Skip to main content

In de jaren 90 van de vorige eeuw heb ik mijn eigen e-mail adres aangemaakt bij Het Net, dat overgenomen is door KPN. Tegelijkertijd heb ik een alias aangemaakt voor mijn echtgenote met haar eigen naam. Dat gebruikt ze nu nog steeds, al meer dan 25 jaar. Echter, stel dat mij binnenkort iets overkomt en ik kom te overlijden. Mijn e-mail adres zal worden opgeheven. Hoe zorg ik er voor dat het alias van mijn echtgenote wel bereikbaar blijft met de toevoeging @hetnet.nl?

Daar kunt u niet voor zorgen. Dat zal ze zelf moeten doen als het zover is.


In de jaren 90 van de vorige eeuw heb ik mijn eigen e-mail adres aangemaakt bij Het Net, dat overgenomen is door KPN. Tegelijkertijd heb ik een alias aangemaakt voor mijn echtgenote met haar eigen naam. Dat gebruikt ze nu nog steeds, al meer dan 25 jaar. Echter, stel dat mij binnenkort iets overkomt en ik kom te overlijden. Mijn e-mail adres zal worden opgeheven. Hoe zorg ik er voor dat het alias van mijn echtgenote wel bereikbaar blijft met de toevoeging @hetnet.nl?

Zolang je echtgenote klant blijft van KPN zal jouw e-mailadres gewoon actief blijven, net als haar e-mailalias. Bij verandering van provider kan bij KPN een E-mail Only-abonnement worden afgesloten. Dan blijven bestaande e-mailadressen van het huidige KPN-abonnement behouden.

Piet.


Zo lang uw abonnement bij KPN actief blijft en dat kan als uw echtgenote het abonnement van u overneemt, zodat ook de mailaccounts intact kunnen blijven. Ook zou u in uw echtgenotes huidige (alias)mailaccount een forward opdracht kunnen geven naar eventueel een nieuw mailaccount voor uw echtgenote en dat kan nieuw aangemaakt worden via uw "mijn kpn". 

Mocht u echtgenote eventueel geen behoefte meer hebben aan het bestaande abonnement, dan kan er altijd een z.g. mailabonnement afgesloten worden, zodat de mailaccounts actief kunnen blijven.

In dit Hoe werkt precies een e-mail only abonnement bij KPN? | KPN Community topic kunt u lezen hoe dat zit en wat het kost.


@Petberg 

Ik neem aan dat je 2 verschillende emailaccounts hebt. Één voor jouw en één voor jouw echtgenote. Krijg jij ook de email van jouw echtegenoot te zien ? Dan heb je 1 emailaccount met 2 aliasen.

Er zijn diverse mogelijkheden zolang het KPN abonnement actief blijft. Een volledig abonnement of zoals eerder genoemd een “Email Only” abonnement. Dat laatste moet zij aanvragen als jij overlijdt.


@Petberg

Ik neem aan dat je 2 verschillende emailaccounts hebt. Één voor jouw en één voor jouw echtgenote. Krijg jij ook de email van jouw echtegenoot te zien ? Dan heb je 1 emailaccount met 2 aliasen.

Er zijn diverse mogelijkheden zolang het KPN abonnement actief blijft. Een volledig abonnement of zoals eerder genoemd een “Email Only” abonnement. Dat laatste moet zij aanvragen als jij overlijdt.

Dat laatste is alleen mogelijk als het KPN-internetabonnement wordt beëindigd. Zolang het abonnement doorloopt - eventueel onder de naam van de echtgenote - blijven ook de e-mailadressen gewoon actief.

Piet.


@Piet van der Vooren 

Klopt helemaal.


Mijn e-mail adres zal worden opgeheven

Ik neem aan dat je echtgenote na je overlijden nog internet, tv (en vaste telefoon?) wil aanhouden. 

Het abonnement zal dan dus doorlopen. Met jullie beider e-mailadres. Mogelijk over gezet op haar naam. 

Als het aparte boxen zijn kunnen je nabestaanden zelf jouw box eruit halen. Maar misschien handig om het aan te houden?


Reageer