Skip to main content
Antwoord

Iedereen krijgt dezelfde mail in hun eigen Inbox, hoe kan dat gescheiden worden?

• May 27, 2025
  • 4 reacties
  • 48 keer bekeken

Miriam Stutvoet-Zandvliet
Nieuwkomer

Wij hebben voor ons gezin meerdere email adressen.

Het lijkt er nu op dat je je eigen inbox niet meer kan selecteren en dat iedereen het zelfde emailtje ontvangt in zijn/haar emailbox

Hoe kunnen we dit uit zetten

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Miriam Stutvoet-Zandvliet. Welkom op de community! Ik zie dat er hierboven al een antwoord is gegeven op jouw vraag, waarvoor dank!

Een e-mailaccount is een e-mailadres met een eigen inbox en wachtwoord. Een alias is een extra e-mailadres dat hoort bij een bestaande e-mailaccount. E-mails naar aliassen komen binnen in dezelfde inbox.

Je kunt meerdere aliassen gebruiken, maar je leest alles op één plek. Handig als je één mailbox wilt gebruiken voor meerdere adressen maar zoals ik het begrijp is dat juist wat je niet wil. Je kan daarom het beste voor iedereen in het gezin een eigen e-mailaccount aanmaken. Daarvoor zal je de bestaande aliassen eerst moeten verwijderen. 

Als je een alias verwijderd wordt deze tijdelijk gereserveerd om ervoor te zorgen dat niemand anders het e-mailadres direct weer in gebruik neemt. Deze reservering kan door de klantenservice worden verwijderd zodat je gelijk daarna weer het e-mailadres als e-mailaccount kan aanmaken. Hiervoor kan je het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 27, 2025

Beste ​@Miriam Stutvoet-Zandvliet dan zijn er onder het hoofdmailaccount een aantal aliassen (door KPN adressen) genoemd, aangemaakt.

Dan komt de mail voor de verschillende personen gewoon op 1 centraal adres binnen, dat kan i.v.m. de pricacy onhandig zijn.

Beter is het dan om voor ieder persoon een eigen account aan te maken.

Je kunt maximaal 6 eigen accounts aanmaken met daaronder een aantal aliassen.

zie https://email.kpn.com/

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 27, 2025

@Miriam Stutvoet-Zandvliet 

Dan denk ik dat je in “MijnKPN” 1 emailaccount hebt aangemaakt waar je vervolgens voor ieder gezinslid een emailadres (ook wel een alias genoemd) aan hebt gehangen. Dan heeft ieder emailadres/alias ook hetzelfde wachtwoord. Dan krijgt inderdaad iedereen hetzelfde emailtje in zijn Postvak In.

Ga naar https://email.kpn.com, daar zie je dan alle emailaccounts die aan het abonnement hangen. Ik neem aan dat je daar maar 1 emailadres/-account hebt staan. Hier moet je voor ieder gezinslid een afzonderlijk emailaccount aanmaken en voor elk account een apart en verschillend wachtwoord opgeven.

Bij een KPN internet abonnement mag je 6 gratis emailaccount aanmaken. Meer mag ook maar dan moet je voor elk account per maand extra betalen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Miriam Stutvoet-Zandvliet. Welkom op de community! Ik zie dat er hierboven al een antwoord is gegeven op jouw vraag, waarvoor dank!

Een e-mailaccount is een e-mailadres met een eigen inbox en wachtwoord. Een alias is een extra e-mailadres dat hoort bij een bestaande e-mailaccount. E-mails naar aliassen komen binnen in dezelfde inbox.

Je kunt meerdere aliassen gebruiken, maar je leest alles op één plek. Handig als je één mailbox wilt gebruiken voor meerdere adressen maar zoals ik het begrijp is dat juist wat je niet wil. Je kan daarom het beste voor iedereen in het gezin een eigen e-mailaccount aanmaken. Daarvoor zal je de bestaande aliassen eerst moeten verwijderen. 

Als je een alias verwijderd wordt deze tijdelijk gereserveerd om ervoor te zorgen dat niemand anders het e-mailadres direct weer in gebruik neemt. Deze reservering kan door de klantenservice worden verwijderd zodat je gelijk daarna weer het e-mailadres als e-mailaccount kan aanmaken. Hiervoor kan je het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Miriam Stutvoet-Zandvliet Is het nog gelukt?