Skip to main content

Ik heb een nieuwe computer en heb daar Microsoft 365 op geplaatst. Vervolgens wil ik mijn planet mail verplaatsen van mijn oude computer (hier zit het onder live mail) naar mijn nieuwe laptop maar alles wat ik ook probeer, het lukt maar niet.

 

Gek genoeg zie ik ook dat mijn wachtwoord 10 tekens heeft bij live  terwijl ik een wachtwoord heb onthouden van 7 tekens…? Alle opties die ik kan bedenken werken ook niet.

Wie kan mij helpen? 

 

groet, Kirsten

Welkom op het forum @KirstenV1! Laten we kijken hoe de mail weer werkend te krijgen is. Zou je eens willen kijken of het lukt met je mail adres en wachtwoord in te loggen in de webmail van KPN? Kun je daarnaast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik je het best verder helpen. 


Dag Bram,

Dat lukt niet…  ik heb ook nog nooit gebruik gemaakt van mijn webmail. 

 

Ik heb echt geen idee wat ik moet doen...


@KirstenV1 :

Met de gebruikersnaam + wachtwoord die jij in Window Live Mail (WLM) gebruikt voor dat planet adres kun je ook bij de KPN webmail binnenkomen. Niet laten afleiden doordat er plotseling 10 tekens nodig zouden zijn om in te loggen.

Overzetten emails van Windows Live mail naar Office 365:

1)) Doe dit in WLM: Maak een nieuw account aan dat met IMAP en met jouw oude planet inloggegevens werkt. Maak onder dat nieuwe account 1 or meerdere nieuwe mappen aan. Kopieer - per map - alle emails van jouw oude WLM account naar de map(pen) die je net hebt gemaakt. Door het IMAP protocol worden die emails vanuit WLM op de KPN server gezet.

Controleer telkens even bij de webmail of alles goed is overgekomen. Elke nieuwe map die je hebt aangemaakt (+ bijbehorende inhoud) in WLM moet ook in de webmail verschijnen.

2)) Maak in Office 365 een nieuw account dat ook met IMAP werkt en met jouw planet inloggegevens. Als het goed is zie nu ook daar de nieuwe mappen opduiken.

 

Wil je in Office 365 (ook) met het protocol POP werken en/of een lokale kopie van jouw emails op jouw bijv. laptop hebben ?

3)) Maak in Office 365 een (extra) account aan dat met POP werkt. Vink voor elk POP account in Office 365 ook de optie “Bewaar kopie emails op server” (o.i.d.) aan. Op deze manier zorg je ervoor dat de POP en IMAP accounts naast elkaar kunnen bestaan zonder verlies van emails.

4)) Kopieer in de webmail de inhoud van al die nieuwe mappen naar Postvak In. Als alles goed gaat komen die al die emails dan ook gewoon binnen bij dat POP account in Office 365.