Skip to main content

Wie bepaalt of het aantal geblokkeerde items ‘te veel’ is?
Als ik door mijn lijst van 250 geblokkeerde items scroll, zie ik alleen maar fake emails.
Dus kom niet aanzetten met het advies om me uit te schrijven bij reguliere bedrijven.

KPN begrijpt toch ook wel, dat als je maar lang genoeg gebruik maakt van het zelfde emailadres het aantal spam berichten (dus afzenders) toeneemt.
En veel van de geblokkeerde items zijn van unieke emailadressen afkomstig. Hierdoor kan het aantal ook enorm oplopen. En hoe moet je als consument hier zelf het verschil tussen zien?

250 is geen realistisch aantal. Kan het aantal niet verhoogd worden tot bijv. 1000 of 2000 items?

@JerryZonderop 

Ik persoonlijk zet slechts met hoge uitzondering een emailadres in de lijst met geblokkeerde emailadressen. Dat gebeurt dan alleen als een email/spam vaker afkomstig is van dat ene emailadres.

Juist omdat die spamemail vaak telkens een anders afzendadres heeft, heeft het geen zin om zo'n emailadres in de lijst met geblokkeerde afzenders te zetten.

Nee, ik gebruik mijn KPN emailadres al heel lang en ik heb in de loop van de jaren juist steeds minder spam ontvangen. Toch kun je zelf ook iets doen om de hoeveelheid spam te verminderen:

 


Ik heb misschien maar 1 of 2 spammailtjes per jaar.

Eventuele nieuwsbrieven, waar ik geen interesse meer in heb, meld ik netjes af binnen de betreffende  nieuwsbrief en hoef ik dus ook niet als spam te beschouwen, omdat ik ze niet meer ontvang.

 


Een blokkeerlijst gebruiken is zinloos. Spammers gebruiken elk emailadres maar 1 of 2 keer. De kans dat je een 2de spam mailtje met dezelfde afzender krijgt is nihil.