Skip to main content

Wat moet ik doen om mijn e-mail gewoon via de KPN server te laten lopen.

Op dit moment gaat alles via de exchange server van Microsoft met mijn Office-account terwijl ik in Outlook (Office 2021) mijn KPN-account heb aangevinkt als standaard verzend account. Dus alle inkomende mail komt binnen op mijn outlook account en wordt direct doorgestuurd naar mijn KPN account. Bij het verzenden van bijvoorbeeld agenda afspraken wordt standaard het office account ingevuld. Ik kan weliswaar wisselen naar de KPN accounts, maar alles gaat dus dubbel zo en de beveiliging van die exchange server is ook anders.

Bonsum

Je kan toch een IMAP/POP account aanmaken?


Jawel, ik heb twee IMAP accounts en één POP account èn 1 Microsoft Exchange outlook.com account. Daar komt alle mail op binnen kennelijk, terwijl ik die niet, en mijn IMAP account wèl als standaard account heb aangevinkt. Hier is meer aan de hand. Ik heb telefonisch contact met KPN gehad en men zou het uitzoeken en mij terugbellen…….2 weken geleden.


Welke agenda gebruik je?
Ik vermoed die van je outlook.com/exchange account en dan is het logisch dat outlook ook via dat account de agenda afspraak wil versturen.


Zijn er nog andere agenda's dan?

De melding van jouw reactie zag ik overigens eerst binnenkomen op op het outlook account en daarna op mijn imap account. Dat vind ik raar.


Als je in Agenda gaat staan dan zie je toch vanzelf welke agenda’s je allemaal hebt, IMAP of POP accounts hebben geen agenda die gesynchroniseerd wordt met een server en hebben een lokale agenda als dat account als 1ste is ingesteld.

 

Dat je mail eerst ziet in het outlook account kan omdat die ingesteld is als push account (dus nieuwe mail komt vrijwel gelijk binnen) en IMAP/POP accounts zijn ingesteld om het eens in de zoveel tijd op te halen (kan je zelf instellen).

 

Als je meerdere (exchange) accounts hebt ingesteld dan krijg je dus zoiets te zien:

 


Bedankt voor je reacties, maar dit is niet het punt. Ik laat het hier maar bij.


Dat is juist wel het punt, zoals je ziet heb ik 1 agenda aangevinkt en alleen die gebruik ik om afspraken in te plannen.

Als ik daaruit een afspraak verstuur gebeurd dat altijd standaard vanuit het account waar die agenda bij hoort.

Als ik echter de Gedeelde (Feestdagen) agenda kies die bij een ander account hoort dan verstuurd hij vanaf dat andere account.

 

KPN zal hier dus niets aan kunnen veranderen, het is een eigenschap van outlook.


Reageer