Skip to main content

Hoe wijzig ik het @xs4all wachtwoord van de extra e-mailadressen? Ik zie alleen de mogelijkheid om het adres te verwijderen.

 

 

Hallo @Whateverman 

 

Dat kan je niet instellen, de wachtwoorden van de Extra e-mailadressen zijn altijd hetzelfde als van het e-mailaccount waar ze aan gekoppeld zijn.


@Whateverman 

Klik op “Wijzigen" (in het plaatje). Dan kun je het wachtwoord wijzigen voor dat emailaccount (…...@kpnmail.nl) en dat wachtwoord geldt dan ook voor alle emailadressen die aan dat account hangen.


Oke, helder.
Die extra e-mailadressen hadden wel hun eigen wachtwoorden en waren bij XS4ALL niet “altijd hetzelfde als van het e-mailaccount waar ze aan gekoppeld zijn.”
Dit is namelijk niet erg handig zo.


@Whateverman 

Had je dan bij XS4all meerdere emailaccounts ? Ik vermoed namelijk (ik was nooit een XS4all klant) dat dit systeem hetzelfde was als bij de KPN.

Hier is de enige oplossing om de aliassen te laten omzetten naar afzonderlijke emailaccounts.


Hallo @Whateverman bij de overgang van xs4all naar KPN heeft KPN de bestaande xs4all mail-accounts ondergebracht onder een @kpnmail.nl als alias. Dan is het wachtwoord van het @kpnmail.nl account het zelfde voor de xs4all-aliassen.

Wil je voor de xs4all aliassen eigen wachtwoorden gebruiken, zul je van iedere alias een eigen account moeten maken met het bijbehorende wachtwoord.

Daar heb je de hulp van KPN bij nodig, telefonisch via 0800 0402 of via een moderator van dit forum.

Succes.

 


Oke, helder.
Die extra e-mailadressen hadden wel hun eigen wachtwoorden en waren bij XS4ALL niet “altijd hetzelfde als van het e-mailaccount waar ze aan gekoppeld zijn.”
Dit is namelijk niet erg handig zo.

Ik zit ook sinds gisteren bij KPN, en loop tegen dezelfde conclusie aan. Bizar dat het zo werkt. Spreek dan niet als KPN over zes e-mail adressen, want het zijn eigelijk gewoon aliassen die onder een hoofd e-mail account hangen, zoals het gaat bij aliassen. Overgestapt van Ziggo, daar waren het echt zes aparte eigen e-mail adressen met aparte wachtwoorden. 


Hallo @RobvdPoel om het nog ingewikkelder te maken:

Je kunt maximaal 6 emailaccounts aanmaken en per account 6 emailadressen.

Aliassen worden door KPN adressen genoemd.

Ieder account heeft zijn eigen wachtwoord en ieder adres (alias) heeft hetzelfde wachtwoord als het account waar het onder hangt.

 

 


Hallo @RobvdPoel om het nog ingewikkelder te maken:

Je kunt maximaal 6 emailaccounts aanmaken en per account 6 emailadressen.

Aliassen worden door KPN adressen genoemd.

Ieder account heeft zijn eigen wachtwoord en ieder adres (alias) heeft hetzelfde wachtwoord als het account waar het onder hangt.

 

 

Accounts..adressen, het is even wennen als je van een andere provider komt. Het is me inmiddels gelukt om  drie e-mail accounts aan te maken. De eerder aangemaakte email adressen heb ik weer verwijderd, nu ik door had hoe ik een nieuw e-mail account kon aanmaken.