Skip to main content

Beste lezer

om te beginnen kan ik de vraag niet invullen.

Ik zit met het probleem dat ik 3 email adressen heb, maar ik krijg op alle 3 de zelfde email binnen.

Ik heb gelezen in de kpn community dat dit komt omdat  al de 3 e3mail adressen het zelfde wachtwoord hebbben .

En deze email adressen moeten ieder in een eigen email box, volgens het antwoordt wat hierop gegeven is kan in dit geval

alleen een kpn moderator mij hiermee van dienst zijn om dat de mail in ieder zijn eigen box moet worden gezet.

Graag hulp bij deze vraag.

met vriendelijke groet,

Hallo @Frans 1950 het ligt niet aan de wachtwoorden, maar aan het feit dat je 1 basis mailaccount hebt en daaronder hangen 2 aliassen (door KPN adressen) genoemd.

Wil je dat scheiden, dan moet je van de aliassen echte accounts maken.

Dat kan een moderator voor je regelen, vul in het privédeel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer, laatste 3 cijfers IBAN en de namen van de aliassen, die accounts moeten worden, in.

 

 


@Frans 1950 

Maak eerst 2 extra mailboxen aan in MijnKPN. Nieuwe mailboxen kunnen alleen nog maar eindigen op ...@kpnmail.nl  De naam van deze mailboxen is niet van belang want dit zijn slechts gebruikersnamen.  Per emailbox/-account heb je een apart wachtwoord. Daarna vraag je om 2 emailadressen te laten verplaatsen naar die 2 mailboxen. Dat verzoek kun je doen via dit forum of via de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ).

Als je dit verzoek wil doen via dit forum moet je eerst jouw profiel volledig invullen. Maak dan bij “Opmerkingen” duidelijk welke emailadressen naar welke mailbox moeten worden verplaatst. Als je dit gedaan hebt plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator.


Hallo @Willy22 onnodig ingewikkeld en alleen van belang als de aliassen geen @kpnmail.nl aliassen zijn.

CC @Frans 1950 


Hallo @JanD 

Het zijn alle 3 KPN mail adressen.

Wat mij wel is opgevallen dat ik nog steeds email van de KPN community krijg op mij oude ziggo email adres, hoe kan ik dat veranderen?


@Frans 1950

Heb je dat ziggo emailadres ingevuld in “MijnKPN” ? Dan moet je het ook daar veranderen.

Om die emailadressen te kunnen verplaatsen van mailbox A naar mailbox B en C moeten mailboxen B en C dus wel eerst aangemaakt worden.

IBAN is niet nodig als de verplaatsing binnen hetzelfde abonnement plaatsvindt.


Hallo @JanD

Ik ben in mijn KPN profiel geweest in antwoord op mijn mail de Naw gegevens staan erin, en het klantnummer, het iban nummer kom ik niet tegen ook de namen van de aliassen accounts niet hoe kan ik dit verder invullen.

Ik ben sinds 26-1-2023 en ik moet nog steeds zoeken hoe alles werkt.


@Frans 1950 

IBAN is niet nodig als de verplaatsing binnen 1 abonnement plaatsvindt.

Accounts:

Kies in MijnKPN: Producten > <jouw adres> > Informatie & instellingen > …………….


Hallo @Willy22 

Ik heb bovenstaande handelingen uitgevoerd zonder resultaat, ik krijg nog alle email op al de 3 mail adressen.

Na de instellingen kom je bij de funtie wijziging email account, 

Maar dat werkt niet, de twee aliassen die een eigen account moeten krijgen blijven onder mijn account staan.

Is er nog een andere oplossing.

M.vr.gr.

 

 

 


Hallo @Willy22 

Ik heb bovenstaande handelingen uitgevoerd zonder resultaat, ik krijg nog alle email op al de 3 mail adressen.

Er is ook nog niets aangepast. Je moet even wachten op de reactie van een moderator, maar dat kan een paar daagjes duren.


Hi @Frans 1950! Bedankt voor je geduld. 🙂 Wil je voor de volledigheid nog de e-mail adressen waar het om gaat in je forumprofiel zetten? Die kunnen onder persoonlijke opmerkingen. Dan kan ik ze opzoeken en er losse e-mail adressen van maken. 

Elk e-mail adres moet dus een los hoofd e-mail adres worden (met een eigen inbox)?


Beste Sanne_M

Ik heb de adressen in het forum profiel gezet, elk email adres inderdaad een hoofd e-mail met een eigen inbox.

Dan nog een vraag ik krijg via het forum alle e-mail op mijn ziggo adres binnen hoe kan ik dit veranderen. (*****) over een poosje vervalt dit adres bij ziggo.

In deze wil ik je vriendelijk bedanken


@Frans 1950 

Verwijder jouw emailadres uit jouw laatste antwoord.


Beste Sanne_M

Ik heb de adressen in het forum profiel gezet, elk email adres inderdaad een hoofd e-mail met een eigen inbox.

Dan nog een vraag ik krijg via het forum alle e-mail op mijn ziggo adres binnen hoe kan ik dit veranderen. (over een poosje vervalt dit adres bij ziggo.

In deze wil ik je vriendelijk bedanken

 


Dan nog een vraag ik krijg via het forum alle e-mail op mijn ziggo adres binnen hoe kan ik dit veranderen. (******?@ziggo.nl) over een poosje vervalt dit adres bij ziggo.

U logt ook in bij dit forum met dit emailadres? En ook op MijnKPN om uw facturen in te zien?


Beste Nick

Als ik inlog op het forum en mijn kpn dan log ik in met mijn kpn mail adres en niet met ziggo.


Beste Nick

Als ik inlog op het forum en mijn kpn dan log ik in met mijn kpn mail adres en niet met ziggo.

Is dat ziggo emailadres terug te vinden in “MIjnKPN” ?


Beste Willy22

Dat ziggo adres is niet in mijn kpn te vinden, als ik in inlog met dat adres is dit onbekend.

Ik heb dat adres gebruikt om de email van kpn binnen te krijgen bij de eerste contacten met kpn.

met vr.gr.

 


@Frans 1950 

Probeer dan dit eens: MijnKPN > profiel > ……………….

Zie je daar dan jouw ziggo emailadres opduiken ? Daar moet je dan het emailadres wijzigen.


Bedankt @Frans 1950! Ik heb de mailadressen bekeken en ik kan maar één alias vinden.

Het kpnmail.nl adres beginnend met mh is als een alias aangemaakt.
Verder heb je nog een planet e-mail adres beginnend met f. Daar is ook een kpnmail.nl adres voor, omdat alle planet adressen ooit naar kpnmail.nl gegaan zijn, dus daar hoeven we verder niks mee te doen. 

Voor de kpnmail.nl alias beginnend met mh kan dus een hoofd e-mail adres gemaakt worden. Ik kan de alias verwijderen, dan kun je dit e-mail adres opnieuw als e-mail account aanvragen heeft het dus zijn eigen inbox. Voor de volledigheid nog de instructie voor hoe je dit doet hier: 

 

  1. Log in bij MijnKPN
  2. Klik op producten en daarna op het Thuis abonnement
  3. Klik bij Abonnementsgegevens op Informatie & Instellingen
    Image
  4. Klik op E-mailaccount toevoegen
    Image
  5. Vul het nieuwe e-mailadres en 2 keer het wachtwoord in en klik op Opslaan
    Image

Is dat allemaal akkoord en goed te begrijpen? Zodra ik je bevestiging heb verwijder ik de alias en dan geef ik je een seintje zodat je hem opnieuw aan kunt vragen. 

Wat het e-mail adres voor je forumaccount betreft,

@Frans 1950

Probeer dan dit eens: MijnKPN > profiel > ……………….

Zie je daar dan jouw ziggo emailadres opduiken ? Daar moet je dan het emailadres wijzigen.

Daar raad ik je ook dit voor aan. Laat ook weten of dat gelukt is! 


Reactie verwijderd.


 @Frans 1950

Ik wil het iets duidelijker opschrijven. Van dat planet emailadres kan geen nieuw emailaccount gemaakt omdat nieuwe accounts alleen nog maar kunnen eindigen op @kpnmail.nl Maar dat @kpnmail.nl account is slechts de gebruikersnaam. Daar hangt dus dat planet emailadres (als alias) aan.

Je kunt ook een nieuw @kpnmail.nl emailaccount aanmaken en dan vragen om dat planet emailadres/-alias naar dat nieuwe emailaccount te verplaatsen (opnieuw alleen mogelijk als alias).

Je kunt ook email voor dat ene @kpnmail.nl emailadres een regel aanmaken in jouw emailpogramma zodat email gericht aan dat ene adres naar een speciale map wordt verplaatst.


Beste Willy22

Het kpnplanet adres heb ik specifiek aan gemaakt i.v.m. een account bij microsoft, indien je het email adres gebruikt kpnmail dan krijg je de medeling ( je mag geen school of werk email adres gebruiken) hierdoor was ik genoodzaakt om een derde adres aan te maken in dit geval  kpnplanet.nl wat ik ook gebruikt bij nog 2 andere accounts

Je antwoord van bovenstaand  community dat komt nog niet bij mij binnen, is zie de verbinding nog niet.

En in mijn kpn profiel is geen ziggo te vinden.

m.vr.gr.


@Frans 1950

Heb je misschien dat ziggo emailadres ingevuld bij het KPN ID ? Zo ja, probeer dan om een extra KPN ID aan te maken. nu met een KPN emailadres en een nieuw wachtwoord dat anders is als de wachtwoorden van jouw mailboxen. (Het is overigens sterk aan te raden om bij het KPN ID een ander wachtwoord te gebruiken dan bij jouw emailboxen).

Emailadressen:

Als ik de uitleg van @Sanne_M  goed begrijp heb je 2 mailboxen (A & B ). Mailbox A heeft alias C dat met "mh” begint. Mailbox B heeft als gebruikersnaam een xxxx@kpnmail.nl emailadres met een alias D dat op ….@kpnplanet.nl eindigt en dat met "f” begint.

In dat geval hoeft er niks in mailbox C worden veranderd (zie mijn eerdere uitleg) maar in mailbox A wel (= van emailadres “mh” een aparte mailbox maken.)

Dan vraag ik mij af hoeveel emailaccounts jij in jouw emailprogramma hebt. Ik vermoed 3 stuks die allemaal met POP werken, die allemaal naar dezelfde mailbox wijzen en die allemaal de email in “Postvak In” gooien.


Beste Willy22

Ik heb inderdaad 3 emailadressen en 2 werken er met imap.kpnmail.nl en 1  met imap.kpnplanet.nl.

En imap.kpnplanet is uitsluitend voor mijn account Microsoft.

Als ik alles goed begrijpt dan zou ik mh.*******@Kpnmail.nl moeten verwijderen en opnieuw moeten aanmaken volgens punt 5 van Sanne_M.

Maar wat te doen met f.*****@kpnplanet.nl 

M.vr.gr.

 


Beste  @Sanne_M 

Hierbij de bevestiging voor het verwijderen van mh******@kpnmail.nl.

Indien deze is verwijderd zal ik het opnieuw  invoeren volgens punt 5.

Hoe kan ik het probleem met kpnplanet.nl oplossen want deze is gekoppeld aan een microsoft account en daar kom niet weg met kpnmail.nl indien ik dit adres wil invoeren krijg ik direct de melding  (mag geen school of werkadres gebruiken).

m.vr.gr.