Skip to main content

Hallo allemaal,

Mijn ouders hebben recent een nieuwe laptop gekocht. Eerst hadden ze een vaste computer, daarbij hebben ze toentertijd het pakket van Windos 2007 gekocht, zo ook outlook 2007. Nu zouden ze graag zien dat het oude email adres aan deze nieuwe laptop wordt gekoppeld.

 

Het email adres is zeer oud (eddy……..@hetnet.nl) en bestaat op de een of andere manier alleen op de vaste computer. Er bestaat wel een versie van het email adres bij de online service van outlook en deze heb ik ook op de laptop gekregen, maar werkt niet naar behoren. Vanaf beide emails (vaste computer en de online versie) kunnen mails worden verstuurd vanuit hetzelfde email adres (eddy…….@hetnet.nl) en komen de mails aan vanuit hetzelfde adres (eddy……..@hetnet.nl). Alleen wanneer er een mail naar het adres van eddy…...@hetnet.nl wordt gestuurd, komt de mail alleen aan op de vaste computer en niet op het online adres.

 

Heeft iemand ook maar enig idee hoe dit kan worden opgelost?

 

Met vriendelijke groet,

 

Kelvin

@Kelvin Sobczak 

Welk emailprogramma wordt er gebruikt op de nieuwe laptop ? Is dat ook Outlook 2007 of een andere versie ?

Dan moet je gewoon in dat emailprogramma een emailaccount aanmaken voor dat (KPN ??) emailaccount. Wat bedoel je met “online adres” ? Bedoel je daarmee de KPN webmail ? Of is dat een Outlook.com emailadres ?

Het lijkt erop dat je op de nieuwe laptop de zogenaamde “inkomende server” niet goed hebt ingesteld.

Schrijf alle instellingen op van dat emailaccount/-adres op de oude computer en gebruik die instellingen om het emailaccount op de nieuwe laptop in te stellen.

Kijk ook hier:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


Hallo @Kelvin Sobczak, krijg je ook een foutmelding te zien bij het Postvak in van de online versie van jouw e-mailadres. Tevens ben ik ook wel benieuwd wat je precies bedoeld met online service van Outlook. 


1 outlook 2007 doet het met veel mail accounts die nieuwe beveiliging gebruiken niet meer, updaten naar outlook 2023 dus 

2 hetnet.nl is volgens mij overgenomen door kpn zie  kpn.com

je email adres moet je dan instellen met naam@kpnmail.com met de kpnmail instellingen

dus naam@kpnmail.nl