Skip to main content

Een kennis van mij heeft alleen een email adres nodig voor correspondentie met instanties, zij heeft nog geen kpn account hoe vragen we dat aan. Via de klantenservice worden we niets wijzer.

@Lenie Verwijs 

Heel simpel. Je maakt bij jouw abonnement (in MijnKPN) een nieuw emailaccount aan met een emailadres voor jouw kennis. Dan lift die kennis mee met jouw abonnement.


ziet zij dan haar eigen emails en niet die van mij?


ziet zij dan haar eigen emails en niet die van mij?

Ja. U kunt tot 6 gescheiden accounts aanmaken. Mogelijk zijn die er al. Login op:

http://email.kpn.com

Maar waarom gebruikt deze kennis niet gewoon een Gmail adres ofzo?

Het is niet de bedoeling dat u uw email accounts in gebruik geeft aan iemand van buiten uw gezin. Dus daarom word u van de klantenservice niets wijzer. 


@Lenie Verwijs 

Als dat nieuwe emailadres aan jouw bestaande emailaccount hangt wel. Maar als dat emailadres aan een andere mailbox/-account hangt niet.


Gmail is inderdaad een betere optie. Dan heeft uw kennis gewoon een eigen mailomgeving en is deze ook niet kwijt als u bijvoorbeeld uw abbonnement opzegt of iets dergelijks. 

Als uw kennis problemen heeft met Google, zijn er natuurlijk ook alternatieven zoals Yahoo, Outlook, Tutanota etc.


Kan uw kennis niet, zoals hierboven al is geopperd een gmail.com of outlook.com e-mail adres aanmaken? https://www.consumentenbond.nl/internet/gratis-emailprogramma

Ze heeft wel internet, neem ik aan. Kan ze geen e-mail adres aanmaken bij haar eigen internet provider?


Hallo @Lenie Verwijs als jouw kennis thuis internet heeft via provider X , dan heeft hij/zij toch ook een mail-account?

 


Gmail is inderdaad een betere optie. Dan heeft uw kennis gewoon een eigen mailomgeving en is deze ook niet kwijt als u bijvoorbeeld uw abbonnement opzegt of iets dergelijks. 

Als uw kennis problemen heeft met Google, zijn er natuurlijk ook alternatieven zoals Yahoo, Outlook, Tutanota etc.

Kan uw kennis niet, zoals hierboven al is geopperd een gmail.com of outlook.com e-mail adres aanmaken? https://www.consumentenbond.nl/internet/gratis-emailprogramma

Ze heeft wel internet, neem ik aan. Kan ze geen e-mail adres aanmaken bij haar eigen internet provider?

Allen hartelijk bedankt voor de adviezen, mijn kennis heeft geen internet en wil dat ook niet.

Ze kan/moet echter alleen met instanties communiceren via mail.  Dat is de moderne tijd. 

Daar kan ze slecht aan wennen. 

Maar we hebben een oplossing gevonden via een gratis emailaccount. 

Dus kpn hadden we eigenlijk helemaal niet nodig. 

 


Hoi @Lenie Verwijs, welkom bij ons op het forum. Goed om te lezen dat jullie inmiddels een oplossing gevonden hebben. Ik denk ook dat het het beste is als ze zelf een gratis e-mailaccount heeft (bijvoorbeeld Gmail of de alternatieven die al genoemd zijn).

Als ze er aan gewend is kan ze dan ook zelf haar wachtwoord wijzigen als dat nodig is, zonder afhankelijk te zijn van jou of jouw abonnement. Ik denk dat zij daar meer aan heeft.


Wat goed dat je een ander wil helpen met dit soort dingen, ik ben daar zelf ook best druk mee zo nu en dan.

Maar mag ik nog wat opmerken.

. . gewoon een Gmail adres  . . .

Het is maar wat je gewoon vindt, maar ja in dit geval . . .

. . . mijn kennis heeft geen internet en wil dat ook niet.

Een ieder die tv heeft van kpn heeft ook internet toegang. ( uitgezonderd digitenne )

Ze kan/moet echter alleen met instanties communiceren via mail.  Dat is de moderne tijd

Dat is ook zo, aan de andere kant, op die manier kunnen wij op afstand veel dingen regelen voor mensen die niet dichtbij wonen.

Â