Skip to main content

Goedemiddag,

In KPN web mail staan de mappen Verzonden en Verwijderd in het Nederlands dat vind ik fijn. In Outlook Office 365 staan de mappen als respectievelijk Sent en Trash. Ik heb al geruime tijd met Microsoft aan de lijn gezeten. En er zijn nieuwe profielen aangemaakt ook maar zonder resultaat. Is er iemand die weet hoe je dit wel aan kunt passen...

Hallo @Kalletje een NL-versie van Outlook gebruiken?

 


Alles staat in Nederlands ingesteld.

 


Dat is allemaal door Microsoft gecontroleerd. 

 


Hallo @Kalletje gebruik je binnen Outlook het POP-protocol of het IMAP-protocol?

 


IMAP


Bij POP3 krijg je de berichten toch niet op je mobiel,


Bij POP3 krijg je de berichten toch niet op je mobiel,

Hallo @Kalletje jawel hoor, mits je op een ander apparaat maar hebt ingesteld dat de berichten op de server moeten blijven staan.

Dan kun je op je telefoon de berichten gewoon weer ophalen en lezen en op je telefoon ook instellen dat de berichte op de server moeten blijven staan, anders zie je op een ander apparaat niet meer terug.

 


Is dat beter dan IMAP en hoe stel je dat dan in op de telefoon wij hebben Android


Ik heb nog Telfort en kan niets vinden over PO3 instellingen

 


Hallo @Kalletje 

 

Het beste kan je IMAP blijven gebruiken, met POP haal je alleen de Inbox op, er wordt dan verder niets meer met de mailserver gesynchroniseerd, als je een bericht wilt verwijderen zal je dat dan op alle apparaten moeten doen i.p.v. op 1.

Ook je verzonden mails worden niet gesynchroniseerd en zie je alleen terug op het apparaat waarop je ze hebt verzonden, ze komen dan ook niet in webmail.

Voor de taal maakt dat niets uit of je POP of IMAP gebruikt.

 

Wat betreft je taalprobleem.

Welke profielen heeft de Microsoft helpdesk opnieuw ingesteld, die van Outlook?

Gebruik je ook een Office 365 account en staan die mappen wel weergegeven in het Nederlands?

In Outlook staat de taal ook op Nederlands?

Je hebt wel een Nederlandse windows?

Heb je b.v. Engels als extra taal ingesteld?

 

Staan deze instellingen allemaal op Nederlands?

 


Jazeker hoor. Dit blijft Sent en Trash

 


@Kalletje

Welke taalversie van Windows gebruik je ? Nederlands of engels ?

Dit kan ook een probleem zijn bij de KPN emailserver software. Ik heb hetzelfde probleem bij de KPN webmail. Zie de rode pijlen in het plaatje. Op één of de andere manier worden die teksten in het engels weergegeven.

 

 


Nederlands Windows 10. Microsoft heeft zelfs Windows opnieuw zonder succes. Maar bij KPN webmail staat het wel goed.


@Kalletje 

Kun je in Outlook niet de weergavenaam/-namen van de mappen veranderen van engels naar nederlands ? Net zoals je dat kunt doen voor de mappen in de KPN webmail die onder “Mijn mappen” hangen ? Zie het plaatje (blauwe pijl).

 


Nee kijk maar. Mappen naam kan je niet aanpassen dat licht niet op. Zo slim was ik al :)

 


@Kalletje 

Plaats dan eens een plaatje hoe het er bij jouw in de KPN webmail uitziet. Heb jij ook “Mijn mappen”met een aantal andere mappen eronder ? Die mappen onder “Mijn mappen” kun je verwijderen. Maar de andere mappen zijn de standaard mappen die je niet kunt verwijderen (zie mijn 2 plaatjes) en bieden dus niet de optie “Verwijderen".

Het lijkt erop dat de “communicatie” tussen de KPN emailserver en jouw versie van Outlook af en toe een beetje "mis gaat". Ik zie dat ook in mijn emailprogramma. Van de 3 mappen onder “Mijn mappen”, met de engelse namen (zie opnieuw mijn 2 plaatjes), weet ik zeker dat ik die nooit zelf heb aangemaakt.


Boven mijn mappen staat verzonden en prullebak in Nederlands. In oulook niet

 


@Kalletje

Zijn de mappen onder Favorieten” exact dezelfde als bij “Favorieten` in de webmail ? Worden/werden die mappen gekopieerd van de KPN webmail naar Outlook ? Of heb jij die mappen onder “Favorieten” in Outlook zelf gemaakt ?


@Kalletje

In de webmail kun je aanpassen naar welke mappen de standaardmappen wijzen. Kies dan tandrad > Instellingen > Accounts > Bewerken. Daarmee kun je een standaardmap naar een andere map laten wijzen. Dat geldt voor de mappen die onder “Postvak In” hangen en voor “Favorieten” (probeer daar maar eens wat te veranderen).

Maar het lijkt erop dat Outlook die "vertaalslag” niet maakt voor de mappen die onder “Favorieten” en onder “Mijn mappen” hangen en dan de engelse namen van die mappen blijft gebruiken/toont

Misschien willen ook @GeSp en @JanD dit eens in de webmail en hun emailprogrmma uitproberen ? Mijn emailprogramma werkt net even anders en daar speelt dit ene specifiek probleem dus niet.


@Willy22en @Kalletje 

 

Outlook vertaalt helemaal niets zo te zien, alle Standaard mappen die je zelf kan instellen houden hun oorspronkelijk naam in outlook.

Map Archived aangemaakt onder Mijn mappen in KPN webmail en die aan Archief gekoppeld, in webmail staat er dan Archief maar in outlook  Archived.

Postvak IN staat niet bij de Standaard mappen en heeft in het KPN mailsysteem blijkbaar wel de Nederlandse naam en is niet aan te passen.

 

In Thunderbird worden ook alle mappen netjes vertaald:

 

Je kan overigens in KPN webmail onder Mijn mappen wel de mappen met de Nederlandse naam aanmaken, maar dan komt er een 1 achter te staan, dus b.v. Verzonden 1, dan denk je ik maak Verzonden items aan maar dat mag dan weer niet:

 

Je kan het dus wel enigszins aanpassen door mappen met Nederlandse namen aan te maken en die dan te koppelen.


De mappen in Outlook onder favorieten heb ik gekopieerd en waren en zijn dus Engels talig. Ik heb de hoop opgegeven dat het te veranderen is hoor.


In mijn emailprogramma kan de gebruiker de namen van deze standaardmappen zelf aanpassen. Dit is onafhankelijk van wat er in de webmail gebeurt.


Ja maar in Outlook krijg ik het niet voor elkaar zelfs niet met de hulp van Microsoft ondersteuning. Ik kan nog een zoeken binnen Microsoft forums..


Ik heb het gevonden via zoeken :

Mapnamen zijn onjuist of worden weergegeven in een onjuiste taal in Outlook - Outlook | Microsoft Learn


Stom dat er bij Microsoft ondersteuning niet aan deze oplossing is gedacht. Terwijl ik ze ook al in die richting had gestuurd. Jammer na al diverse keren contact en uren … aan de telefoon.🤔