Skip to main content

De hyperlinks in ontvangen e-mails zijn bij mij alle doorgestreept en werken niet. Dit is sinds vorig jaar de lay-out van kpnmail veranderde. Deze ongewenste situatie krijg ik niet ongedaan. Heeft iemand een oplossing? De medewerker van de KPN-helpdesk die ik aan de lijn kreeg in ieder geval niet.

Hi D, welkom op het forum. 

Dit ligt in ieder geval niet aan de Webmail zelf. Zojuist dit ook getest met een paar linkjes en deze worden prima weergegeven, zie hieronder. 

Welke browser gebruik jij en heb jij eventueel plug-ins geïnstalleerd of een anti-virus die dit eventueel blokkeert? 

 

 


ik gebruik Edge, Chrome en Firefox alle drie. Soms werkt de ene browser bij het weergeven van rapporten namelijk beter dan de andere.

Plug ins: bij mijn weten zijn er geen geïnstalleerd.

Anti virus: ik heb er op mijn laptop op dit moment geen.

Het is overigens opmerkelijk dat, hoewel ik in de instelling in e-mail heb aangegeven de externe afbeeldingen vooraf te laden toe te staan, ik dat afbeelding bij elk mailtje dat ik open de vraag krijg: Afbeeldingen tonen?


Ook afbeeldingen werken prima hier, op meerdere laptops getest. 

Het is overigens opmerkelijk dat, hoewel ik in de instelling in e-mail heb aangegeven de externe afbeeldingen vooraf te laden toe te staan, ik dat afbeelding bij elk mailtje dat ik open de vraag krijg: Afbeeldingen tonen?

Waar heb je dit aangegeven. Heb je ook deze opties aangevinkt in de instellingen van Webmail? En voor de zekerheid, dit gaat wel om de webmail van KPN? https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

 


de setting om de afbeeldingen te tonen veranderde ik bij "beveiliging”.

 

Inmiddels ben ik wel wat verder. De linkjes in mijn actieve mailbox werken, die in mijn spam niet. Stuur ik deze spamberichten (die ik wel wil lezen) dan weer door naar mijn actieve postbus, dan zien de linkjes er goed uit (niet doorgestreept). 


Dat laatste klopt, als het als spam is gemarkeerd worden de linkjes ook niet aanklikbaar gemaakt omdat er een vermoeden bestaat dat er wordt doorverwezen naar een onveilige site. Dat is zoals het hoort te zijn. 


In mijn “Postvak In” kan ik nu de links aanklikken. De verstoring heb ik daar dus niet meer. Dank vor het meedenken.


Fijn om te lezen, graag gedaan uiteraard. :relaxed: