In februari 2023 ben ik overgestapt naar Ziggo. Vanwege de tegenvallende upload ga ik weer terug naar KPN (wegens aanpassen AV kan dat kosteloos). Nu mijn vraag: De e-mailadressen die ik eerder onder mijn kpn heb aangemaakt (..@kpnmail.nl) blijven deze actief onder het nieuwe abonnement (gaat 8 juni in)? Nu werken de e-mailadressen nog gewoon
Piet.
Uit nieuwsgierigheid: Ik benieuwd wat jouw download en upload snelheden bij Ziggo zijn/waren. Ik haal hier bij KPN 2 keer 25 Mbps (WiFi) en ca. 90 (download) ca. 30 Mbps (upload) via (ethernet +) kabel.
Daar kan ik alleen maar van dromen. Ik neem aan dat je bij de KP glasvezel krijgt ? Maar ik vind mijn bovengenoemde snelheden al snel genoeg. Natuurlijk is er altijd “baas boven baas".
Hallo
Als ik bij mijn smartphone kijk zie ik een linksnelheid van 866Mbit/s staan, de doorvoersnelheid dus, terwijl ik fysiek een 100Mbit/s-abo heb.
Is dat al 5G Wifi ? Tja, ik weet niet of dat al bij andere providers beschikbaar is ………. En dan moet je ook nog de juiste nieuwere apparatuur hebben …………….
En heb je wel nodig ?
Hallo
De Ziggo snelheden zijn download 250 Mbps en upload 75 Mbps,
En in de speedtest hierboven, draadloos, zie ik ook geen Gigabit-snelheden staan.
Dus je betaalt nu voor Gigabit, terwijl je het niet krijgt?
Haal je bekabeld wèl de Gigabitsnelheid?
Als je bij KPN ook een Gigabit-abo neemt, zul je bekabeld op 1 pc ongeveer 930/930Mbit/s moeten kunnen halen.
Bij wifi6 ax zul je tegen de 900Mbit/s download kunnen halen en via wifi5 ac ongeveer wat je nu ook bij Ziggo hebt.
Ik ga mijn eerdere reactie niet aanpassen, ik heb geantwoord op basis van de gegevens die jij verstrekt hebt en daarin heb je niet gezegd dat je een Gigabit-abo bij Ziggo hebt.
Succes.
Hallo
Ik ga mijn eerdere reactie niet aanpassen, ik heb geantwoord op basis van de gegevens die jij verstrekt hebt en daarin heb je niet gezegd dat je een Gigabit-abo bij Ziggo hebt.
Is dat al 5G Wifi ? Tja, ik weet niet of dat al bij andere providers beschikbaar is ………. En dan moet je ook nog de juiste nieuwere apparatuur hebben …………….
En heb je wel nodig ?
5 GHz is al jaren beschikbaar 6 GHz is een ander verhaal.
Ps
Dus je krijgt bij een zakelijk abonnement een hogere upload snelheid dan een bijv. bij een “thuis abonnement” ?
Ik bedoel niet 5 GHz maar 5e generatie (mobiel) internet oftewel 5G. Ik weet ook dat een hele boel gemeenten hier in Nederland “niet blij" mee zijn.
Inderdaad bij Ziggo krijgen zakelijke klanten een iets hogere upload de download is of gaat naar 1200 Mb.
Uiteraard niet de upload die via glasvezel mogelijk is.
De afbeelding van Tom was zo te zien via wifi niet via mobiel internet. Wifi5 ofwel 802.11ac.
Piet.
Nog even weer on topic. Het klopt wat
Je bestaande mail zal je dan wel moeten opslaan want dat blijft niet behouden bij het overzetten.
Piet.
Je bestaande mail zal je dan wel moeten opslaan want dat blijft niet behouden bij het overzetten.
Afgaande op mijn informatie kunnen die emailaccounts gewoon worden overgezet naar een nieuwe abonnement zonder verlies van die emails. Als alleen de aliassen worden overgezet blijven de al ontvangen emails gewoon bij het oude account staan. Er wordt dan alleen een alias verplaatst.
Ook is er een methode om die emails naar een ander account te verplaatsen m.b.v. jouw emailprogramma. Ik kan dat uitleggen als je geïnteresseerd bent.
Heel simpel als je het snapt.
Stel je hebt emailaccount A bij Ziggo en emailaccount B bij de KPN. Dan maak je in jouw emailprogramma 2 accounts aan die naar emailaccount A en B wijzen en die beide met IMAP werken. Dan kopieer / verplaats je, m.b.v. jouw emailprogramma, per map, van account A de email naar account B. Het emailprogramma gaat even een flinke tijd aan de slag om al die emails te verplaatsen van die ene map naar die andere map.
Piet.
Afgaande op mijn informatie kunnen die emailaccounts gewoon worden overgezet naar een nieuwe abonnement zonder verlies van die emails. Als alleen de aliassen worden overgezet blijven de al ontvangen emails gewoon bij het oude account staan. Er wordt dan alleen een alias verplaatst.
Ook is er een methode om die emails naar een ander account te verplaatsen m.b.v. jouw emailprogramma. Ik kan dat uitleggen als je geïnteresseerd bent.
Excuus. Je hebt gelijk. In de meeste gevallen zijn die e-mail boxen volledig te migreren.
Piet.
Excuus. Je hebt gelijk. In de meeste gevallen zijn die e-mail boxen volledig te migreren.
Piet.
Het snelste gaat als dat via de KPn klantenservice (tel. 0800- 0402 ).
Een moderator van dit forum kan je ook verder helpen. Die zal vanzelf reageren op deze posting.
Piet.
Hoi
Wat ik nodig heb is zoveel mogelijk relevante informatie. Zou je jouw profiel zo volledig mogelijk willen invullen. En het vrije veld gebruiken om de exacte mailboxen te benoemen?
Zodra je dat gedaan hebt, geef me hier even een seintje.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.