Skip to main content

Is er iemand van KPN die een e-mail account van mij kan wijzigen? Ik wil namelijk de naam aanpassen. Van voorbeeld01@kpnmail.nl naar voorbeeld02@kpnmail.nl en nee ik wil geen extra mailadres eronder koppelen omdat ik ook onder de nieuwe naam wil inloggen.

Ikzelf heb aan mijn e-mail adres, wat voor mij een ongewenste naam heeft, één ( 1 ) alias toegevoegd. 

En met dat alias kan je óók inloggen.  Vervolgens dient daardoor ook dat alias als verzend adres! Je '’merkt'’ dan niets meer van het originele adres wat de box-naam is.

Je kunt er ook voor kiezen om een geheel nieuwe box toe te voegen, maar daar staan al je huidige mails niet in natuurlijk. (als je webmail gebruikt)

http://webmail.kpnmail.nl 

Alias toevoegen of nieuwe box maken: http://email.kpn.com .


Bedankt voor je antwoord maar dat wil ik niet. Ik wil de naam echt veranderen.


Hopelijk kan een moderator dat dan doen.

Maar als je een alias toevoegt en alleen die gebruikt heb je met de box-naam ook niks meer van doen. En kan men toch nog naar je '’oude'’ adres dingen sturen. Of wil je dat juist niet meer?

Denk wel aan registraties met je e-mail bij o.a. het KPN ID.  DigiD. Ziektekostenverzekering en wat al niet meer.

E-mail adres opheffen wat dit feitelijk is. Dat is zeer drastisch.


Hallo @Vincent1313, de naam aanpassen van een bestaand e-mailadres kan helaas niet. De enige oplossing die ik heb is een geheel nieuw e-mailaccount aanmaken met de nieuwe naam. Of zoals @PeterG al noemt een alias aanmaken. 


@PeterG  klopt wat je zegt maar het e-mail account wat ik wil veranderen is niet mijn primaire account, het is al een extra aangemaakt account. Het heeft dus geen invloed op bedrijven en organisaties waar ik ingeschreven sta. En dingen sturen naar het oude adres kan dan ook weer als ik het oude adres als alias gebruik in het nieuwe account ;)

 

@Jeroen_dB het is niet mijn primaire account, maakt dat wat uit? En een nieuw account aanmaken wil ik best doen maar de naam van het nieuwe account word gebruikt als alias adres in het te verwijderen account. Dus als ik een nieuw account wil aanmaken krijg ik de melding dat het adres al bestaat. Als ik het adres dan verwijder en ik maak dan weer een nieuw account aan dan krijg ik nog steeds de melding dat adres als bestaat. Hoelang duurt het voordat een adres uit het KPN systeem is zodat ik dan toch een nieuw account kan aanmaken met het juiste adres?


Voor extra aangemaakte e-mailadressen geldt hetzelfde @Vincent1313. Ik begrijp uit jouw verhaal dat het een alias betreft dat je nu hebt verwijderd, om vervolgens als e-mailaccount aan te gaan maken. na het verwijderen blijft er een reservering op staan. Die reservering kan ik direct afhalen voor je. Wil je jouw profiel invullen en dan even bij "Persoonlijke opmerking" aangeven om welk e-mailadres het gaat? Dan ga ik voor je aan de slag. 


@Jeroen_dB Ik heb de alias nog niet verwijderd omdat er ook mail op binnen komt. Maar als jij de alias voor mij kan verwijderen en de reservering eraf kan gooien dan kan ik met die alias een nieuw account aanmaken. Zie “persoonlijke opmerking”.


Verwijderen is geen probleem voor mij, dat heb ik zo geregeld. Wat wel goed om te weten is dat bij het verwijderen van het alias, ook de e-mails verdwijnen die naar het alias zijn verstuurd. Je zult dus nog wel de e-mails moeten veiligstellen, indien je gestuurde e-mails wil behouden @Vincent1313. Laat maar weten als je dat gedaan hebt. 


@Jeroen_dB (vincent1313 corrigeer me als ik het niet goed samenvat)

Het betreft een alias in box A. Zeg Alias 1.

Dat Alias 1 moet nu box B worden, zeg maar. Zodat het een zelfstandig e-mail adres wordt. Daar kan je er 6 van hebben. (met in elke ook nog 10 aliassen by the way)

→ Dus als het bewuste adres ( Alias 1 = Box B ) uit Box A wordt verwijderd blijft alle e-mail gewoon in die box A staat lijkt mij.

Dus Alias 1 uit box A verwijderen, reservering eraf, en ermee box B maken lijkt me geen probleem. Alleen gaat de inhoud natuurlijk niet mee, Vincent1313.


@PeterG Ik heb 5 accounts. Account 1 is primair. In account 2 zit een e-mail adres genaamd voorbeeld01@kpnmail.nl dit e-mail adres moet een account worden, dus account 6. Zodra deze account 6 is dan kan ik later account 2 verwijderen want die ga ik niet meer gebruiken. Ik houd dan weer 5 accounts over. Vervolgens maak ik nog wel een alias aan van account 2 in account 6 mocht daar nog e-mail op binnen komen.

 

@Jeroen_dB e-mails zijn doorgestuurd, je kan je ding doen :)


@Jeroen_dB ben je daar nog?


Je zult nog 1 dingetje moeten regelen @Vincent1313, via de beheerpagina van jouw e-mailadressen moet je nog even aangeven dat het e-mailadres dat je wil laten verplaatsen, niet langer het verzendadres is van het huidige e-mailaccount. Dat kon ik niet eerder zien, dan toen jij jouw profiel in hebt gevuld. 


@Jeroen_dB gedaan.


E-mailadres is helemaal vrij @Vincent1313, je kunt er nu een e-mailbox van gaan maken. 


Het is gelukt! Hartelijk dank @Jeroen_dB