Skip to main content

Ik wil alle berichten in een map, zoals ‘Postvak IN’ of ‘Verzonden’ selecteren om die als totaalbestand op te slaan. Als ik klik op ‘Alle’ (met rechts daarvan een driehoekje naar beneden) kan ik alleen kiezen voor ‘Alle berichten markeren als gelezen’, ‘Alle berichten verplaatsen’, ‘Oude berichten archiveren’ en ‘Alle berichten verwijderen’. Dat allemaal wil ik niet. Ik wil alle berichten selecteren om ze als bestand op te slaan. Zou ik dan voor alle berichten afzonderlijk een vinkje moeten zetten? Da’s een boel werk! 

Hallo @VictorQuint , binnen welk mailprogramma wil je dat doen?

 


Dag Jan,

Met KPN Webmail.

Victor


Hallo @VictorQuint volgens mij kan dat inderdaad niet wat jij wilt.

Kijk ook eens bij de HELP-functie, te benaderen via het tandwieltje rechts bovenin.

Succes.

 


Goede tip. Daar vond ik de volgende instructie.

De volledige inhoud van een map downloaden gaat als volgt:

  1. Vanuit het mappenoverzicht, selecteert u de map waarvan u de bestanden wilt downloaden.
  2. Klik op het Acties pictogram naast de mapnaam. Klik op Download de gehele map.
  3. Loop de stappen door om de map te downloaden. De inhoud van de map wordt opgeslagen als een zip archief.

Maar als ik dat doe, komt hetzelfde dropdown-menu:

Dus niet wat in de instructie wordt “beloofd”.


@VictorQuint

Klopt. Bij de KPN webmail zijn niet alle functies beschikbaar zoals beloofd bij de HELP documentatie. Dat is ook exact de reden dat ik de KPN webmail slechts spaarzaam gebruik. Een redelijk tot goed emailprogramma bied veel meer functionaliteit.

Wil je emails opslaan in één bestand dan zul je helaas een emailprogramma moeten gebruiken. Daar moet je dan de emails exporteren en dan met bijv. een programma als 7zip in één bestand opslaan.


Jammer dat de HELP-functie niet waar kan maken wat ze beweren @VictorQuint 

Een aandachtspunt voor het moderatie-team om de HELP-teksten te toetsen en waar nodig aan te laten passen voor de specifieke KPN-webmail.

Inderdaad, zoals @Willy22 , dan maar een extern programma gebruiken, bij Windows10/11 zou je de ingebouwde gratis MAIL-software kunnen gebruiken.

Succes.

 


@VictorQuint 

Als ik naar mijn oude emails kijk dan zie ik dat ik ca. 90 tot 95% van de emails gewoon kan verwijderen/weggooien als deze emails ouder dan ca. 2 jaar zijn. En dat weggooien gaat met een emailprogramma ook veel makkelijker.


Jan en Willy,

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik werk met Outlook. Op de vaste pc doe ik dat met POP, want dan verdwijnen de berichten automatisch van de KPN-server zodat de mailbox niet overstroomt. Als ik elders met een laptop werk, gebruik ik Outlook met IMAP. Het gaat mij erom dat ik die berichten alsnog van de KPN-server in mijn desktop krijg. Als ik de berichten in één bestand heb gezet, kan ik ze, weliswaar één-voor-één, vrij snel verplaatsen naar de desbetreffende map in Outlook. Wat alleen jammer is dat ik nu alle berichten in webmail van KPN stuk voor stuk moet aanvinken. Ik vind het echt erg slecht, zeker voor een organisatie als KPN, dat niet kan worden gekozen voor “alles selecteren”, zoals bijvoorbeeld bij (gratis!) Gmail en veel andere applicaties wel het geval is.

Groet,

Victor 


@VictorQuint 

Heel simpel. In jouw geval moet je op jouw vaste PC bij dat POP account de optie “Een kopie van email bewaren op de emailserver” (hoe heet dat in Outlook ??) uitzetten. Elke keer als je dan email ophaalt met jouw desktop, verplaatst Outlook alle email van de KPN server naar jouw desktop.


Hallo @VictorQuint de webmailbox loopt niet zo gauw vol, je hebt 15GB tot je beschikking, die krijgt KPN als concern niet eens vol, want KPN gebruikt geen email.🤣


Ja, dat weet ik, en zo staat mijn account al jarenlang ingesteld. Maar het gaat erom dat e-mails die (alleen) op de KPN-server staan in Outlook op mijn desktop worden geïmporteerd.


Hallo @VictorQuint 

 

Je hoeft ze niet stuk voor stuk aan te vinken, de eerste mail selecteren, dan helemaal naar beneden scrollen, SHIFT ingedrukt houden en de laatste selecteren, daarmee selecteer je alle berichten.

 

Om ze als zip bestand op te slaan moet je ook niet het hamburgermenu naast de map gebruiken maar in de werkbalk:

 

Dan krijg je dus wel de mogelijkheid om de mails op te slaan als bestand:

 


@VictorQuint

Ja, dat weet ik, en zo staat mijn account al jarenlang ingesteld. Maar het gaat erom dat e-mails die (alleen) op de KPN-server staan in Outlook op mijn desktop worden geïmporteerd.

Ook dit is redelijk simpel (als ik het goed begrijp).

Stel, je hebt 3 emailaccounts in Outlook (bijv. 1x KPN, 1x GMail, 1x iemand anders.) die allemaal met POP werken. Dan laat je alleen dat KPN account met POP werken en de andere accounts verander je naar IMAP. Dan wordt alleen email van de KPN naar jouw desktop verplaatst.

Tip: voeg de tekst “IMAP” toe aan de namen van de IMAP accounts. Dan is het in één oogopslag duidelijk dat die accounts met IMAP werken.


@VictorQuint 

Maak naast dat POP account nog een IMAP account aan in Outlook dat ook naar dat KPN emailaccount wijst. Op deze manier kun je ook zien of er emails door de KPN in de spammap is gezet. Staat er inderdaad daar email dan kun je dan die email naar “Postvak In” slepen/verplaatsen van dat IMAP account. Vervolgens wordt dan die email door het POP account van de KPN emailserver naar Outlook verplaatst.


Ik werk met Outlook. Op de vaste pc doe ik dat met POP, want dan verdwijnen de berichten automatisch van de KPN-server zodat de mailbox niet overstroomt. Als ik elders met een laptop werk, gebruik ik Outlook met IMAP. Het gaat mij erom dat ik die berichten alsnog van de KPN-server in mijn desktop krijg.

Welke berichten bedoelt u exact met "die berichten"? Want met POP3 zou alles in Postvak IN gewoon op de pc moeten komen. 

Maar verzonden berichten vanaf een andere pc niet. Bedoelt u die berichten? 


Ja, die bedoel ik inderdaad.


Gewoon imap gebruiken dan. Dat is de enige echte manier om dit een beetje gebruiksvriendelijk op te lossen.


@VictorQuint 

@Nick83 heeft gelijk. Gebruik voor dat KPN emailaccount POP (zonder de “Bewaar emails op server” optie) op jouw desktop en gebruik IMAP op die andere computer. Dit is inderdaad de beste combinatie. En deze combinatie kun je ook voor de accounts van bijv. GMail gebruiken.

Maar ik raad aan om naast dat POP account nog een IMAP account te maken in Outlook dat naar dat KPN emailadres wijst. Het komt meer dan eens voor dat de KPN email ten onrechte in de spammap plaatst. Dan kun je, in Outlook, bij dat IMAP emailaccount, email van de spammap naar "Postvak In” verplaatsten zonder dat je bij de KPN webmail hoeft in te loggen.


Ik dank jullie allen voor de waardvolle tips.