Skip to main content

Het is weer zo ver. Ik moet mijn wachtwoord veranderen van Windows-mail. Foutmelding "De instellingen van uw Account Hetnet zijn veroudert", en krijg geen mail meer binnen. Aan de slag dus! ...

Ik word echt niet goed van alle mogelijkheden om een wachtwoord te wijzigen binnen KPN. Het lijkt me een zeer simpele actie. Maar ik kom er niet uit. Ik ben al een meer dan een week bezig om simpel even mijn email wachtwoord te wijzigen. Daarbij heb ik zelfs per abuis mijn KPN-ID van een nieuw wachtwoord voorzien. Was niet de bedoeling, maar oké. Ik wil alleen maar een nieuw wachtwoord voor mijn email-account. Lukt gewoon niet, vind de mogelijkheid ook nergens. Zoeken op internet is ook al een dingetje. Je komt allerlei informatie tegen die verouderd is. Via de KPN webmail-site, waarbinnen dus mijn oude ww nog wel werkt, binnen instellingen - accounts, zou dit ook kunnen. Maar daarin moet ik eerst opnieuw inloggen met mijn KPN-ID. Krijg een foutmelding als ik probeer in te loggen met mijn KPN-ID wachtwoord. Dat lukt dus ook niet. Tegelijk ben ik wel hier op deze forum-site met dezelfde KPN-ID ww ingelogd… (??) zou niet kunnen toch? In KPN-Forum zijn zelfs verwijzingen naar gelijkwaardige problemen opgeslagen die me naar websites verwijzen maar niet meer bestaan!! Error 404!! Chaos compleet. Nu lijk ik iets gevonden te hebben. De website email.kpn/wachtwoord vraagt om mijn klantnummer... (zucht)... gevonden, hij doet iets. De site vraagt, selecteer het email-account waarvoor je het wachtwoord wilt wijzigen. Het lijkt erop dat dit werkt. Een uur wachten voordat de wijziging actief is staat er vermeld. Zou het dan nu toch gelukt zijn? Jammer van al dat zoeken om heel even mijn wachtwoord te wijzigen. Dat moet toch heel anders kunnen. Kom op. Binnen mijn account moet waar dan ook een mogelijkheid ingebouwd worden om met een simpele knop mijn wachtwoord aan te passen. Waarom moet het zo moeilijk zijn. Ja, dadelijk zeg je eenvoudig, "...zo en zo moet je dat doen...vul maar in..." Makkelijk toch? Nee, na een week zoeken is dat dus niet makkelijk. Ik zal het adres https://email.kpn.com/wachtwoord opslaan.

Euhm…

http://email.kpn.com

Kunt u hier inloggen? Dat moet met je KPN id. Maar dat kan misschien een andere zijn dan die u gebruikt voor het forum...

 


Beste KPN,

Lang lang geleden heb ik al een keer aangekaart dat de gebruiker van een mailbox eigenlijk zelf in staat zou moeten zijn om zijn/haar wachtwoord te wijzigen. Helaas is dit vandaag de dag nog steeds niet het geval en ik vraag me af of dit ooit nog zal gaan komen.

Mijn vrouw en kinderen hebben geen toegang tot https://email.kpn.com omdat zij (uiteraard) de login gegevens van de KPN ID niet weten. Ik vind dit echt een tekortkoming in de beveiligingsprocedures van KPN. Het resultaat is dat wachtwoorden eigenlijk veel te weinig gewijzigd worden aangezien de emailgebruiker telkens terug moet naar de contractant om zijn/haar wachtwoord te wijzigen.


@wjb het probleem wat hij hier schetst is niet het probleem van de topicstarter volgens mij.

Topicstarter begrijpt de procedure niet, weet niet welk KPN id hij moet gebruiken en wat het wachtwoord daarvan is. Dat is het probleem voor zover ik het begrijp.


@wjb het probleem wat hij hier schetst is niet het probleem van de topicstarter volgens mij.

Klopt en toch is dit een zeer gechikt topic om mijn ongenoegen nog maar eens te delen met KPN. En als KPN er ondertussen wat aan gedaan zou hebben dan had topicstarter waarschijnlijk dit topic ook niet hoeven starten omdat hij dan wellicht gewoon binnen webmail zijn wachtwoord had kunnen wijzigen.

Overigens pleit ik al jaren voor een KPN ID voor elke lid van het huishouden zodat daarmee de eigen onderdelen beheerd kunnen worden. Elk lid van het huishouden zou dan zijn/haar eigen wachtwoorden kunnen beheren en het eigen KPN ID kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld iTV. Ook zou een mobiel abonnement gewoon onder de KPN ID van de contractant kunnen hangen terwijl de gebruiker onder zijn eigen KPN ID zijn verbruik in kan zien en MB's zou kunnen delen. 


Ook ik kende de optie https://email.kpn.com/wachtwoord niet en ik ben heel erg geschrokken van de slechte beveiliging.

Hoe kan je nu toch functionaliteit om wachtwoorden te wijzigen enkel "beveiligen" door de ingave van het klantnummer?

Zoiets zou mijns inziens niet mogen, zelfs niet wetende dat dit alleen vanaf het eigen thuisnetwerk uitgevoerd kan worden.


@wjb wat jij hier voorsteld zou het delen en van een internet abonnement over 2 of 3 adressen in de hand werken, dus ik denk dat KPN daar moet zo hard mee zou lopen.

Wat het oorspronkelijke probleem van de topicstarter aangaat:

"De instellingen van uw Account Hetnet zijn veroudert"

Ik denk eigenlijk dat wachtwoord aanpassen hiervoor helemaal niet de oplossing is. Wachtwoord aanpassen kan nooit kwaad en het zou zeker moeten lukken. Begrijp me niet verkeerd. Maar het is niet de oplossing voor het probleem denk ik.

Ik denk dat er gebruik gemaakt word van een onbeveiligde verbinding. Er moet bij de instellingen wat aangepast worden, zodat de verbinding beveiligd is.


@wjb wat jij hier voorsteld zou het delen en van een internet abonnement over 2 of 3 adressen in de hand werken, dus ik denk dat KPN daar moet zo hard mee zou lopen.

Waarom zou dat het delen van een Internet abonnement over 2 of 3 adressen in de hand werken?


@Nick83, of ik in http://email.kpn.com kan inloggen? Nee, dat lukt totaal niet. Nu, met mijn inmiddels nieuwe ww ook niet en gisteren ook niet met mijn oude wachtwoord. Telkens de foutmelding dat mijn gebruikersnaam of wachtwoord fout is.

Heb gisteren mijn wachtwoord dus kunnen wijzigen met de volgens “wjb” ‘omstreden en onveilige’ website https://email.kpn.com/wachtwoord waarbij ik mijn ‘KLANTNUMMER’ moet ingeven. Na de wijziging moest ik uiteraard op mijn telefoon en in de KPN-Webmail ook het nieuwe wachtwoord ingeven om daar mijn email weer te kunnen ontvangen. Dat werkt normaal. (Overigens, werkte de email van dit account op mijn telefoon en KPN-webmail met het oude wachtwoord gewoon door zonder problemen. Geen probleem zoals Windows-mail aangeeft met de foutmelding “De instellingen van uw Account Hetnet zijn veroudert”)

Daarna hetzelfde account op mijn laptop gisteren proberen aan te passen met het nieuwe wachtwoord in Windows-mail. De foutmelding komt niet meer opzetten. Maar… er komt nog steeds geen email binnen. Nu vandaag nog steeds niet.

Een ander methode zou zijn: https://email.kpn.com/Mailbox Maar die werkt dus ook niet. Kan niet inloggen. Maar de website waarop ik dan uitkomt is BIJNA gelijk aan die van http://email.kpn.com Het verschil in deze is dat in de adresbalk een verschil te zien is in het woordje ReturnUrl. De andere heeft daar een kleine letter staan. (https://login.kpn.com/Account/Login?ReturnUrl=...enz...) . MAAR, na gebruik van deze site verandert het naar precies hetzelfde adres als van http://email.kpn.com met kleine letters. (https://login.kpn.com/Account/Login?returnUrl=...enz...)

Ja, je hebt gelijk dat ik de procedure niet snap bij welke actie welk KPN-ID gebruikt moet worden. En dat er blijkbaar een ander wachtwoord nodig is voor een bepaald ander KPN-ID…(?) Daardoor had ik ook een week nodig om zover te komen waar ik nu ben. En nog steeds weet ik niet hoe het nu eigenlijk moet. De volgende keer zal het zeker weer mis gaan.

Wat nu het probleem op mijn laptop is weet ik niet. Of het iets met veiligheid te maken heeft. Een veilige verbinding of niet, weet ik niet. Geen idee. Maar hiervoor, een week geleden dus, werkte alles naar behoren. Geen probleem. (Ik moet zeggen dat ik deze problemen exact een jaar geleden ook had. Maar op de een of andere manier – die ik helaas niet meer weet – kreeg ik het voor elkaar om de zaak weer werkende te krijgen. Tot nu. Krijg geen email meer binnen. Nog steeds niet met het nieuwe wachtwoord. Heb het Hetnet-account er eens helemaal afgegooid. Als test. Om hem er daarna weer op te zetten. Aanmelden.

@ wjb. Ik vind dat KPN grossiert met onduidelijkheden. Niet gebruikersvriendelijk met andere woorden. Je hebt gelijk dat er bij KPN iets moet gebeuren op het gebied van duidelijke informatie geven en gebruikersvriendelijkheid.


https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-windows-10.htm

Om nu mijn account van Hetnet opnieuw in Windows10-mail toe te voegen selecteer ik:

[Ander account POP, IMAP] Vul emailadres en ww in. Klaar. Werkt op mijn desktop maar niet op mijn laptop. Beide hebben Windows 10-mail. Heel vreemd. Ik doe precies hetzelfde. En toch geen resultaat.

Op de laptop nu een andere benadering en kies: [Geavanceerde configuratie]

Hierna selecteer ik [Internet-e-mail] {POP OF IMAP}

Na mijn gegevens, emailadres, gebruikersnaam ww ingevuld te hebben vul ik voor Inkomende server: ‘imap.kpnmail.nl’ in en voor account type ‘IMAP4’, en Uitgaande server: ‘smtp.kpnmail.nl’.

Check of alle vinkjes aan staan. En klik op aanmelden. Klaar.

Maar er gebeurt nog steeds niets.

Snap het niet. Op mijn Desktop werkt de eerste versie van aanmelden wel maar op de laptop niet. En de andere versie van aanmelden werkt ook niet op mijn laptop.

Oké, op de Desktop stond het account Hetnet nog niet. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft dat die daar nu als ‘nieuw account’ wel gewoon werkt.

Voorheen heeft dit email-account altijd goed gewerkt op mijn laptop. Blijft lastig dat KPN (hetnet) email account. Op mijn telefoon, KPN-webmail en dekstop werkt het nu goed. Snap het niet.


Verder zie ik nog enkele instellingen die Windows automatisch insteld:

Inkomende:
imap.kpnmail.nl:993:1

Uitgaande:
smtp.kpnmail.nl:587:0
 


En hop! Daar is dezelfde foutmelding weer! Er is iets niet goed op mijn laptop… :expressionless:

Waar ligt dit nu aan? Desktop heeft nergens last van. Maar hier op de laptop deze foutmelding. (...)

 


Deze foutmelding staat boven in beeld bij de foutmelding over het certificaat…

 

Maar ik zag ook van te voren de fout "De instellingen van uw Account Hetnet zijn veroudert" weer voorbij komen… Tja. :frowning2:


@Marco2a op het moment dat je via de Webmail van KPN de melding krijgt dat je gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd is dan is dit, als je gebruikersnaam geen spelfouten bevat, altijd het wachtwoord dat niet juist is. Zoals hierboven beschreven kan je thuis naar www.kpn.com/helpwachtwoord. Daar kan je met je klantnummer je wachtwoord wijzigen. Dan zou je met het nieuwe wachtwoord in moeten kunnen loggen in de Webmail. Laten we dat als eerste stap nemen. Als je daarnaast ook je profiel invult kan ik meekijken en zien of het instellen van het wachtwoord gelukt is. 

@wjb ik denk dat de discussie over het wijzigen van het wachtwoord erg nuttig kan zijn. Wel zou je willen vragen een eigen topic aan te maken zodat we over het onderwerp wat meer de diepte in kunnen gaan. Ik ben bang dat als we deze hier verder gaan dat we het overzicht kwijt raken. 


​​​​@wjb ik denk dat de discussie over het wijzigen van het wachtwoord erg nuttig kan zijn. Wel zou je willen vragen een eigen topic aan te maken zodat we over het onderwerp wat meer de diepte in kunnen gaan. 

Wat mij betreft is er al genoeg over gezegd en ligt de bal bij KPN om hier eindelijk wat aan te gaan doen.


Hallo Bram,

Het probleem ligt niet bij mijn Webmail. Daar werkt alles correct. Emails komen daar gewoon zichtbaar binnen. Gisteren een nieuw wachtwoord gemaakt en dat werkt ook daar goed. (Ook voorheen met het oude wachtwoord)

Het probleem is hoogs waarschijnlijk de windows10-mail app. Die valt over een probleem met een zogenaamd ongeldig certificaat: “Het certificaat van imap.kpnmail.nl:993:1 is ongeldig.” Daardoor dacht ik dat ik een nieuw wachtwoord moest maken. Maar dat is blijkbaar niet het geval. Was niet nodig.


Het certificaat van de mailserver was een poosje geleden ongeldig/verlopen. Maar dat is toen opgelost. Beetje vreemd dat u nu deze melding krijgt. Misschien het account in het mail programma verwijderen en opnieuw toevoegen? 


@Marco2a zou je je profiel alsnog in kunnen vullen? Ik ga dan voor je kijken wat we het best kunnen doen om dit voor je op te lossen. Wat je daarnaast nog zou kunnen doen is kijken of het met het instellen van een programma als Thunderbird bijvoorbeeld wel werkt. Dit is uiteraard eentje waarbij persoonlijke voorkeur een grote rol speelt. Als je even laat weten als je je klantgegevens hebt ingevuld in je profiel ga ik de zaken voor je na. :relaxed:


Hoi Bram,

Tjonge jonge, ik had weer veel moeite met het inloggen in mijn account hier binnen KPN. Omdat ik worstel met 2 wachtwoorden + 2 verschillende user-names die ik telkens verwissel blijkbaar.:slight_frown:  Maar oké, het is weer gelukt, ik ben ingelogd. En even een juiste notitie gemaakt wat nu bij wat hoort … :pencil2:

--

Daarnaast heb ik geen tijd meer gehad om hier in dit forum te reageren ivm met werktijden door de week. En uiteraard omdat ik er niet meer in kon - inloggen.

--

Ja, ik ga nu even mijn profiel aanpassen, als dat al lukt.

...eens kijken...

 


Gelukt. Mijn profiel is bijgewerkt. :slight_smile:


Heb zojuist het email programma Thunderbird geïnstalleerd. Mijn laptop verslikte zich in dit programma en crashte bijna. Het programma reageerde nergens nier meer. Heb het programma geforceerd moet stoppen. 

Oké, daarna nog eens het - voor mij dan nieuwe - email programma Thunderbird gestart. Email ingesteld voor ‘het probleem geval’ account hetnet.

En HOP. Die werkt! Alle mail komt binnen. 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Even kijken wat Windows 10 mail doet. :flashlight:

...nee… dus die doet het nog steeds niet… 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Maar ondertussen, Thunderbird werkt goed. Email van het account Hetnet werkt hierin wel goed. :relaxed:

Blijft toch een vreemde zaak. Ik snap het eigenlijk ook niet. Waarom in Thunderbird (maar ook gewoon online via KPN-WebMail) het email account wel werkt maar niet binnen het standaard programma Mail van Windows 10. Een paar maanden geleden werkte die daarin nog wel. Vreemd. :expressionless:

Nu staat er in Mail van Windows 10 deze fout:

...geen idee ...


Mijn ervaring met het programma is voornamelijk dat ze het zo gebouwd hebben dat een hoop dingen automatisch gaan. Dit is heerlijk als alles werkt maar zodra ergens iets niet goed gaat maakt dat het minder makkelijk te herstellen. Er zal ongetwijfeld een manier zijn om het werkend te krijgen maar daarvoor moet dan vaak ergens diep de accountinstellingen ingedoken worden. Mocht je het alsnog werkend willen krijgen zou ik je aan willen raden 0800-0402 te bellen terwijl je het apparaat via de internetkabel hebt aangesloten en vragen of een medewerker eventueel mee wil kijken en de besturing van het apparaat over wil nemen. Mocht voor jou Thunderbird gewoon goed werken zou je die ook aan kunnen houden. Die is iets makkelijker aan te passen als een dergelijks iets ooit weer voor mocht komen. Verder wil ik je nog wel een compliment geven voor het zo snel in orde maken van Thunderbird! :relaxed:

Ik heb de foto's uit je laatste berichten overigens weggehaald omdat daar je e-mailadres in te zien was. In het vervolg kan je deze het best even censureren. 

 


Dank je Bram, voor het verwijderen van mijn privé gegevens. Stom van mij om mijn gegevens hier te zetten. En dank je voor het compliment. Normaal ben ik wel handig met computers. Maar, dit is iets anders. Dat, het ‘hetnet-email-account-probleem’ op mijn laptop, krijg ik niet voor elkaar.

Ik heb het HetNet account verwijdert uit Windows Mail. Want die gaat niet meer werken op mijn laptop. (Werkt overigens wel nog steeds op mijn desktop) In Windows Mail staat nog een ander email account die wel nog goed werkt. Kan je in Thunderbird nog een account toevoegen? (Ik dacht daarin zo'n mogelijkheid wel te zien) Dan heb ik ze weer samen in 1 programma.

Nee, er hoeft geen verdere ‘operatie’ uitgevoerd worden om 'hetnet’ op mijn laptop werkende te krijgen. 


Hoi Bram,

Het is gelukt. Ik heb m'n tweede account ook al toegevoegd in Thunderbird. Heel eenvoudig te doen. Thunderbird regelt echt alles automatisch nadat je de gegevens invoert. Prima programma. Daarmee zet ik Windows-Mail aan de kant. Niet meer nodig. :relaxed::thumbsup:

Dank je voor deze tip en hulp.

-

Mijn ervaring met het programma is voornamelijk dat ze het zo gebouwd hebben dat een hoop dingen automatisch gaan.