Skip to main content

Ik kan mijn oudere e-mails op KPN webmail niet meer terugvinden. Ik zie alleen de e-mails vanaf juni 2023…

 

HELP

Dan heb je die vermoedelijk met een van je apparaten via een POP-verbinding gedownload, waarna ze van de server verwijderd werden. 

Daarom raad ik altijd aan, als je jouw mail via een specifiek apparaat binnenhaalt, om overal IMAP te gebruiken. Dan blijft de mail synchroon tussen al jouw apparaten. Verwijder je een mail op je tablet, dan verdwijnt die ook in de webmail en op je computer.

Tot nu toe blijft het een vermoeden, want ik lees niet hoe jij overal je mail leest en binnenhaalt. 


Dat vermoeden heb ik ook.

via pop ergens opgehaald tablet / pc of telefoon.

 

snap niet dat KPN pop nog heeft aan staan.

is een paradijs voor hackers namelijk.

 


snap niet dat KPN pop nog heeft aan staan.

Hallo @MennoG78 omdat dat nog gewoon wereldwijd een geldig protocol is.

KPN geeft wel altijd aan dat IMAP de voorkeur heeft en beredeneert dat ook.

 

 


Je kunt binnen de POP gewoon instellen om emails op de server te laten staan. Dat staat niet standaard aan in je E-mail programma.

Voor de mails tot heden is het te laat. Maar voor nu en toekomst niet.


 

snap niet dat KPN pop nog heeft aan staan.

is een paradijs voor hackers namelijk.

 

Verklaar je nader. Kan je dit ook argumenteren?


 

snap niet dat KPN pop nog heeft aan staan.

is een paradijs voor hackers namelijk.

 

Verklaar je nader. Kan je dit ook argumenteren?

Pop servers zijn hack gevoelig is een protocol wat makkelijk te kraken is.

Neem als Microsoft365 stopt ook binnenkort met het aanbieden van POP om deze reden.


 

snap niet dat KPN pop nog heeft aan staan.

is een paradijs voor hackers namelijk.

 

Verklaar je nader. Kan je dit ook argumenteren?

Pop servers zijn hack gevoelig is een protocol wat makkelijk te kraken is.

Neem als Microsoft365 stopt ook binnenkort met het aanbieden van POP om deze reden.

Kan je nog wat bronnen geven waaruit blijkt dat het protocol onveilig is. Of doel je op een bepaald server die mails via POP serveert?


 

snap niet dat KPN pop nog heeft aan staan.

is een paradijs voor hackers namelijk.

 

Verklaar je nader. Kan je dit ook argumenteren?

Pop servers zijn hack gevoelig is een protocol wat makkelijk te kraken is.

Neem als Microsoft365 stopt ook binnenkort met het aanbieden van POP om deze reden.

Wat voor POP geld, dat geld ook voor IMAP: er is geen 2 factor authenticatie op mogelijk. 


Over veiligheid van POP3: https://pragmaticparanoia.com/why-is-pop3-insecure/

 

Grootste probleem is in mijn bescheiden mening dat als iemand zijn mail kwijt is, dan is het vrijwel zonder uitzondering een POP3 gebruiker.

Niet iedereen heeft namelijk zin/gelegenheid om zich in de eigenaardigheden van POP te verdiepen.


Flut artikel. "It is Simply Old". Ja... dat is geen argument natuurlijk 😄


Zeker te warm om het hele artikel te lezen?

het gaat met name om het direct altijd downloaden van attachments.

 

google zelf maar en vindt artikelen genoeg, zoals https://computertechnicians.com.au/imap-vs-pop3-which-is-better/

maar er zijn er genoeg. 

https://www.spiceworks.com/tech/tech-general/articles/imap-vs-pop3/


het gaat met name om het direct altijd downloaden van attachments.

Ten eerste: wat is het probleem daar aan?

En ten tweede... ik heb in Thunderbird de mailaccounts via imap geconfigureerd. Bij opstarten worden alle accounts automatisch gesynchroniseerd. Als ik daarna de utp-kabel los trek kan ik alle mail en ook bijlages gewoon openen. Dus wat word er bedoelt? 


Nick, deze discussie voegt niets toe voor de topic poster.

De discussie over dat POP3 niet meer van vandaag is en een groot risico voor dataverlies (tenzij je weet wat je doet), daar zijn meer dan voldoende woorden aan vuil gemaakt in verschillende posts. Ik stop met nutteloze herhaling van zetten.


Hoi @mimemo, welkom hier. 

Wat balen dat de mails weg zijn. 😞 Ook verder niet in de prullenbak? 

En heb je verder ergens de mail via POP ingesteld op een apparaat? Dat de mails daar staan? Je kan beter alles via IMAP instellen zoals al aangegeven. 

Ik kan de mails helaas niet terugkrijgen voor je hoe graag ik dat ook wil.