Skip to main content

Goedemorgen,

Ik krijg het niet meer voor elkaar om mijn mail goed te krijgen.

Ik heb mijn account verwijdert doordat ik constant onderstaande melding kreeg.

Wil nu weer mijn account weer opnieuw aan maken maar dat lukt niet, kan geen verbinding maken met de server.Ook handmatig lukt niet

Ik werk met windows 10, upgrate naar 11. en outlook 2016.


Webmail werkt wel, let op ik heb Telfort account.

Graag hulp en goede uitleg, en hoe leg ik contact met een helpdesk. ben een leek.

Groet Jan Bulten.

 

Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxxxxx@telfort.nl. rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxxxxxx@kpnmail.nl. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

Hallo @Jan Bulten 

 

Het instellen van een e-mail account zou nu eigenlijk heel eenvoudig moeten gaan.

Lukt het via onderstaande help pagina, als voorbeeld staat daar een kpnmail.nl e-mailadres maar daar vul je dan je eigen Telfort e-mailadres in en bij wachtwoord het wachtwoord van je Telfort e-mailadres.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2019-2016.htm

 

Als het niet lukt dan graag vermelden bij welke stap het fout gaat welke foutmelding je krijgt.

 

De klantenservice is overigens bereikbaar op het gratis nummer 0800-0402 van ma t/m vr tussen 08:00 en 18:00 en op zaterdag tussen 08:00 en 17:00.


Hoi, helaas lukt dat niet, krijg constant de volgende meldingen.

Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): De verbinding met de server is mislukt.

Test-e-mailbericht verzenden: Er is een onbekende fout opgetreden. De foutcode is: 0x800c8101

Groet Jan Bulten


Hoi @Jan Bulten en @Bultenjan, welkom bij ons op het forum. Zo te zien ben je beide accounts, maar ik weet niet welke van de 2 je liever gebruikt. 

Als het inloggen in de Webmail wel lukt, zoals je noemt, zijn de gegevens die je van het e-mailadres hebt in ieder geval juist.

De foutmelding die je noemt komt vaak als er in Outlook zelf iets niet goed gaat, in het mailprogramma op jouw computer. Ik heb wel stappen gevonden waarmee je dat kunt herstellen, maar omdat je zegt dat je een leek bent denk ik dat die stappen te ver gaan. Wat je kunt doen is een bekende die handig is met computers er even naar laten kijken.

 


Dag Jasper,

Bedankt voor je reactie,

ik had inmiddels office eraf gegooid op m'n pc en via mijn werk 3365 geïnstalleerd met de hoop dat dit zou gaan doen, helaas doet het niet.

Inmiddels op een laptop alles geïnstalleerd en hij doet het. 

Maar wil het ook graag op mijn pc weer de mail kunnen gebruiken.

Zou je toch willen vragen om de info te doen zodat ik kan kijken of me dit lukt of dat ik toch een andere moet inschakelen. Misschien jij zelf via team-viewer. ;)

Alvast bedankt voor de moeite.

groet Jan.


Heb je hier al naar gekeken?

https://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/all/outlook-error-code-0x800ccc0e/2f295cfb-7322-4c96-9684-8a3c811a1e7e

En heb je ook de instellingen al gecontroleerd?


De link die Ariën deelt is een van de opties die ik ook tegenkwam @Bultenjan, de stappen die daar worden beschreven kan je proberen.


Hallo @Bultenjan@Jan Bulten 

 

Welke antivirus programma gebruik je op die PC en is dat hetzelfde als op de laptop?

Als je die op de PC tijdelijk uitschakelt werkt outlook dan wel?


Bedankt voor jullie reactie, Maar kom er niet uit.

Ik heb de volgende oplossing gevonden, Office 365 geïnstalleerd en een nieuw outlook.com aangemaakt.

Oude mailadres  wordt nu doorgestuurd naar dit nieuwe adres, de back-up teruggezet, en zo dus alle info en contactpersonen terug. Mail werkt weer.

Had nog contact gezocht met klantenservice, maar nadat ik een bandje kreeg en kwartier in de wacht werd de verbinding verbroken. Ik ben er klaar mee.

Groet.

 


Dat is ook een oplossing inderdaad. Je kunt de mail ook nog via de Webmail lezen, maar ik kan me voorstellen dat je het liever in een mailprogramma leest. Dat het niet ingesteld kan worden blijft gek, maar het belangrijkste is dat jij je mail weer kunt lezen natuurlijk.