Skip to main content

Na het resetten van mijn computer ben ik de toegang tot mijn emailadres verloren.

Ik heb al wat forumposts gelezen maar mij lukt het mij niet om een oud POP “Hetnet” e-mailadres in te stellen op Outlook.

Ik gebruik de onderstaande instellingen zoals op de KPN website aangegeven:

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

 

Alleen krijg ik de volgende foutmelding te zien:

 

Ik kan wel via Outlook.live inloggen met het emailadres en wachtwoord alleen geeft het outlook programma toch een foutmelding weer, zoals hierboven te zien. Via KPN-webmail kan ik geen nieuw wachtwoord aanvragen omdat ik geen toegang heb tot de postvak IN van dit emailadres.

Het is mij gelukt om het emailadres toe te voegen via het configuratie scherm > Mail (microsoft outlook):

 

Ik hoop dat er nog een mogelijkheid is om weer toegang te krijgen tot mijn postvak IN.

Alvast bedankt voor uw reacties.

 

Mvg,

 

Yves_S

Welke Windows versie gebruik je? Ik lees "configuratiescherm"?

Gebruik je echt het volledige emailadres als gebruikersnaam? Dus ook wat achter het apenstaartje staat erbij?


Welke Windows versie gebruik je? Ik lees "configuratiescherm"?

Gebruik je echt het volledige emailadres als gebruikersnaam? Dus ook wat achter het apenstaartje staat erbij?

 

Ik gebruik Windows versie: Windows 10 Home; Versie 22H2; besturingssysteem 19045.5011
 

Dit zijn de inloggegevens en dus ook wat achter het apenstaartje staat:

 


Hallo @Yves_S 

 

Je hebt het over inloggen via outlook.live?
Bedoel je dat je daar een account hebt aangemaakt met je hetnet.nl e-mailadres?
Het wachtwoord daarvan zal dan vast anders zijn (dat is ook aan te raden) dan die van je hetnet.nl account.

Kan je ook inloggen op KPN webmail met je hetnet.nl e-mailadres en dat wachtwoord, ik vermoed dat dat niet lukt omdat de foutmelding al aangeeft dat je inloggevens niet kloppen.

Als je het wachtwoord van je hetnet.nl account niet meer weet dan kan je het wachtwoord via https://email.kpn.com wijzigen, daar inloggen met je KPN ID.
Door op een mail account te klikken zie je in het volgende scherm de optie om het wachtwoord te wijzigen en ook alle extra e-mailadressen die onder het account hangen mocht je die hebben ingesteld.


Hallo @Yves_S 

 

Je hebt het over inloggen via outlook.live?
Bedoel je dat je daar een account hebt aangemaakt met je hetnet.nl e-mailadres?
Het wachtwoord daarvan zal dan vast anders zijn (dat is ook aan te raden) dan die van je hetnet.nl account.

Kan je ook inloggen op KPN webmail met je hetnet.nl e-mailadres en dat wachtwoord, ik vermoed dat dat niet lukt omdat de foutmelding al aangeeft dat je inloggevens niet kloppen.

Als je het wachtwoord van je hetnet.nl account niet meer weet dan kan je het wachtwoord via https://email.kpn.com wijzigen, daar inloggen met je KPN ID.
Door op een mail account te klikken zie je in het volgende scherm de optie om het wachtwoord te wijzigen en ook alle extra e-mailadressen die onder het account hangen mocht je die hebben ingesteld.

 

Hai GeSp,

 

Met de inloggegevens die ik heb, kan ik wel inloggen op outlook.live, echter staan daar mijn oude emails niet op.

Inloggen met deze gegevens op de windows applicatie Outlook (classic), waar ik voorheen mijn emails ontving, lukt dat niet.

 

Waar het account oorspronkelijk is aangemaakt weet ik niet, dit emailadres bestaat immers al 10+ jaar.

Ik vermoed dat er dan ook geen KPN ID aangekoppeld is, aangezien het zo oud is en hierdoor kan ik mijn wachtwoord dus niet wijzigen.

 

Als jij nog andere ideeën hebt of verdere informatie nodig hebt dan hoor ik dat graag.

 


Hoi Yves_S,

 

Heb je nog wel een KPN thuis abonnement of betaal je nog maandelijks voor een e-mail only abonnement?

Alle KPN domeinen waar je een e-mailadres van kan hebben (zoals hetnet, telfort, planet, kpnmail etc.) zou je normaal moeten kunnen beheren via https://email.kpn.com indien je thuis internet of e-mail only abonnement is gekoppeld aan dat KPN ID.

Log je hier in via een KPN ID of via een Facebook account?

Je kan een nieuw KPN ID aanmaken of je huidige gebruiken en daar het abonnement aan koppelen.
Als je daar geen gegevens van hebt dan kan je beter contact opnemen met de klantenservice 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00) en daar de benodigde gegevens opvragen of dat e-mailadres laten koppelen aan je huidige abonnement als je dat hebt.

 


Hoi Yves_S,

 

Heb je nog wel een KPN thuis abonnement of betaal je nog maandelijks voor een e-mail only abonnement?

Alle KPN domeinen waar je een e-mailadres van kan hebben (zoals hetnet, telfort, planet, kpnmail etc.) zou je normaal moeten kunnen beheren via https://email.kpn.com indien je thuis internet of e-mail only abonnement is gekoppeld aan dat KPN ID.

Log je hier in via een KPN ID of via een Facebook account?

Je kan een nieuw KPN ID aanmaken of je huidige gebruiken en daar het abonnement aan koppelen.
Als je daar geen gegevens van hebt dan kan je beter contact opnemen met de klantenservice 0800-0402 (ma t/m vr 08:00 - 18:00, za 08:00 - 17:00) en daar de benodigde gegevens opvragen of dat e-mailadres laten koppelen aan je huidige abonnement als je dat hebt.

 

Goedemiddag GeSp,

 

Sorry voor de late reactie, ik had nu pas tijd om naar je antwoord te kijken.

Het emailadres was inderdaad gekoppeld aan een KPN ID.

Nadat ik daar op had ingelogd, kon ik het wachtwoord wijzigen en vervolgens weer inloggen op Outlook.

Onwijs bedankt voor je tijd en je hulp!

 

Ik wens je nog een zonnige dag toe.

 

Mvg,

 

Yves_S


Reageer