Skip to main content

Wat is mijn smtp gebruikersnaam en wachtwoord of waar vind ik die.

Hallo @Janmar 

 

Daar vul je hetzelfde in als voor de IMAP/POP server en waarmee je ook kan inloggen op KPN webmail,  je alle instellingen hier vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Dank voor je reactie.

Ik heb een hetnet.nl account. 

Ik wil bezoekers van mijn website (gemaakt met wordpress) via het contactformulier laten reageren. Hiervoor gebruik ik wp mail smtp en moet deze instellen.

Vragen: moet ik:

smtp.kpnmail.nl in zijn geheel invullen of moet ik smtp weglaten?

Moet ik kpn vervangen door het net.nl?

Als ik SSL aanvink veranderd de poort. Moet ik toch 587 invoeren?

 


 

Dit is de melding die ik ontvang:

 

Opgelet! De laatste e-mail die de site van je site probeerde te versturen was onsuccesvol.

E-mail Bron: WP Mail SMTPMailer: Andere SMTP dienstSMTP Error: Could not connect to SMTP host. Failed to connect to serverSMTP server error: Failed to connect to server SMTP code: 110 Additional SMTP info: Connection timed out

For more details please try running an Email Test or reading the latest error event.

 

 


Bij SMTP moet je STARTTLS aanvinken met code 587 @Janmar 


Heb ik geprobeert. Geen effect.

Wat vul ik in smtp host?


Daar vul je in wat in het 1ste antwoord staat: smtp.kpnmail.nl

Mag je bij Strato wel mailen via een andere server dan die van Strato zelf?

Volgens de foutmelding krijg je geen verbinding of had je toen het smtp stukje uit de servernaam weggelaten?


Moet ik morgen navragen. Heb smtp.kpnmail.nl nog geprobeert. Werkt niet.

Bedankt voor de adviezen!


@Janmar 

Heb je alleen een mobiel KPN abonnement ? Dan verzorgt de KPN alleen de (raadloze) verbinding (van jouw laptop of smartphone naar de dichtsbijzijnde “hotspot”. Dan moet je zelf een abonnement bij een emailprovider afsluiten voor de email. Dat kan bijv. de KPN of Strato zijn. Gebruik je andere emailprovider (bijv. Strato) dan moet je bij “uitgaande server” de SMTP van die emailprovider invullen.


Ik heb een hetnet abonnement ( is van KPN).

Strato laat weten dat dit account janverstappen@hetnet.nl kan worden gebruikt om reacties verzonden via het contactformulier van de website. Gebruik van het strato emailprogramma is niet verplicht.

Via een installatieprogramma kan ik met een paar velden mijn instellingen aanpassen:

ze vragen

       1. smtp host

  1. ssl of tsl selecteren
  2. smtp poort (587?)
  3. Authenticatie aan of uit
  4. smtp gebruikersnaam
  5. smpt wachtwoord
  6. naam afzender
  7. e mail adres

Als ik dit invoer krijg ik de melding dat er iets is fout gegaan Zie ook eerdere berichten hierboven.

Hoop dat het forum ook voor dit soort vragen en hulp bedoelt is..

Groetjes Jan

 


Je zou het dan als volgt moeten invullen:

  1. smtp.kpnmail.nl
  2. STARTTLS
  3. 587
  4. aan
  5. je complete hetnet e-mailadres
  6. het wachtwoord van je hetnet e-mailadres
  7. De naam die je als afzender wilt instellen
  8. Je hetnet e-mailadres

Je kan bij punt 2 ook nog SSL/TLS proberen, bij punt 3 vul je dan 465 in.

 

Controleer ook of je nog steeds op KPN webmail kan inloggen met je hetnet e-mailadres en wachtwoord.


Alles geprobeerd. werkt niet.

 

Bedankt iedereen. Ik neem contact op met wordpress.