Skip to main content

welke instellingen  moet in gebruiken om mijn telfort mailaccount te laten werken in de mail app van windows 11. het werkt niet met de oude instellingen van telfort nog met de instellingen van kpn.

instellingen telfort inkomende mail pop3.telfort.nl uitgaande mail smtp.telfort.nl

bij kpn heb ik deze gebruikt: inkomende server imap.kpnmail.nl:993.1 en uitgaand smtp.kpnmail.nl587.0

ik kan helaas geen mail ontvangen en/of verzenden

wie heeft de oplossing?

alvast bedankt

Hallo @Harmul 

 

Je kan de juiste instellingen en hoe je Windows Mail instelt hier vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


deze had ik al gezien en geprobeerd maar dit werkt niet. ook met deze instellingen kan ik geen mail ontvangen nog verzenden in de app mail van windows 11


Vul je wel het volledige email adres in bij gebruikersnaam?

Plaats anders eens afbeeldingen van de instellingen (wel even je eigen gegevens wegpoetsen).


 


Je gebruikt nu Accounttype POP3 en de instellingen voor IMAP, dat gaat niet werken.

Je moet dus of het accounttype wijzigen naar IMAP (dat is normaal de beste optie, dan blijft je mail op de KPN servers staan) of de POP3 instellingen gebruiken.

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


hoe wijzig ik mijn accounttype van pop3 naar imap??


Hallo @Harmul , dit account verwijderen en opnieuw opbouwen met de juiste instellingen.

 


hallo JanD

maar wat zijn de juiste instellingen??

ik heb de oude instellingen van live mail gebruikt, de instellingen die op de site van kpn staan

maar ik kan nog steeds geen mails ontvangen nog verzenden met de mailapp van windows 11

 

 


Welke foutmelding krijg je?

Gebruik je wel de juiste inloggegevens, kan je daarmee wel inloggen op webmail?


ik kreeg geen foutmelding! op de provider kan ik gewoon inloggen alleen op de mailapp van windows 11 niet. inmiddels kan ik de mailapp weer gebruiken.

ik zou wel willen weten hoe ik van pop3 naar imap kom. wat moet ik daarvoor doen?


...

ik zou wel willen weten hoe ik van pop3 naar imap kom. wat moet ik daarvoor doen?

 

Het niet werkende POP3 account verwijderen en daarna het account opnieuw instellen maar dan via het IMAP protocol en met de IMAP instellingen.


hallo JanD

maar wat zijn de juiste instellingen??

ik heb de oude instellingen van live mail gebruikt, de instellingen die op de site van kpn staan

maar ik kan nog steeds geen mails ontvangen nog verzenden met de mailapp van windows 11

 

 

Hallo @Harmul 

verzicht mailserver instellingen

  • Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen.
  • Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen.
  • Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen.
  • Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.