Skip to main content

Beste lezer

om te beginnen kan ik de vraag niet invullen.

Ik zit met het probleem dat ik 3 email adressen heb, maar ik krijg op alle 3 de zelfde email binnen.

Ik heb gelezen in de kpn community dat dit komt omdat  al de 3 e3mail adressen het zelfde wachtwoord hebbben .

En deze email adressen moeten ieder in een eigen email box, volgens het antwoordt wat hierop gegeven is kan in dit geval

alleen een kpn moderator mij hiermee van dienst zijn om dat de mail in ieder zijn eigen box moet worden gezet.

Graag hulp bij deze vraag.

met vriendelijke groet,

@Frans 1950 Allereerst het verwijderen van mh******@kpnmail.nl

mh******@kpnmail.nl staat nu in webmail nog ingesteld als verzendadres. Wil je dit aanpassen naar f********@kpnmail.nl? Dit doe je door naar Instellingen > E-mail > Nieuw bericht en dan onderaan de optie 'standaard verzendadres' te gaan. Laat je het weten als je dit gedaan hebt? Dan kan ik de reservering verwijderen en geef ik een seintje hier. 

Dan het planet adres: 

Dat kan ook een losse inbox krijgen, maar dat werkt even met een omweg. Wil je daarvoor eerst een nieuw e-mail account maken volgens stap 5 uit mijn eerdere bericht? Zodra je dit gedaan hebt (laat dat ook weten) kan ik het planet e-mail adres daar als alias onder toevoegen en heeft het op die manier dus ook zijn eigen inbox. 🙂


@Frans 1950 

Je hebt een account bij Microsoft.com maar dat verwijst naar “imap.kpnplanet.nl”, een emailserver van de KPN.  Met als gevolg dat je email van de KPN servers voor een 3e keer ophaalt. In plaats daarvan moet je de IMAP emailserver van Microsoft gebruiken (bijv. “imap.microsoft.com") en het wachtwoord dat bij dat Microsoft account hoort.


Beste Sanne_M

Ik zit nu in de webmail moet ik het adres van mh******@kpnmail veranderen in mijn adres  en dan versturen of moet even wachten?


Ik zag je privéberichtje ook verschijnen @Frans 1950! Ik mag daar geen plaatjes versturen dus ik reageer even hier. 

Het verzendadres veranderen doe je zo: 

Klik op het tandwieltje (rode cirkeltje), ga dan onder de categorie ‘E-mail’ naar ‘Nieuw bericht’ (groene balk) en scroll dan helemaal naar beneden. Daar moet je de optie voor ‘standaard verzendadres’ aan kunnen passen. Kun je het daar vinden? 

Die mag je aanpassen! Dan kan ik verder. Vergeet ook niet om een extra mailbox aan te maken zodat ik daar je planet e-mail onder kan hangen. 🙂


Beste Sanne_M

Ik heb het adres van mh****@kpnmail  gewijzigd afgesloten


Beste Sanne_M

Ik heb het standaard adres gevonden en aangepast.

 

M.vr.gr

 


Beste Sanne_M

Ik heb net het email adres aangemaakt voor de Planetmail.

 

m.vr.gr.


Hoe kan ik het probleem met kpnplanet.nl oplossen want deze is gekoppeld aan een microsoft account en daar kom niet weg met kpnmail.nl indien ik dit adres wil invoeren krijg ik direct de melding  (mag geen school of werkadres gebruiken).

Heel simpel. Dit is geen probleem. Je heb nu een aparte mailbox met daaraan dat kpnplanet adres. Dus moet dat geen probleem zijn.


@Frans 1950 Super! Het systeem waar ik dit in kan regelen werkt niet met mij samen (helaas) dus ik heb @Erik_ even aan de mouw getrokken met de vraag of hij dit wil regelen. 

Hopelijk lukt hem dat morgen, we houden je op de hoogte! 


Goedemorgen @Frans 1950! Sanne is er vandaag niet, dus ik kom je verder helpen. Ik heb globaal het topic doorgelezen dus het kan zijn dat ik dingen zeg of uitleg die al gezegd zijn.

 

Punt 1: het e-mailadres (alias) mh….@kpnmail.nl heb ik verwijderd en vrijgegeven. Dus hij kan eventueel opnieuw aangemaakt worden.

 

Punt 2: het verplaatsen van f.w….@kpnplanet.nl. Dit kan nog niet. Je hebt namelijk geen extra mailaccount aangemaakt, maar een nieuw alias. Ik heb deze dan ook weer verwijderd en vrijgegeven zodat je hem opnieuw kunt gebruiken om alsnog ene nieuw mailaccount aan te maken.

Een nieuw mailaccount aanmaken doe je zo:

 

  • Ga naar email.kpn.com.
  • Log in met je KPN ID
  • Je krijgt dan dit te zien. Alleen bij jou zal er maar 1 e-mailadres zichtbaar zijn. Klik op het blauwe plusje om een nieuw mailaccount aan te maken.
  • Er verschijnt dan een invulveld. Vul daar het nieuwe mailadres in, en klik op het groene vinkje om het op te slaan. De pagina zal herladen en daarna staat het nieuwe mailadres in de rij. 

 

Als je dit gedaan hebt, laat hier even weten. Dan verplaats ik daarna het kpnplanet alias naar dit account.

 

 

 

Wat mij wel is opgevallen dat ik nog steeds email van de KPN community krijg op mij oude ziggo email adres, hoe kan ik dat veranderen?

Verder dit nog. Ik zie dat anderen daar dingen over gezegd hebben met je MijnKPN. Maar dat is niet de plek om dit te wijzigen. Dit moeten wij doen. Kun je aangeven welk van je adressen je graag op het forum zou willen gebruiken? Dan passen we dit aan :)


@Erik_ 

In reactie op jouw laatste antwoord:

Het lijkt mij een goed idee om de gebruiker in staat te stellen om dat “correspondentieadres” zelf te kunnen wijzigen in “MijnKPN". Maar dan moet ook de KPN dat emailadres gebruiken om te communiceren met een gebruiker. Wat is dan het nut van dat emailadres in MijnKPN als dat - zoals in dit geval - niet gebruikt wordt om bijv. de KPN factuur op te sturen ?


@Erik_

In reactie op jouw laatste antwoord:

Het lijkt mij een goed idee om de gebruiker in staat te stellen om dat “correspondentieadres” zelf te kunnen wijzigen in “MijnKPN". Maar dan moet ook de KPN dat emailadres gebruiken om te communiceren met een gebruiker. Wat is dan het nut van dat emailadres in MijnKPN als dat - zoals in dit geval - niet gebruikt wordt om bijv. de KPN factuur op te sturen ?

Het is geen correspondentieadres in die zin, @Willy22. Het gaat ook niet om dingen als de factuur, maar om de notificatie e-mails van het forum die Frans op zijn ziggo-mail krijgt. Het forum mailadres is het adres van het KPN ID waarmee je oorspronkelijk hier op het forum inlogt. Je kunt dat inlogadres voor je KPN ID later wijzigen. Maar er zit geen automatische koppeling met Insided (ons platform), dus hier wordt dat dan niet aangepast. Dat moeten wij handmatig doen.


Goedemorgen @Erik_ 

Ik heb de wijzigigen aangebracht zou je de koppeling van kpnplanet willen doen met fr****@kpnmail.nl

en de wijziging van ziggo.nl naar f.*****@kpnmail.nl

Met vr.gr.


@Erik_

In reactie op jouw laatste antwoord:

Het lijkt mij een goed idee om de gebruiker in staat te stellen om dat “correspondentieadres” zelf te kunnen wijzigen in “MijnKPN". Maar dan moet ook de KPN dat emailadres gebruiken om te communiceren met een gebruiker. Wat is dan het nut van dat emailadres in MijnKPN als dat - zoals in dit geval - niet gebruikt wordt om bijv. de KPN factuur op te sturen ?

Het is geen correspondentieadres in die zin, @Willy22. Het gaat ook niet om dingen als de factuur, maar om de notificatie e-mails van het forum die Frans op zijn ziggo-mail krijgt. Het forum mailadres is het adres van het KPN ID waarmee je oorspronkelijk hier op het forum inlogt. Je kunt dat inlogadres voor je KPN ID later wijzigen. Maar er zit geen automatische koppeling met Insided (ons platform), dus hier wordt dat dan niet aangepast. Dat moeten wij handmatig doen.

@Erik_

Duidelijk. Oftewel, de software van “Mijn KPN” is een ander “softwarepakket” dan het “softwarepakket” van het KPN forum (van Insided) en er bestaat dus geen koppeling tussen beide. Maar ook hier is dan de oplossing simpel. Zorg ervoor dat de gebruiker van het form ook een emailadres moet invullen voor “correspondentie” van dit forum. Ik weet dat bij andere forumsoftware (ook van Insided) wel een emailadres kan worden ingevuld.


beste @Erik_  en @Willy22 

Het is een leuke berichtvoering maar wat kan ik hiermee doen, mijn allereerste contacten met kpn verliepen via een mailadres ziggo  maar dat adres kan ik niet meer terug vinden in mijn kpn, dus ik  kan deze niet verwijderen.

Nu is dat wel als communicatie adres terecht gekomen in het forum.

Wat ik graag zou willen weten, hoe kan dit veranderd worden.

met.vriendelijke groeten,

 

 


@Frans 1950

Eerst moet je ervoor zorgen dat al jouw emailadressen op de juiste manier zijn aangemaakt en goed functioneren. Zie de aanwijzingen van @Erik_ en @Sanne_M hierboven.

Daarna moet je hier opnieuw een reactie plaatsen waarin jij verzoekt om dat emailadres aan te passen. Zonder concreet verzoek doen bijv. @Erik_ of @Sanne_M ook niets. Vermeld dan ook bij opmerkingen (in jouw profiel) wat het oude ziggo emailadres was en wat het nieuwe emailadres moet worden.


@Willy22 

Beste Willy na je bovenstaande bericht gelezen te hebben dacht ik dat lees je niet goed het volgende.

Ik heb hedenmorgen een bericht aan Erik gestuurd daar heb ik totaal geen antwoord op gehad, als daar een fout in zit moet dat aan mij geschreven worden, dan weet ik wat er moet gebeuren zie onderstaand bericht aan Erik

Goedemorgen @Erik_ 

Ik heb de wijzigigen aangebracht zou je de koppeling van kpnplanet willen doen met fr****@kpnmail.nl

en de wijziging van ziggo.nl naar f.*****@kpnmail.nl

Met vr.gr.

Frans 1950

Dus ik ga ervan uit dat het eerste gedeelte van je schrijven een slip op de pen is.

Het tweede gedeelte lijklt mij ook niet helemaal correct, Erik heeft aan jou geschreven dat dit en de letterlijke tekst van Erik is dat moeten wij handmatig doen.

Ik reageer hier ook zeer gepikeerd, de toonzetting (eerst moet je).ik moet niets.

Ik ben vanaf dat ik in Nieuwegein ben komen wonen altijd een tevreden klant geweest van Ziggo

zelden problemen gehad.

Nadat bij ons in Nieuwegein glasvezel was aangelegd, ben ik diverse malen benaderd door KPN en na lang overwegen de overstap gedaan.

Ik moet ook zeggen alles loopt bij KPN via het Community forum (de problemen met internet,televisie en mobiel daar gaat  een hoop tijd me verloren. 

Maar als ik nu denk aan de ergenis en de tijd die ik in mijn berichten heb zitten, zonder nog een goede oplossing te hebben, oja het email adres van mijn is eindelijk goed.

Ik ben 73 jaar en beslist niet dom. Het moet mijn nog van het hart , de overstap heb ik gedaan met slogan van de KPN een map vol informatie

Wij helpen je graag op weg……

Ik laat het e.e.a. rustig bij mij bezinken en zie de rest morgen wel.

 

m.vr.gr.

 

 

 

 

 


@Frans 1950 

Akkoord. Je “moet” inderdaad niks maar dat wat ik opschreef is wel de juiste volgorde om meer problemen te voorkomen. Bovendien weet ik niet goed wat er wel of niet gebeurd is. Ik kan alleen afgaan op de reacties in dit topic.


Beste @Willy22 

Allereerst mijn excusses voor mijn eerder geschreven bericht, het werd mij even teveel.

Mijn email adres  werkt, het email adres van mijn vrouw werkt ook goed,

alleen het adres van kpnplanet is nog niet in orde daar heb ik een fr.*******@kpnmail.nl account voor aangemaakt en zou dienen als doorgang voor kpnplanet.nl.

Dus als het bovenstaande verandering heeft plaats gevonden,dan ga ik verder met het ziggo gebeuren.

met vr.gr.


@Frans 1950 

Het is heel begrijpelijk dat het allemaal “wat ingewikkeld”is. Want de mensen stellen deze dingen éénmaal in en zolang het werkt hoeven die mensen zich verder niet in deze materie te verdiepen. Totdat er veranderingen moeten worden aangebracht. Dan moet men het vaak weer zich weer in de materie verdiepen. en dat kan weer vele vragen oproepen.


@Willy22 

Nog een kleine vraag, wie gaat het  kpnplanet.nl afhandelen, want nu krijg ik nog de e.mail zowel op mijn adres en ook op het mailadres van planet.nl

met vriendelijke groet,


Ook moet ik zeggen dat de gebruikte woorden van “MijnKPN” hier en daar niet erg duidelijk zijn. Dat schept ook (extra) verwarring. Dat dan ook (veel) beter !!!!


@Frans 1950

Als ik het goed begrijp ontvang je email op 2 emailadressen en dat is ongewenst. Dan heb je waarschijnlijk 1 emailaccount met daaraan een alias. Dan moet dat alias worden verwijderd (door jou of bijv. @Erik_ of @Sanne_M ) en vrijgegeven. Daarna kun je met dat emailadres een nieuw emailaccount aanmaken.


Beste @Willy22 

Dit is o.a het probleem met kpnplanet daar is mijn microsoft account aan gekoppeld.

Mijn email adres  werkt, het email adres van mijn vrouw werkt ook goed,

alleen het adres van kpnplanet is nog niet in orde daar heb ik een fr.*******@kpnmail.nl account voor aangemaakt en zou dienen als doorgang voor kpnplanet.nl.

Ik heb dat email account na overleg met @Erik_ aangemaakt, en kpnplanet zou dienen als een alias

m.vr.gr.

 

 


@Frans 1950 

Wat er bij dat Microsoft (MS) account gebeurt staat volledig los van de KPN gebeurt. Misschien dat dat MS account email van een KPN emailadres ophaalt ? En dat vervolgens jouw emailprogramma weer email ophaalt van dat MS account ? Tja, dan krijg je inderdaad email inderdaad dubbel binnen.