Skip to main content

Hoe verander ik POP-account naar IMAP account in MS outlook

 

Hoi @JoMaas, welkom hier. 

Dat doe je door de e-mail instelingen aan te passen. Doe het dan wel op alle apparaten waarop de e-mail gebruikt wordt. Dan gebruik je het overal hetzelfde. 

Want bij POP worden mails van de server gedownload. Bij IMAP blijft het in een online omgeving staan. Dus als er nog ergens een POP is en je haalt daar op de mail binnen zijn ze niet zichtbaar op andere apparaten. 


verwijder het pop account in outlook, en maak een imap account aan.


. . . .

Want bij POP worden mails van de server gedownload. Bij IMAP blijft het in een online omgeving staan. Dus als er nog ergens een POP is en je haalt daar op de mail binnen zijn ze niet zichtbaar op andere apparaten. 

Bij POP kun je instellen of je het wel of niet wil verwijderen na binnenhalen in het betreffende e-mail programma.

( Ik zie dit regelmatig stellig genoemd worden, zoals nu ook, meestal laat ik het gaan, maar nu eens even niet, waar kan dit misverstand ontstaan zijn ?
Het is wel zo dat het vaak (van oudsher ?) de standaard instelling is om het wel van server weg te doen ( daar ben ik ook wel eens ingestonken ! )  )


Als je in outlook het account verwijderd, blijven de ooit door POP gedownloade bestanden gewoon bestaan in de .pst bestanden (niet de inbox).

Mocht je ooit besloten hebben om bestanden op de server te laten staan, bereid je dan voor op het feit dat je al die duizenden oude mailtjes voor je kiezen krijgt als je naar imap gaat.

Â