Skip to main content

Hallo,

Situatie
- consument, eigen domein geconfigureerd MX records kpnmail
- GMail is hoofdzakelijk in gebruik, vandaar pop/smtp toegevoegd aan GMail omgeving
- technisch werkt alles prima

Probleem
Mail die (terecht) als SPAM gezien wordt (maar dit achteraf niet is) blijft ‘hangen’ in de KPN Webmail omgeving in mijn spam folder. Ik krijg hierdoor soms een mail niet binnen en ben dan gedwongen om ook elke dag een aantal keer in de Webmail van KPN te kijken of er misschien nog mail is blijven hangen.

Ik kan nergens vinden of ik spam-tagging kan aanzetten zodat mails niet de spam folder komen maar gewoon ospam] in het onderwerp meekrijgen. Dat zou mijn voorkeur oplossing zijn.

Wat zijn de opties om de mail wel gewoon in GMail te ontvangen ? Liever dat die omgeving het markeert als spam of dat ik daar een label aan kan hangen dan dat ik elke keer ook in de webmail moet kijken.

Het account staat in GMail ingesteld als ‘E-Mail bekijken uit andere accounts’ als POP3, pop.kpnmail.nl poort 995. Ik verstuur ook mail namens dat account, via smtp.kpnmail.nl port 587.
 

Nu dacht ik, misschien is het gebruiken van imap gegevens een oplossing; maar dat vind meneer Google blijkbaar niet:

Missing +OK response upon connecting to the server: * OK eCAPABILITY IMAP4rev1 SASL-IR LOGIN-REFERRALS ID ENABLE IDLE LITERAL+ AUTH=PLAIN AUTH=LOGIN] Server ready"

Dus daar kom ik niet verder mee (imap.kpnmail.nl, port 993) lijkt het

@Morgan Bateson

Je kunt deze “spamtagging” niet aan of uitzetten. Elke email die in de spammap wordt gezet door het KPN spamfilter krijgt de extra tekst “sSpam]".

In plaats daarvan gebruik een emailprogramma op jouw laptop (???) met een account dat met IMAP werkt en dat naar dat KPN emailaccount wijst. Dan hoef je niet telkens bij de KPN webmail in te loggen om in de spammap van de KPN te kijken. Dan kun je m.b.v. dat emailprogramma ook email verplaatsen van het KPN account naar het GMail account.