Skip to main content

KPN geeft niet aan hoe een kickmail email adres ingesteld moet worden. Nu ingesteld met POP3/SMTP met oude kickmail/telfort account gegevens. Geeft altijd waarschuwing m.b.t. beveiligingscertificaat; maar dat is te omzeilen door handmatig te bevestigen dat je de server wil blijven gebruiken. Maar sinds gister werkt uitgaande mail helemaal niet meer.

Dus: hoe houd ik mijn oude kickmail emailadres aan de praat. Ik gebruik dit al sinds de uitvinding van de pc. Wijzigen geeft dus erg veel overlast. Graag hulp.

Hallo @johankickmail 

 

Welke servers heb je nu ingesteld, andere dan onderstaand?

Je kan beter de KPN mailservers gebruiken, waar staat KPN e-mailadres/wachtwoord invullen kan je gewoon je Kickmail e-mailadres en wachtwoord invullen:

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Zie ook de volgende link voor meer informatie: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Als je Outlook gebruikt en AVG of Avast antivirus dan werkt uitgaande mail momenteel alleen als je de scan op uitgaande mail in je antivirus uitzet (staat nu vermeldt ook in bovenstaande link).

In b.v. AVG zet je de scan voor uitgaande mail zo uit:

Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

 

Zie ook deze post:

 


Dank voor je antwoord.

De kickmail servers krijg ik niet gewijzigd in kpn servers. Geeft dan foutmelding.

Maar in Avast de scan op uitgaande mail uitvinken werkt wel. Veel dank voor de hulp.


Graag gedaan, je kan nu i.i.g. weer mailen.

Maar je krijgt nog steeds die certificaat fout neem ik aan, welke email programma gebruik je, misschien dat we daar nog bij kunnen helpen om daarin de servers aan te passen als je dat wilt?


Ja, die certificaat fout blijft. Ik gebruik Outlook van Office 365. Met kickmail POP3 en SMTP servers, met kickmail emailadres en wachtwoord.


Die servernamen kan je het best via deze methode wijzigen, in Outlook klikken op Bestand → Accountinstellingen → Profielen beheren:

Klikken op E-mailaccount, daar het account kiezen en op Wijzigen klikken, daar kan je dan de servernamen aanpassen.

Je hoeft dus alleen die servernamen aan te passen, niet je inloggegevens.


Ja, dit werkt! Ben nu (na jaaaaren) die certificaatfout kwijt. Heel veel dank voor je hulp. 👍