Skip to main content
Beantwoord

Ik heb al bestanden verwijderd, maar KPN Cloud geeft nog steeds aan vol te zijn

• December 23, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Dag,

Mijn KPN Cloud app geeft aan dat de drive vol is. 

Ondanks dat ik al een berg foto's heb verwijderd, gaan de getallen bij ‘gebruikte ruimte’ niet omlaag.

Als ik de Windows Verkenner gebruik om de ingenomen ruimte te berekenen, lijkt er net iets meer van 4 GB nodig te zijn voor de bestanden

Is het mogelijk om hier een reset voor uit te voeren?

Dank alvast,

Bram Schoonen

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@B Schoonen. Vreemd dat je totaal gebruikte opslag niet omlaag gaat als je wat foto's verwijderd. 

Nu heb ik zelf wat lopen spelen met de KPN Cloud en de app die er bij hoort. En dan merk ik dat je eerst de foto's dient te verwijderen uit de map en daarna nog een keer uit de prullenbak. Heb je dat laatste ook gedaan? 

Daarnaast hoort ook je Postvak IN met alle bijlages bij de KPN Cloud. Heb je al eens gekeken onder Mijn bijlagen of daar niet heel veel bestanden staan die weg kunnen? 

Laat maar weten of dit iets geholpen heeft!

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 27, 2025

Hoi ​@B Schoonen. Vreemd dat je totaal gebruikte opslag niet omlaag gaat als je wat foto's verwijderd. 

Nu heb ik zelf wat lopen spelen met de KPN Cloud en de app die er bij hoort. En dan merk ik dat je eerst de foto's dient te verwijderen uit de map en daarna nog een keer uit de prullenbak. Heb je dat laatste ook gedaan? 

Daarnaast hoort ook je Postvak IN met alle bijlages bij de KPN Cloud. Heb je al eens gekeken onder Mijn bijlagen of daar niet heel veel bestanden staan die weg kunnen? 

Laat maar weten of dit iets geholpen heeft!

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Het blijkt de prullenbak geweest te zijn.

Die is helaas niet zichtbaar in de Windows app, daarvoor moet je naar de Android app. Had hem denk ik daardoor over het hoofd gezien.

Thanx 

P.s. volgens andere posts op het forum telt de omvang van je bijlagen in mail niet mee. Die quota van mail en drive zouden twee aparte quota zijn

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 29, 2025

Ah, er is ook een Windows app. Ik had alleen de Android app gevonden. Maar mooi dat het gelukt is om weer wat ruimte te creëren. 

En je kan wel eens gelijk hebben wat betreft verschillende opslagcapaciteit voor Postvak IN en voor de Cloud. De verwarring ontstond bij mij vanwege de map ‘Mijn bijlagen’ wanneer je gaat naar Drive in de KPN Webmail. Maar het quota bij E-mail zal ook wel voor de bijlages zijn.