Skip to main content
Vraag

Hoe verwijder ik bij de bijlagen in KPN Webmail?

• November 30, 2025
  • 10 reacties
  • 58 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mail ophalen werkte in outlook heel langzaam of helemaal niet. De mails stonden wel in webmail.
In eerste instantie heb ik de mails in outlook opgeruimd zodat daar meer ruimte ontstond. Datzelfde gedaan in de webmail.

Bleef traag of niet mails ontvangen in outlook.
In de webmail zag ik “Bestandsquota 0 GB van 10 GB” staan. Dit is dus de reden van de problemen, denk ik.
Nu komt de ultieme vraag: hoe verwijder ik de tientallen bijlagen? Volgens andere berichten zou dat niet kunnen, maar dat zou ik toch zelf moeten kunnen beslissen?
Met vriendelijke groet,
John

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 30, 2025

Beste ​@johnAPD de bijlagen zijn te verwijderen door de betreffende mail te verwijderen, dan verwijderen de bijlagen mee.

Moet er mail en/of bijlagen bewaard blijven, deze buiten de webmail opslaan en/of printen.

In de webmail heb je trouwens 15GB ruimte, dus ik weet niet waar je die 10GB op baseert?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@johnAPD, welkom op onze community! Ik zie dat JanD al goed meedenkt! In de webmail kun je alle mails vinden die nog niet binnengehaald zijn maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of daar het issue zit.
Ik ben ook wel benieuwd waar je de genoemde melding krijgt!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 2, 2025

Nu nog graag een reactie van ​@johnAPD , de afkorting APD doet me vermoeden dat hij in dezelfde plaats woont als ik.😎

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

Was er geen mogelijkheid in de KPN webmail om alle email van hun bijlagen te ontdoen ?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 2, 2025

Was er geen mogelijkheid in de KPN webmail om alle email van hun bijlagen te ontdoen ?

Nee, dat kan niet ​@WMG-N 

• December 2, 2025

[..]  In de webmail kun je alle mails vinden die nog niet binnengehaald zijn [..]

En meestal ook degene die wel zijn binnengehaald, afhankelijk van het gebruikte protocol, IMAP of POP.
Bij POP kun je instellen om de binnengehaald berichten al dan niet op de server te laten staan.
Maar waarschijnlijk zal je wel IMAP gebruiken.

Hoe dan ook kun je de berichten binnen halen op je computer, archiveren en dan op de server wegdoen.
Maar hoe het archiveren gaat in outlook dat weet ik niet, ik gebruikte dat programma nooit.

En altijd even testen met een test/onbelangrijk berichtje.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 2, 2025

Beste ​@KeesYagi we hebben het hier over de kpn webmail, dan heb je niets met pop of imap te maken.

• December 2, 2025

De vraagsteller geeft aan te werken met outlook en heeft (zo lijkt het) een te volle email-box, alhoewel . . .
Dus ik gaf een algemeen idee om de email-box leger te maken en toch de berichten te behouden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

De vraagsteller geeft aan te werken met outlook en heeft (zo lijkt het) een te volle email-box, alhoewel . . .
Dus ik gaf een algemeen idee om de email-box leger te maken en toch de berichten te behouden.

De topictitel zegt genoeg ​@KeesYagi 

• December 3, 2025

Titel :

Hoe verwijder ik bij de bijlagen in KPN Webmail?

Antwoord : dat kan niet.
En dus bedacht ik een mogelijk alternatief.

Ik ben benieuwd naar de volgende reactie, bij voorkeur van de vraagsteller.

NB, mij speciaal noemen is overbodig, bij reageren in een onderwerp ben je (ik) automatisch aangemeld voor het volgen.