Skip to main content

De laatste paar dagen neemt het aantal e-mailberichten dat ten onrechte in het spamvak komt weer toe. Er zit dus geen verbetering in. Aangezien KPN 200 miljoen aan eigen aandelen gaat inkopen is er ook geld genoeg voor een beter spamfilter (productverbetering).

Over spam gesproken, dit zat ook in de spam bak:

 


Het werkt niet goed, duidelijker kan het niet. :point_up: zie hierboven.


Hi @500W, ons spamfilter is in feite een ‘levend’ iets dat onder andere wordt gevoed door de doorlopende input van alle gebruikers. Als een ‘normale’ mail door veel ontvangers als spam wordt gemarkeerd, omdat ze te snel lezen, een mail niet vertrouwen of gewoon geen belang hebben bij de inhoud van de mail, dan wordt zo'n mailtje als ‘possible spam’ gemarkeerd en komt hij in de spam map terecht. Het overgrote merendeel van berichten die ten onrechte als possible spam bestempeld worden komt daar echter terecht doordat de verzender nieuwsbrieven/mails verstuurt naar een verouderde verzendlijst met veel niet meer bestaande emailadressen. Je kunt dan zo vaak als je wil aangeven dat een mail géén spam is, zo lang de afzender niets wijzigt aan de verzendlijst en maar mails blijft sturen die afgeketst gaan worden, zal mail van die afzender bij de possible spam terecht komen. 

Blijf wel aangeven dat iets geen spam is, hoe meer mensen dat doen, hoe beter het spamfilter weet dat iets écht geen spam is!

Over spam gesproken, dit zat ook in de spam bak:

 

Deze geef ik even door!


Beste Maja,

 

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Maar dit zal dus nooit verbeteren op deze manier, en dat is uitermate onbevredigend. Het is beter als een ander spamfilter zou komen. Als zelfs de mail van KPN als spam gezien wordt dan is het zonneklaar dat het huidige spamfilter niet voldoet. KPN moet zijn naam hooghouden, en dat lukt op deze manier niet.  Heb de afgelopen dagen talloze mails verleept, het werkt niet prettig.


Het is beter als een ander spamfilter zou komen.

Wow, de gebruikte spamfilter is één van de toonaangevende spamfilters en heeft een enorme verbetering gebracht in het tegenhouden van spam.

Ja, ook ik heb wel één of twee berichten per week die ten onrechte als spam gekenmerkt worden maar persoonlijk vind ik dat niet zo spannend. De spamfolder is immers ook zichtbaar in de Outlook app op mijn Android tablet en Android telefoon.

Jij spreekt over talloze mails die je de laatste dagen hebt moeten verslepen. Heb je voorbeelden van de afzenders.


Ben de tel kwijtgeraakt deze week, zo veel waren het. Dat ook mail van KPN als spam gezien wordt laat zien dat er iets goed fout gaat. Dan ligt het niet aan vervuilde lijsten of aan de afzender.

 


Dat ook mail van KPN als spam gezien wordt laat zien dat er iets goed fout gaat. Dan ligt het niet aan vervuilde lijsten of aan de afzender.

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet, het kan zijn dat de mailinglist van KPN ook een emailadres bevat dat ondertussen niet meer bestaat en dan heb je precies dezelfde reactie van de spamfilter.


Reactie verwijderd.


Vandaag ontving ik 6 mails in de spambox waar ik een abonnement op heb. Zou het kunnen dat het spamfilter dit doet omdat er een euroteken in de mail staat net zoals in de mail van KPN die Nick ontving?


Vandaag ontving ik 6 mails in de spambox waar ik een abonnement op heb. Zou het kunnen dat het spamfilter dit doet omdat er een euroteken in de mail staat net zoals in de mail van KPN die Nick ontving?

Hmm, scherpe observatie 🕵🏼‍♂️:ok_hand_tone2:  Ik vraag dit even na!