Skip to main content
Vraag

Hoe pas ik het uitgaande mailadres aan in de nieuwe Outlook?

  • 11 September 2024
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik ben van Windows Live Mail (WLM) overgestapt op (het nieuwe) Outlook. 

Nu had ik in WLM mijn ‘Postbus’ zo ingesteld dat hij aansloot op mijn KPN email account. Daar kon ik dat KPN emailaccount een eigen naam geven, b.v Postbus MIJ. Hij  gebruikte dan voor uitgaande mail bij de account aangegeven ‘verzend emailadres”. De onderliggende emailadressen in dat account werden allen ontvangen in die postbus.  

Nu in Outlook heb ik dat KPN account aangemaakt als email account. Hij gebruikt voor verzenden niet het verzend emailadres, maar het adres van de KPNaccount. Ik wil graag weer verzenden via het in de KPN account aangeven 'verzend adres’. Is dit te wijzigen in Outlook of is er een andere oplossing?

Ik hoop dat je je realiseert dat bij de nieuwe Outlook als jouw mails opgeslagen worden in de Cloud van Microsoft in Amerika en dat daarmee de Amerikaanse overheid gerechtigd is om jouw mails te claimen voor inzage. Zelfs als je niets te verbergen hebt moet je je echt afvragen of je dit moet willen.

Je kunt in Outlook overigens gewoon een mailbox maken met de alias waarmee je mails wilt verzenden, dat hoeft niet het emailaccount zelf te zijn.


Thnx voor dit vlotte antwoord. Van die cloud heb ik me niet echt gerealiseerd, maar onbewust ben ik bij WLM blijven hangen, welke wel lokaal opsloeg volgens mij. Maar die wordt binnenkort niet meer ondersteund. Heb je soms een tip voor een ander/beter e-mail programma? Herman


... ben ik bij WLM blijven hangen, welke wel lokaal opsloeg volgens mij. Maar die wordt binnenkort niet meer ondersteund.

Die word al jaren niet meer ondersteund. 

Heb je soms een tip voor een ander/beter e-mail programma? Herman

Thunderbird. 

https://www.thunderbird.net/nl/


Thnx voor dit vlotte antwoord. Van die cloud heb ik me niet echt gerealiseerd, maar onbewust ben ik bij WLM blijven hangen, welke wel lokaal opsloeg volgens mij. Maar die wordt binnenkort niet meer ondersteund. Heb je soms een tip voor een ander/beter e-mail programma? Herman

Gewoon de KPN Webmail gebruiken @GlimmerTwins 

 


Ik kan je ook Thunderbird aanbevelen. Werkt prima, is overzichtelijk en heeft veel mogelijkheden.

Een alternatief daarvoor kan eventueel webmail van KPN zijn.

Piet.


Reageer