Skip to main content

Beste lezer

om te beginnen kan ik de vraag niet invullen.

Ik zit met het probleem dat ik 3 email adressen heb, maar ik krijg op alle 3 de zelfde email binnen.

Ik heb gelezen in de kpn community dat dit komt omdat  al de 3 e3mail adressen het zelfde wachtwoord hebbben .

En deze email adressen moeten ieder in een eigen email box, volgens het antwoordt wat hierop gegeven is kan in dit geval

alleen een kpn moderator mij hiermee van dienst zijn om dat de mail in ieder zijn eigen box moet worden gezet.

Graag hulp bij deze vraag.

met vriendelijke groet,

Beste @Willy22 

Het ligt helaas iets anders, ik had voor mijn overstap een ziggo account bij microsoft binnen kort vervalt mijn ziggo adres, dus ben ik een kpn account gaan maken bij microsoft, helaas kon ik geen kpnmail account aanmaken want dat zag microsoft als een school of werk adres zodoende kwam ik op kpnplanet uit, helaas kan ik van het kpnplanet geen account adres maken het is namelijkk een alias adres.

Dus heb ik nu een accountadres gemaakt kpnmail en daar zou dat alias adres kpnplanet volgens @Erik_ gekoppeld worden.

Dit alles staat vermeld op eerdere berichten zowel aan Sanne_M als Erik

Ik hoop dat ik dit goed en duidelijk heb verwoordt

M.vr.gr.

   

 


@Frans 1950 

Ik geloof dat ik het nu snap. Je hebt een account bij Microsoft (bijv. voorbeeld voor OneDrive) en daar heb je het emailadres gewijzigd van ziggo naar @kpnplanet.nl. Maar nu komt email 2 keer binnen op dat account met xxxxx@kpnmail.nl waar dat @kpnplanet.nl als alias aanhangt.

Dan heb je waarschijnlijk in jouw emailprogramma 2 accounts gemaakt. 1 voor dat xxxxx@kpnmail.nl emailadres en 1 voor dat xxx@kpnplanet.nl emailadres. Maar die 2 wijzen naar hetzelfde (KPN) emailaccount en dus komt elke email 2 keer binnen. Dit is nu net hoe het systeem met aliassen werkt. Ik weet niet wat jij hier van vindt maar ik persoonlijk zou deze situatie gewoon zo laten.

Wil je deze email echt van elkaar scheiden dan moet je een nog extra account aanmaken (….@kpnmail.nl) en vragen om dat @kpnplanet.nl alias naar dat nieuwe account te laten verplaatsen. En daarna kun je dat nieuwe account alleen voor email van dat ene @kpnplanet.nl emailadres gebruiken.

Een moderator (bijv. @Erik_ of @Sanne_M ) moet dan nog steeds het emailadres aanpasssen van dat ziggo emailadres naar één van jouw KPN emailadressen dat o.a. voor reacties op dit forum kan worden gebruikt (zie eerdere reacties hierboven). Maar daar moet je dan wel expliciet om vragen.


Beste @Willy22 

Dat extra account dat heb ik al een poosje geleden aangemaakt fr.******@kpnmail.nl dus dat ligt al klaar

@Erik_  zou dit in orde maken, hier wacht ik nu op.

En dan kan ik aan het ziggo gebeuren werken zoals is afgesproken met jou.

M.vr.gr.

 

 


@Frans 1950 

Ik hoop inderdaad er snel actie wordt ondernomen.


Hoi @Frans 1950, hier zijn we weer 🙂 Sorry voor de vertraging. Ik heb het kpnplanet alias verplaatst naar fr.****@kpnmail.nl. Dus dat stuk is klaar. Let er wel op, als je dat alias in een mailprogramma hebt ingesteld, dat je het wachtwoord moet wijzigen. Het wachtwoord van het kpnplanet adres is nu namelijk dezelfde als die van fr.****@kpnmail.nl.

 

Verder heb ik het forum mailadres aangepast. Je zou nu de mails van het forum op f.****@kpnmail.nl moeten ontvangen :)

 


Beste @Erik_ 

Ik heb thans nog 2 verzoeken liggen.

1 kan jij mijn ziggo adres waar ik de berichten van het community forum binnenkrijgt veranderen, want binnenkort vervalt dit adres en krijg ik niets meer binnen (zie opmerking in mijn profiel)

2 Ik heb een account adres aangemaakt fr.******@kpnmail.nl voor de koppeling van f.******@kpnplanet

alias i.v.m mijn account van Microsoft zoals je al eerder aan mij had gevraagd.

alvast bedankt voor je medewerking

Met vriendelijke groeten,


Beste @Erik_ 

Ik heb thans nog 2 verzoeken liggen.

1 kan jij mijn ziggo adres waar ik de berichten van het community forum binnenkrijgt veranderen, want binnenkort vervalt dit adres en krijg ik niets meer binnen (zie opmerking in mijn profiel)

2 Ik heb een account adres aangemaakt fr.******@kpnmail.nl voor de koppeling van f.******@kpnplanet

alias i.v.m mijn account van Microsoft zoals je al eerder aan mij had gevraagd.

alvast bedankt voor je medewerking

Met vriendelijke groeten,

Dit zijn dus de twee dingen die ik net gedaan heb, @Frans 1950 🙂

 

Hoi @Frans 1950, hier zijn we weer 🙂 Sorry voor de vertraging. Ik heb het kpnplanet alias verplaatst naar fr.****@kpnmail.nl. Dus dat stuk is klaar. Let er wel op, als je dat alias in een mailprogramma hebt ingesteld, dat je het wachtwoord moet wijzigen. Het wachtwoord van het kpnplanet adres is nu namelijk dezelfde als die van fr.****@kpnmail.nl.

 

Verder heb ik het forum mailadres aangepast. Je zou nu de mails van het forum op f.****@kpnmail.nl moeten ontvangen :)

 

 


@Frans 1950

1)) Dit heeft @Erik_ nu net veranderd.

2)) Dit kan @Erik_ niet doen omdat hij niet bij Microsoft werkt, Dat moet je zelf doen. En als dit niet mogelijk is dan moet je ergens een nieuw KPN alias aanmaken en dat voor dat nieuwe Microsoft account gebruiken.

Overigens blijven de ziggo emailadressen nog 6 maanden actief na het officiele einde van het abonnement. Dit geldt overigens voor alle (nederlandse) emailserver providers, dus ook voor bijv. de KPN.


Nog even een laatste reactie:

@Frans 1950

Als je Windows (10 ?? 11 ??) installeert of voor het eerst gebruikt wordt je ook gevraagd om een Microsoft account aan te maken. Maar dat is helemaal niet nodig om Windows te kunnen gebruiken. Wil je later wel één of meerdere diensten (bijv. OneDrive) van Microsoft gebruiken, waarvoor je dat account nodig hebt, dan kun je later dat account altijd nog aanmaken.

Een Microsoft account staat volledig los van jouw KPN abonnement. Wil je bij dat account veranderingen aanbrengen dan kan de KPN daar dus totaal niks veranderen. Dan moet je daar dus zelf een oplossing voor vinden.

@Erik_

Verzoek: Kun je aan de KPN mensen die verantwoordelijk zijn voor KPN forum mijn suggestie doorgeven voor een extra veld hier op het forum in het profiel van een gebruiker ? In dat veld kan dan de gebruiker (indien gewenst) een emailadres invullen waarnaar de forumsoftware dan een email kan sturen als er een nieuw antwoord is gegeven in een topic.

(Of de mensen van de KPN op dit verzoek willen honoreren en zo ja wanneer dit toegevoegd gaat worden is natuurlijk vraag nummer 2)


Beste @Willy22 

Bovenstaand bericht gelezen, ik moet je zeggen dat alles werkt zoals het moet de kpn forum berichten komen binnen via mijn kpnmail adres, het probleem met het ziggo email account van microsoft werk ook via mijn kpnmail adres.

Ik heb nu een probleem met inloggen op het Community Forum.

Ik krijg de mededeling om een Unieke naam in te vullen, daarna mijn email adres, als dit gebeurd is dan krijg ik de mededeling dat mijn inlog gegevens bekend zijn en in te loggen met mijn email adres, zo kom ik telkens in een loop terecht, maar kan niet inloggen.

Ik heb nu via facebook moeten inloggen, graag jullie hulp in deze.

met vriendelijke groet,

Frans 1950

 


@Frans 1950, je zou hier moeten kunnen inloggen met je KPN ID. Dus met de e-mail en het wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen op je MijnKPN.


@Erik_ In antwoord op jou bericht ik kan inloggen maar het gaat via een omweg, ik kom weer terecht in maak een unieke gebruikersnaam en inloggen met email adres en na 2 of drie kom in de site van kpn en via mijn Inlog F kom ik hier terecht.

Mijn  kpn id werkt prima dus daar ligt het niet aan.

met vriendelijke groet,

 


@Willy22 

Beste Willy ik wil jou heel hartelijk bedanken voor de hulp die je mij gegeven heb bij het oplossen van de nodige problemen met mij email.

Ook met het nodige geduld wat heb getoond.

Met vriendelijke groet,


@Frans 1950 

Over het inloggen bij het KPN forum: Ook ik heb daar af en toe problemen mee. Ik vermoed dat een gebruiker eerst een paar keer handmatig moet inloggen voordat men automatisch kan inloggen. Weet @Erik_ daar meer over ?


@Erik_ In antwoord op jou bericht ik kan inloggen maar het gaat via een omweg, ik kom weer terecht in maak een unieke gebruikersnaam en inloggen met email adres en na 2 of drie kom in de site van kpn en via mijn Inlog F kom ik hier terecht.

Mijn  kpn id werkt prima dus daar ligt het niet aan.

Ga ik dat even navragen, @Frans 1950. Ik kom er na het weekend op terug.


Beste @Erik_ 

Ik ben een paar dagen uit de running geweest, ik hoop dat dit opgelost wordt want zelfs bij het inloggen via Facebook gaat het fout alleen als ik wat meerdere keren blijft inloggen dan kom ik via een omweg toch op community forum.

Met vriendelijke groet,

 


@Frans 1950 We hebben nog geen antwoord op binnen gekregen maar het staat op onze radar. We komen er eind deze week op terug!


Beste @Remco_ 

Bedankt ik hoor het graag, die paar dagen kunnen er ook wel bij, geen probleem.

met vriendelijke groet

 


Beste @Remco_ 

Ik zou toch heel graag een antwoord willen ontvangen op het niet kunnen inloggen op de KPN community gebeuren.

Het inloggen via Id kpn of Facebool mag nog steeds niet lukken, ik kan alleen via een omweg in de Community komen, en ook dat gaat moeilijk.

met vriendelijke groet,


We hebben hier verder naar gekeken, @Frans 1950, en ik heb zojuist wat geprobeerd. Zou je nog eens willen proberen of inloggen nu wel wil?


Beste @Erik_ 

Het lukt inderdaad om in te loggen, ik wil jou en @Remco_ van harte bedanken voor het oplossen van dit probleem.

Met vriendelijke groet,

 


Ha, goed om te horen!