet in webmail ingelogd ben.

Staat die regel wel ingeschakeld?

Staan er regels voor die iets doen en waar ingesteld staat dat hij volgende regels niet uitvoert?

Komen ze bij jou wel in het Postvak IN terecht?

 

Je kan trouwens de regels niet handmatig uitvoeren.


@Nick83 en @PeterG 

 

Het gaat om een bericht wat je terugkrijgt als iemand de door jouw verstuurde mail gelezen heeft, dat kan je in een bericht hier instellen om dat te vragen:

 

 

De ontvanger kan dat ook weigeren en er voor kiezen om geen leesbevestiging terug te sturen.


Ik stuur geen mail met onderwerp “Gelezen:”

De filter is bedoelt voor mails die binnenkomen die bevestigen dat de ontvanger de mail gelezen heeft.

Dat zou gewoon moeten werken.


Ha @sjk1, welkom! Het zou inderdaad gewoon moeten werken. En ook direct al en niet pas als je inlogt. Wat merk jij dat er verkeerd gaat dan? Gaan ze helemaal niet naar dat mapje? En gebruik je inderdaad webmail of een ander mailprogramma? Handmatig wil, zoals hierboven al gezegd is, inderdaad niet.


Ok. Ik begrijp het. Maar hoeveel mensen doen dat nog? Zo'n leesbevesting terug sturen? Bijna niemand toch? 🤔

Heeft u nog andere filterregels ingesteld die er voor kunnen zorgen dat deze regel buiten spel gezet word?


Ok. Ik begrijp het. Maar hoeveel mensen doen dat nog? Zo'n leesbevesting terug sturen? Bijna niemand toch? 🤔 

Klopt, bijna niemand doet dat. In veel mailcliënts kan je ook eenvoudig instellen om geen leesbevestiging te sturen.


Hoe staat het er nu voor, @sjk1? Werkt het naar behoren?