Skip to main content
Beantwoord

Hulp bij email alias omzetten naar eigen mailbox

  • 22 July 2024
  • 10 reacties
  • 109 keer bekeken

Ik heb een primair KPN account die een tweede alias heeft. Ik wil die alias graag een eigen mailbox toewijzen, omdat alle mails door elkaar heen binnen komen. Maar op basis van anderen hier die dezelfde vraag over hebben gesteld kan ik dit niet zelf doen en heb ik hulp nodig van een moderator. De email gegevens staan in mijn profiel bij ‘opmerkingen’.

Is er een moderator die mij verder kan helpen?

Voor een snelle oplossing kun je bellen met 0800 0402 @MLA24 


Dankjewel! @N.N. 


@MLA24 

Je kunt ook een nieuw emailaccount aanmaken (dit kan alleen nog maar met xxxx@kpnmail.nl) en vraag dan de KPN (zie telefoon nummer hierboven) om dat emailalias naar dat nieuwe account over te zetten.

Hoe je het ook keert of wendt, je zult zelf alle email die naar dat emailalias gestuurd zijn overzetten naar dat nieuwe emailaccount. en dat kun je doen met jouw emailprogramma.


@WMG-N Bedankt voor de tips! Had er nog geen rekening mee gehouden dat alle oude emails handmatig overgezet moesten worden. Nu weet ik het 👍


Ik heb KPN gebeld, maar ze zeggen dat ze de e-mail alias niet naar het nieuwe e-mailaccount kunnen overzetten. 


@MLA24

In normale omstandigheden zouden zij dat wel moeten kunnen doen. Probeer het nog een keer. Misschien krijg je een andere medewerker aan de lijn die dit wel kan doen.


Ik heb KPN gebeld, maar ze zeggen dat ze de e-mail alias niet naar het nieuwe e-mailaccount kunnen overzetten. 

Als het ‘alias’ geen extensie @kpnmail.nl heeft kan dat inderdaad niet @MLA24 

Je zult dan eerst een 2e @kpnmail.nl-account aan moeten maken en dan kan KPN de betreffende ‘alias’ die jij verplaatst wil hebben er weer onder hangen.

Als het wèl een @kpnmail.nl extensie is heb je de verkeerde medewerker getroffen, dan nog een keer bellen en hopen dat je iemand aan de telefoon krijgt die wèl verstand van zaken heeft.


Welkom op de community @MLA24, op je profiel zie ik een @kpnplanet e-mailadres staan. Die kan inderdaad niet meer als mailbox worden aangemaakt, maar kan nog prima werken als een alias. Als je zelf een @kpnmail adres aanmaakt kan de klantenservice de alias verplaatsen. Wij kunnen geen mailboxen voor je aanmaken, dat kan je allen zelf doen: e-mailaccount en e-mailadres aanmaken of verwijderen. Het verplaatsen van de alias kunnen we wel, dat kan direct worden gedaan. Telefonisch is dat het snelste, 


Welkom op de community @MLA24, op je profiel zie ik een @kpnplanet e-mailadres staan. Die kan inderdaad niet meer als mailbox worden aangemaakt, maar kan nog prima werken als een alias. Als je zelf een @kpnmail adres aanmaakt kan de klantenservice de alias verplaatsen. Wij kunnen geen mailboxen voor je aanmaken, dat kan je allen zelf doen: e-mailaccount en e-mailadres aanmaken of verwijderen. Het verplaatsen van de alias kunnen we wel, dat kan direct worden gedaan. Telefonisch is dat het snelste, 

Telefonisch kan dat snel, maar mijn ervaring is dat het via KPN Webcare op X (Twitter) ook snel gaat.

Piet.


Het is gelukt. De alias is overgezet naar een nieuwe mailbox. Iedereen hartelijk bedankt voor alle tips!


Reageer