Skip to main content
Vraag

Hoe zet ik tweetraps verificatie aan bij Telfort mail?

• December 12, 2025
  • 6 reacties
  • 35 keer bekeken

In deze “Community” en vele websites wordt ALLEEN de KPN tweetraps verificatie besproken en uitgelegd. Ik heb een tweetraps verificatie als ik bij KPN moet inloggen, maar dat zoek ik niet. Ik wil deze op mijn mail client hebben en ik log nog steeds met mijn Telfort account in en NIET met KPN. Dit heeft KPN zo ingesteld.

Maar met Telfort is het niet mogelijk om deze aan te zetten: ook niet als ik ingelogd ben bij mijn mailbox.

Ook op de website van KPN wordt veel blablabla geschreven, maar geen uitleg voor “oude” klanten die bij Telfort waren begonnen !

Dus, hoe kun je bij Telfort mail (via webmail of welk ander programma) dit aanzetten ?

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 12, 2025

Beste ​@DidiTan via de Telfort webmail wordt je intern aangemeld bij de KPN webmail, die je ook rechtstreeks kunt benaderen 

KPN ondersteunt inderdaad helaas nog geen 2FA voor de webmail.

Wanneer dat wel gaat gebeuren is koffiedik kijken 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 12, 2025

Als ik via de KPN webmail inlog met mijn gebruikersnaam en wachtwoord, krijg ik de foutmelding dat dit niet bestaat.

KPN moet dan zo snel mogelijk dit opzetten, want via de krant las ik dat er steeds meer mailboxen worden gekaapt en men zo de data van je online aankopen kunnen inzien en gebruiken.

Als dit bij mij ook gebeurt, dan zal ik KPN verantwoordelijk maken en schade vergoeding voor vragen.

Zelfs GMAIL (ook een webmail applicatie) heeft een tweetraps inlog mechanisme.

Dan houdt mijn vraag hiermee op.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@DidiTan, welkom op de community. Bij de mail is het inderdaad niet mogelijk om tweestapsverificatie te gebruiken. De wens is wel bekend bij het team wat daarover gaat, dus het kan in de toekomst komen.

Los daarvan is het sowieso aan te raden om een sterk wachtwoord te gebruiken wat je nergens anders gebruikt.

Meer over tweestapsverificatie (MFA)bij KPN  kan je hier lezen: 

• December 14, 2025

KPN moet dan zo snel mogelijk dit opzetten, want via de krant las ik dat er steeds meer mailboxen worden gekaapt en men zo de data van je online aankopen kunnen inzien en gebruiken.

Dat hacken werkt meestal via POP3 of IMAP. En daar werkt 2FA sowieso toch al niet op. Dat zijn protocollen van 30 jaar oud ofzo. Die ondersteunen gewoon geen 2FA. 

Als er al 2FA komt, dan is dat alleen op webmail. Het zal alleen veiliger worden als KPN de mogelijkheid geeft per gebruiker om POP3 en IMAP uit te schakelen. Maar dan kan je dus geen emailprogramma zoals Outlook meer gebruiken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 15, 2025

Beste mensen,

Ik heb bijna 40 jaar in de IT/ITC gewerkt en weet wat er allemaal kan gebeuren als je niet veilig met je gegevens omgaat.

Ik gebruik wachtwoorden van minimaal 13 tekens lang. Hierdoor kan ik ook niet meer zomaar ergens inloggen: thuis of daar buiten. Ik heb mijn wachtwoorden in een bestand vastgelegd die ook beveiligd is. Tevens bevinden al mijn gegevens op een externe schijf (schijven): eentje voor Outlook mail, eentje voor al mijn wachtwoorden en belastingaangiftes en belasting zaken, eentje voor algemeen data.

Outlook gebruik ik alleen als de webmail begint vol te lopen. Dit dit dan als backup. Ik heb tweemaal een crash op de webmail gehad en alles verloren. Dit gaat mij dus niet nog een keer gebeuren.

Als ik één van deze zaken doe, koppel ik mijn schijf aan de computer/laptop en daarna koppel ik deze direct weer af na gedane werkzaamheden.

Je hoor en lees steeds vaker dat men bedrogen wordt. Bedrijven en zelfs banken werken niet mee om hun producten beter te beschermen. Voorbeeld: ING is van die codes op papier vanaf gestapt en een mobiele App gemaakt. Ze willen dat hun klanten overstappen naar deze App. Ik ben tot op heden niet overgestapt om bank- of betalingszaken met de telefoon te doen. Men vergeet dat op een telefoon de gegevens blijven staan, ook al denkt men dat de App is afgesloten, wat niet klopt. Het blijft in de achtergrond draaien, cookies blijven staan.

Gezien ING geen garantie wil geven dat hun systeem veilig is en als er toch geld wordt ontvreemd deze zonder bewijsvoering van de klant te compenseren, blijf ik gewoon bankzaken op de computer doen. Deze kan ik na gedane werkzaamheden alles verwijderen wat er achtergelaten kan worden. Dat is met een telefoon niet het geval of zeer moeilijk.

Ik heb intussen iets gevonden om mijn accounts te beveiligen met een tweetraps identificatie. Het maakt niet uit welk programma je gebruikt of toestel (computer, laptop of telefoon).

Dus, voor mij is dit een afgesloten item. Ik dit dan ook sluiten.

Groet,

DidiTan.

Jasper van KPN
Moderator

Dan ben je er goed mee bezig inderdaad, alle veiligheid die je zelf in de hand hebt doe je. Mocht het in de toekomst mogelijk worden voor de Webmail, dan kondigen we dat natuurlijk aan. Tot die tijd ben je zo te zien ook al voorzichtig en veilig dus.