Skip to main content
Antwoord

Hoe voeg ik alias toe aan e-mailadres bij een E-mail Only abonnement?

• October 16, 2025
  • 11 reacties
  • 104 keer bekeken

Hoe kan ik bij Email Only  account een alias toevoegen voor een @planet.nl mail adres?

Beste antwoord door RBxx

Gewoon het hele e-mailadres doortypen met @planet.nl erachter dan verdwijnt kpnmail.nl vanzelf. 

E-mail accounts kan je alleen met kpnmail.nl aanmaken. Bij aliassen kan je ook de andere domeinen kiezen.

11 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 16, 2025

@GiantR 

Heel simpel. Gewoon inloggen bij “Mijn KPN” en daar een alias toevoegen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

Nee, het gaat om een E-Mail Only abonnement, daar werkt het blijkbaar anders (of niet?). 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

@GiantR 

Als je een “Email Only” abonnement hebt, ben je ook een klant van de KPN, heb je een klantnummer en kun je gewoon een KPN ID aanmaken en daarna inloggen bij MijnKPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

Dank voor je snelle reactie. Het klopt dat ik een klantnummer heb en kan inloggen bij MijnKPN, maar als enige product heb ik daar onder Thuis het E-Mail Only abonnement, van af daar gaat het anders dan bij de normale E-Mail. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 17, 2025

Hallo ​@GiantR

Ga dan naar https://email.kpn.com en log in met je kpn id. Daar vind je een overzicht van je e-mail account(s). Open het gewenste account en voeg daaronder een extra e-mailadres ( = alias) toe.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

Dank voor je reactie. Precies. Maar die extra email adressen die  je kunt toevoegen zijn altijd voorgeprogrammeerd als  @kpnmail.nl   Dat lost mijn probleem niet op. Ik wil een eerder verwijderd  @planet.nl  adres als alias onderbrengen om dat adres weer tot leven te brengen.

Ik ben inmiddels bang dat dat via E-Mail Only niet gaat lukken. Of iemand moet een ander idee hebben?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Gewoon het hele e-mailadres doortypen met @planet.nl erachter dan verdwijnt kpnmail.nl vanzelf. 

E-mail accounts kan je alleen met kpnmail.nl aanmaken. Bij aliassen kan je ook de andere domeinen kiezen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

Hartstikke bedankt RBxx! Ik was niet op het idee gekomen om het  gewenste email adres toch maar gewoon in te typen ondanks dat @kpnmail.nl al voorgeprogrammeerd was, Maar het werkt, ik heb mijn doel bereikt. Opgelost dus. Nogmaals dank. Dit item kan worden gesloten.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

Alleen e-mailaccounts kan je alleen met kpnmail.nl aanmaken. Bij aliassen kan je ook de andere domeinen kiezen.

Dit is juist maar het moet dan wel een domein zijn dat in het bezit is van de KPN.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 17, 2025

Alleen e-mailaccounts kan je alleen met kpnmail.nl aanmaken. Bij aliassen kan je ook de andere domeinen kiezen.

Dit is juist maar het moet dan wel een domein zijn dat in het bezit is van de KPN.

Ik begrijp die overbodige opmerking niet ​@WMG-N , planet is toch een domein van KPN en daar heeft ​@GiantR het toch ook over?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@GiantR, mooi om te lezen dat het alias is aangemaakt met wat hulp van onze online community.