Voor een eigen mail-server achter een XS4all verbinding (smtp.xs4all.nl = smarthost) heb ik een SPF record in DNS gezet. Ik vraag me alleen af of dit niet korter kan, er staat namelijk een hele rij adressen in en als het wijzigt klopt het niet meer.
Is er een simpele versie van onderstaand SPF record ?
Bedankt voor je antwoord. Maakt een hoop duidelijk, maar het lijkt toch nog niet compleet.
Als ik mijn mail-header test via mxtoolbox blijkt er een niet bekend IP-adres in deze header:
SPF Authentication
SPF Failed for IP - 10.31.162.60
Het DMARC record van xs4all heb ik gekopieerd en alleen het ‘mailto:’ adres aangepast, ‘aspf=s;’ verwijderd (defaults to ‘r’) en ‘adkim=s;’ verwijderd omdat er geen DKIM record is.
Dit lijkt te werken, al krijg ik een DKIM melding voor een signature van een KPN mail record:
Die melding voor dat ip-adres kan je daarom negeren.
KPN voegt zelf een DKIM signature toe voor kpnmail.nl, maar dat komt sowieso niet overeen met jouw domeinnaam, DKIM zal dus altijd een FAIL geven als je daarop controleert, daar kan je weinig aan veranderen als je via de server van XS4ALL/KPN mailt.
Graag gedaan, als je nog vragen hebt dan zien we die wel verschijnen.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.